Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør skolene ha høstferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 16:28   #61
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør skolene ha høstferie?

Men er ikke skoleåret et bestemt antall dager uansett. Så hvis ikke ungene har høstferie så må ungene få fri på et annet tidspunkt. Jeg vil tro at det ikke er ideelt å gjøre sommerferien enda lengre. Så når passer det da å legge inn disse fridagene, om en ikke skal ta de ut på høsten. Til jul eller påske? Er det lettere å få fri fra jobb da?

Gammel 04-10-10, 16:59   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Dere kan få låne vår sfo. Aldri ekstra betaling, så der opplegg.

Ikke hos oss heller, jeg blir helt overrasket. Her er SFO åpen i alle ferier, bortsett fra 4 uker om sommeren. Jeg synes den burde ha åpen hele sommeren da, og heller kreve at barna har fri 3-4 uker mellom juni og august, slik som i barnehagen.

Gammel 04-10-10, 17:25   #63
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke hos oss heller, jeg blir helt overrasket. Her er SFO åpen i alle ferier, bortsett fra 4 uker om sommeren. Jeg synes den burde ha åpen hele sommeren da, og heller kreve at barna har fri 3-4 uker mellom juni og august, slik som i barnehagen.

Vi må også betale ekstra mye for de dagene ungene er på sfo i skoleferien. Jeg tror det er ca 200 kr ekstra per dag.

Gammel 04-10-10, 21:19   #64
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Åja, mamma gleder seg til Knerten, 2 år, blir så stor at han skal komme på høstferie til mormor og morfar...

Gammel 04-10-10, 21:33   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er usedvanlig stor fan av høstferien, både av private og generelle årsaker.

Ungene trenger en pause i semesteret. Husker høstferien var kjærkommen da jeg var liten tælp, og det er jo ikke så lenge siden. For meg personlig er det en ferie jeg endelig kan ta ut sammen med barna, jeg har sommerferie når de har høstferie. Jobber i det private, med et komplisert definerbart yrke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 21:44   #66
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

1)Hvorfor mener du i såfall det du mener?
Ja, jeg mener det er greit med høstferie. Nå syntes jeg den riktignok kommer litt tett på sommerferien, hadde vært greit om "høstferien" hadde vært litt senere i oktober. Man har behov for å koble ut litt av og til, og perioden mellom sommer og jul er laaaang, så litt oppbrudd med ferie er greit i den perioden. Også er jeg tilhenger av at man har 1 uke kortere sommerferie og flere feriedager fordelt utover i året/senhøst. (her er det ca 6 uker fra skolestart til høstferie)

2)Er du ansatt i det offentlige/private?
Privat

3)Yrke?
Selger ++ (liker ikke disse lange intetsigende titlene)

Gammel 04-10-10, 21:46   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og jeg kjenner jeg blir ordentlig, ordentlig, ordentlig sint om noen finner på å fjerne høstferien. :fnys: Det kommer sikkert til å være de samme som klager over at man tar barna ut av skolen utenom sommerferien, gjerne kombinert med "stakkars barna som må gå på SFO og i barnehage om sommeren".

Hører dere? Ikke yppe på høstferien. :grumpf:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 21:49   #68
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet ikke helt hva jeg mener, men nå har jeg ikke unger i skolen enda heller.
Men ut fra avisa tidligere i høst så mener de visst her at høstferie og vinterferie nok bør revurderes og heller ha langhelger og lenger påskeferie.

Gammel 04-10-10, 22:26   #69
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror høstferien er bra for barnas del. Tror det gjør godt med et avbrekk mellom sommer- og juleferie. Her er det også SFO tilbud i høstferien, så man er ikke avhengig av å ta seg fri. I år skal vi ikke ha fri, LøveMannen mangler feriedager og jeg tror rett og slett ikke jeg har tid Om jeg får det til tar jeg en dag eller to fri. LilleVenn gleder seg stort til å slippe skolen og være på SFO og leke med vennene sine hele dagen

Ellers er vi iferd med å kjøpe oss leilighet i Spania, så høstferiene fremover kommer vi nok til å tilbringe der

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 23:56   #70
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Høstferie er deilig. Og ja, jeg er lærer. Uka er normalt sett alfa og omega for å komme ajour og få hodet over vannet etter en hekstisk september med foreldremøter og foreldresamtaler.

For ungenes del ser jeg at en uke uten stress og mas er viktig og godt. Og da tenker jeg at også de ungene som er på sfo denne uka får en roligere uke. Ingen lekser, fri fra fritidsaktiviteter osv. Mulig ferieuka er litt tidlig, men jeg tror det hadde blitt slitsomt for små kropper med skole i ett fra sommerferie til juleferie.

Og så er det ei viktig uke for de som ikke har mulighet til å ta ut ferie om sommeren. Fint å ha mulighet til å ha en uke ferie sammen likevel, tenker jeg.

Gammel 05-10-10, 08:55   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... og jeg kjenner jeg blir ordentlig, ordentlig, ordentlig sint om noen finner på å fjerne høstferien. :fnys: Det kommer sikkert til å være de samme som klager over at man tar barna ut av skolen utenom sommerferien, gjerne kombinert med "stakkars barna som må gå på SFO og i barnehage om sommeren".

Hører dere? Ikke yppe på høstferien. :grumpf:

Jeg er litt delt her kjenner jeg, mest for høstferie, men jeg synes heller ikke det er OK å ta barna ut av skolen utenom skoleferiene. :komplisert: Det vi ser her, er at folk reiser på ferie gjennom hele høsten, utenom høstferien!, da er det jo så dyrt med sydenbilletter, må vite. Hvis høstferien betydde at man faktisk tok den ekstra ferieuken da, og ikke uken før eller etter, hadde den i det minste hatt en praktisk funksjon.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 09:01   #72
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er litt delt her kjenner jeg, mest for høstferie, men jeg synes heller ikke det er OK å ta barna ut av skolen utenom skoleferiene. :komplisert: Det vi ser her, er at folk reiser på ferie gjennom hele høsten, utenom høstferien!, da er det jo så dyrt med sydenbilletter, må vite. Hvis høstferien betydde at man faktisk tok den ekstra ferieuken da, og ikke uken før eller etter, hadde den i det minste hatt en praktisk funksjon.

Det er jo bare tull. Langt de fleste som drar på ferie om høsten reiser jo nettopp i høstferien. I alle fall er det slik på vår skole; veldig mange av Frøknas klassekamerater er bortreist denne uka. Få av dem er på ferie andre uker om høsten.

Mitt inntrykk er at mange tar ferie i hele eller deler av høstferien.

Edit: Jeg ser nå at du skriver om din skole. Den skal jo ikke jeg uttale meg om, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 09:03   #73
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adressa har for øvrig en artikkel om nettopp dette i dag: http://www.adressa.no/nyheter/politi...cle1537052.ece

Gammel 05-10-10, 09:06   #74
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo bare tull. Langt de fleste som drar på ferie om høsten reiser jo nettopp i høstferien. I alle fall er det slik på vår skole; veldig mange av Frøknas klassekamerater er bortreist denne uka. Få av dem er på ferie andre uker om høsten.

Mitt inntrykk er at mange tar ferie i hele eller deler av høstferien.

Jeg ville ikke finne på å si at det er bare tull at veldig mange av din datters klassekamerater er bortreist i høstferien, det er jo umulig for meg å vite noe om. På samme måte antar jeg at det må være vanskelig for deg å vite noe om hvordan det er der jeg jobber, og på mine barn sin skole, ergo synes jeg det er rart at du kan avfeie det jeg skriver som "bare tull." Det er mange som tar ferie i høsferien, men det er også veldig mange som velger å legge sin høstferie utenom skolens høstferie. Det synes jeg er uheldig.

Gammel 05-10-10, 09:07   #75
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ville ikke finne på å si at det er bare tull at veldig mange av din datters klassekamerater er bortreist i høstferien, det er jo umulig for meg å vite noe om. På samme måte antar jeg at det må være vanskelig for deg å vite noe om hvordan det er der jeg jobber, og på mine barn sin skole, ergo synes jeg det er rart at du kan avfeie det jeg skriver som "bare tull." Det er mange som tar ferie i høsferien, men det er også veldig mange som velger å legge sin høstferie utenom skolens høstferie. Det synes jeg er uheldig.

Jeg har allerede redigert mitt innlegg.

Gammel 05-10-10, 19:14   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har allerede redigert mitt innlegg.

Ok, da.

Gammel 05-10-10, 19:18   #77
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Selvsagt bør de ha høstferie.
Hvorfor? Fordi jeg vil ha fri.
Hva jeg jobber som? Lærer.

Sånn ellers ser jeg ikke det helt store behovet for høstferie. En langhelg i november hadde vært bedre.

Må bare signere Blånn her altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.