Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

I.d. bareMinerals

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-10, 20:35   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I.d. bareMinerals

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg bruke samme kost til foundation og solpudder, er ikkje det heilt optimalt det?

Det går sikkert fint, men jeg har iallefall to ulike

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 20:39   #22
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korleis ser solpudderkosten ut da?

Gammel 23-05-10, 20:41   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korleis ser solpudderkosten ut da?

Min solpudderkost kjøpte jeg på Body Shop jeg.
Det er også sånn naturkost, men den har lengre skaft og lengre "bust".

Gammel 23-05-10, 20:42   #24
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men spelar det egentlig nokon rolle? Eller kan det sammenlignast med kva er gjengs på SM at en må ha til babyen.

Gammel 23-05-10, 20:44   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men spelar det egentlig nokon rolle? Eller kan det sammenlignast med kva er gjengs på SM at en må ha til babyen.

Nei, det tror jeg ikke. Jeg likte bare ikke å bruke samme, for da følte jeg at det ble igjen solpudder på kosten som jeg skulle bruke til foundationpudderet, og det er jo ganske mye lysere for meg.

Jeg er forøvrig ikke flink nok til å vaske I.D kosten min, den bør vel skylles/vaskes 1 gang i mnd eller noe?

Gammel 23-05-10, 20:49   #26
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Da skjøne eg det litt bedre. Mine pudder ligge jo ganske nært kvarandre i skalaen så det har ikkje vore noko problem.

Gammel 23-05-10, 21:41   #27
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Tilbud: http://www.blivakker.no/ProductPage....tner=DB_Medium

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 21:46   #28
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har også to forskjellige børster, for solpudderet er så mye mørkere at det ville ha satt farge på foundationen min.

Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 13:59   #29
Silver
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har nå kjøpt fund. og kakib., - og er stålendes fornøyd!

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:20   #30
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

...og jeg har da kjøpt fund., kakibrush og veil,- og er veldig godt fornøyd med alt sammen!! Blir nok handlet mer i.d. ja.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 00:56   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker dere Mineral veil forresten?

Jeg har en boks og har brukt den noen ganger, men har liksom ikke skjønt hensikten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 01:05   #32
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker mineral veil. Jeg bruker den som en concealer, for å dekke litt ekstra over rynker rundt øynene, kviser etc.

Gammel 04-06-10, 10:26   #33
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Mineral Veil er også fin under sminken, både til fetere hudtyper, og hvis man bruker en fetere krem. Dette vil gi et fint grunnlag så sminken sitter lenger, og jeg liker det bedre enn silikonbaserte primere.

Gammel 04-06-10, 12:48   #34
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brukt den under fund. og under øyeskyggen, og det funker utmerket. Synes skyggen sitter lenger, og jeg får ikke blank t-sone!

Gammel 04-06-10, 15:38   #35
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Mineral Veil er også fin under sminken, både til fetere hudtyper, og hvis man bruker en fetere krem. Dette vil gi et fint grunnlag så sminken sitter lenger, og jeg liker det bedre enn silikonbaserte primere.

Også er den kjempefin som finish. Hvis man har fet eller kombinert hud er den fin å bruke på t-sonen etter foundationen.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 11:43   #36
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drar opp en gammel tråd, siden det handler om det samme.
Jeg ønsker å prøve i.d foundation, men er i tvil hvilken nyanse jeg skal velge. Ser at Medium Beige er på tilbud på Bli Vakker, og det frister jo - men blir den for mørk for meg, mon tro?
Jeg har høvelig lys hyd, litt rødmussete i kinnene.
Noen som har prøvd både light og medium beige, er det stor forskjell på disse?
Jeg vil jo gjerne ha en med litt brunfarge i også da, uten at det ser unaturlig ut.

Kabuki-børsten ser jeg de ikke har inne på Bli Vakker nå, men de har en baby buki og handy buki ellerno, det går vel like greit med disse?

Irriterer meg at jeg ikke finner disse produktene i butikkene rundt omkring, hadde jo vært greiest i forhold til å teste farge osv.

Gammel 06-10-10, 13:49   #37
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

*går for å lete i vesken etter fargenyanse*

Gammel 06-10-10, 13:54   #38
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Jeg bruker medium beige på sommerhalvåret, og light på vinteren.
Jeg blir bra brun om sommeren, og bra blek om vinteren...
Om jeg var deg så tro jeg at jeg ville kjøpt light til å bruke nå på denne tiden av året. Men det er ingenting i veien for at du kjøper den i medium heller, for den kan du bruke til sommeren iallefall vil jeg tro, iallefall om du blir litt brun? Event bruke den til å legge litt farge i kinnene. Også spørs det jo selvf. hvor mye man legger på..

Gammel 06-10-10, 13:59   #39
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanskje jeg må investere i begge da. Hmmm.

Gammel 06-10-10, 14:05   #40
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Husk at det er forskjell på undertone, også. Fair er kald i tonen, Light er gultonet, og Fairly Light er neutral (en blanding av de to). Dersom du ikke helt vet, hadde jeg gått for Fairly Light. Det samme med medium-skalaen; Medium er kald/rosa, Medium Beige er neutral og Golden Medium er varm/gultonet.

Det går fint an å blande farger til en passende farge selv, også. Jeg ville nok uansett startet med en av de lysere, og heller kjøpe den mørkere når årstiden viser sommer.

På Ebay selges det forresten minibokser med prøver av fargene; det er bare å søke på "Bare Minerals+sample+riktig farge", så får du opp et utvalg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.