|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Passiv
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?Her går det lite i Toro (bortsett fra en sausepakke i ny og ne), fordi alt har melk i seg, eller hvitløk, og da kan vi ikke servere det her i huset (en melkeallergiker og en hvitløksallergiker). |
![]() |
![]() |
#102 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?Desverre blir det litt halvfabrikata iblant. Jeg skulle gjerne hatt tiden og vært mer engasjert i å lage alt fra bunnen.
![]() |
#104 |
Metallica!!
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?
Jeg kjenner at jeg elsker deg rajraj!
![]() |
#105 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?Ja det gjør jeg, men jeg liker best å lage mat fra bunnen av og det er det vi som regel gjør. Mannen takler ikke ferdigposer og sånt, så han lager ALLTID maten helt fra bunnen når han lager middag. Jeg tror jeg hadde dødd av sjokk om jeg kom hjem til middag en dag og han hadde laget noe Torogreier eller ferdigpizza eller lignende, det er blasfemi for ham. Jeg er litt mer slækk på det området, men jeg prøver å lage det meste fra bunnen av, og det er som sagt det vi pleier å gjøre.
![]() |
#106 |
Drømmer
|
Akkurat sånn er det her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Oj, det kunne ikke falt meg inn. Da hadde jeg heller valgt noe enkelt som ovnsstekte kyllinglår med poteter og salat, eller noe annet som "alle" kan lage. Og Brelett?
![]() |
#109 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?
Jeg synes jeg husker en rine som spydig bemerket at de med mange innlegg på FP ikke hadde noe liv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?
Who? Me? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
I mål
|
Men dere som ikke bruker halvfabrikata tror vel ikke at vi som gjør det alle kunne tenke oss å invitere gjester på Toro gryterett? Jeg ville aldri i livet gjort det, for å si det sånn |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Textrovert
|
Jeg hadde også blitt rimelig overrasket og litt skuffet hadde jeg blitt invitert på "fin" middag og blitt servert TORO gryterett, men jeg synes det er snobbete å bli sjokkert over å bli servert TORO-mat hvis man blir invitert hjem på en mer "vanlig" middag. Og om det blir servert Brelett, hva så? De setter det jo ikke frem for å servere dårlig mat. Dette vil jo være mat vertsskapet faktisk setter pris på. Det er tross alt ikke alle som er flinke til eller opptatt av å lage mat, så som gjest bør man være takknemlig over i det hele tatt å ha blitt bedt. Jeg hadde reagert en atmosfære som skulle tilsi at vertsskapet ikke bryr seg, enn om maten tilfeldigvis skulle være fra Toro.
![]() |
#114 |
Metallica!!
|
Jeg sa at jeg ble invitert på det, ikke at jeg trodde alle torobrukere inviterer på det. :åppklarer i tilfelle det var uklart:
Jeg blir ikke sjokkert om jeg får toromat til vanlig middag, not at all. Jeg har full forståelse for at ikke alle er like opptatt av ren mat som det jeg er. Men når jeg blir invitert på fin middag og god vin blir jeg eh, skuffet (?) hvis jeg blir servert en gryterett fra toro, er jeg snobb da, så får jeg bare være det.
![]() |
#115 |
I mål
|
Jada. Jeg siktet ikke spesielt til deg, men til generelle holdninger som kommer til syne fra en del andre gjennom tråden. Noen får det jo nærmest til og høres ut som om vi som bruker noe Toro er helt idioter, jeg synes kanskje det er litt drastisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Rockesøster
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?Jeg har full respekt for de som ikke bruker like mye tid og energi på matlaging som meg, og skjønner også at dette er en prioriteringssak ut fra interessefelt. Om jeg blir invitert på middag blir jeg ikke på noen måte skuffet dersom det serveres posegrytrett e.l. selv om det for meg ikke blir noen kulinarisk opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
I mål
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?Jeg ville også blitt skuffet om jeg ble servert Torogryte til en god vin der jeg var forespeilet en bedre middag (type skaffet barnevakt og det ene med det andre). Eller skuffet er kanskje ikke ordet, for jeg liker Torogryte også jeg, selv om jeg ikke bruker det noe særlig selv - men litt overrasket... |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Metallica!!
|
Måtte bare siden du quotet meg.
Jeg liker det ikke, absolutt ikke. Det er noe av det verste en kan servere meg. Jeg spiser heller luftboller i fantasisaus!
![]() |
|
|