Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Godis i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 22:08   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Men måtte nesten le da jeg hørte barna i barnehagen til datteren min hadde spist fiskepinner i pølsebrød!

Men sånn totalt sett så synes jeg bare at den sukkersaken kan bli litt vel hysterisk. Alt med måtehold mener jeg... . Jeg føler jeg selv lever et ok sunt liv. Som koser meg litt i helgene. Om jeg klarer overføre den til mine barn så tror jeg ting går ganske bra.
Om jeg prøver meg på sukkernekt så er jeg redd for at det nesten skal føre til et større fokus på sukker enn om de får litt av det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:19   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men sånn totalt sett så synes jeg bare at den sukkersaken kan bli litt vel hysterisk. Alt med måtehold mener jeg... .

Det er ikke så lett å nå frem til deg, guniss.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:23   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er ikke så lett å nå frem til deg, guniss.

Nei. Ikke til deg heller.
Jeg sier jo at jeg synes det KAN bli hysteri. Fordi jeg føler et overfokus nettopp kan føre til at enkelte blir vel fokusert, i negativ forstand.

Gammel 17-02-07, 20:29   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Ikke til deg heller.
Jeg sier jo at jeg synes det KAN bli hysteri. Fordi jeg føler et overfokus nettopp kan føre til at enkelte blir vel fokusert, i negativ forstand.

Signerer denne.
Noen forldre sliter litt selv og kan overføre sine holdninger til barna.
Om det være seg slanking, at sukker er farlig eller gjær for den saks skyld.
Alt med måte er en fin ting, og sukker er ikke farlg om man ikke få i seg for mye av det.
Jeg for min del liker bedre å gi barna mine ting med sukker en de med sukkererstatninger.

Gammel 17-02-07, 20:37   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Orker ikke lese hele tråden.

Fireåringens barnehage er såkalt sukkerfri. De er flinke til å overholde det i hverdagen. På barnas bursdager spiser de rundstykker med godt pålegg. De spiser ofte fiskekaker e.l. framfor pølser når de er på tur og skal ha varmmat. Barna lærer at godterier og sukker er noe som hører helt spesielle anledninger til. Det gjelder f.eks. på karnevalet og på barnehagens egen fødelsdag som de har tradisjon for å feire med sjørøverfest. Dette synes jeg er helt uproblematisk. Er det fest så er det fest.

Problemet blir vel når de festlige anledningene der man skeier ut blir for tette.

Gammel 17-02-07, 20:40   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Orker ikke lese hele tråden.

Fireåringens barnehage er såkalt sukkerfri. De er flinke til å overholde det i hverdagen. På barnas bursdager spiser de rundstykker med godt pålegg. De spiser ofte fiskekaker e.l. framfor pølser når de er på tur og skal ha varmmat. Barna lærer at godterier og sukker er noe som hører helt spesielle anledninger til. Det gjelder f.eks. på karnevalet og på barnehagens egen fødelsdag som de har tradisjon for å feire med sjørøverfest. Dette synes jeg er helt uproblematisk. Er det fest så er det fest.

Problemet blir vel når de festlige anledningene der man skeier ut blir for tette.

Ja. Men det er jo det jeg mener og. At det må være lov med litt på spesielle anledninger, som feks karneval. Og jeg tror faktisk barna skjønner at det er forskjell på hverdag og fest.

INGEN barn i barnehagen har etterspurt kake på vår bursdagsfeiring. Og vi gjorde ikke noe sak ut av at vi kuttet det ut heller. Vi tok det opp på foreldremøte, men vi prata ikke med barna om det.

Bursdagen har vi fokus på det barnet som har bursdag, og det er jo akkurat det som er godt for det barnet.

Gammel 17-02-07, 20:44   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Men det er jo det jeg mener og.

Du trodde ikke mitt innleg var et svar til deg, vel? Jeg har som sagt ikke lest tråden, kun Hønnis hovedinnlegg ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.