Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 10:58   #161
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

Jeg tør påstå at vi er mer anstendig en gjennomsnittlige forum. Det er anstendig å tenke såpass mye på mottakeren at man tenker gjennom språk og ordvalg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 11:00   #162
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Smart er jeg ikke, men relativt irriterende.

Har ennå ikke glemt "akustisk soda". Og anbefalingen om kaustisk soda når jeg skulle hatt krystallsoda.

Gammel 08-10-10, 11:49   #163
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg reknar meg sjølv for å vere over snittet smart, men absolutt ikkje den smartaste her inne.
Eg likar å omgås smarte folk og må innrømme at det var litt av grunnen til at eg hoppa over hit frå nybaktmamma. Det blei liksom litt for høg Ricki Lake-faktor der inne.
Med smart meinar eg ikkje nødvendigvis utdanningsnivå, men kor opplyste og kunnskapsrike folk er. Diskusjonar om f.eks likestilling blir på eit heilt anna nivå her enn på andre småbarns/foreldreforum. Og det likar eg!

Har ikkje merka noko særlig til at folk her inne skryt av kor smarte dei er.

Gammel 08-10-10, 11:51   #164
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg føler meg ikke som en av de smarteste nei, men jeg tror jeg er smartere i virkeligheten, enn hva jeg fremstår som her. Jeg er ganske klønete til å formulere meg skriftlig, og jeg bruker sjeldent mye tid på innlegg osv.

Tror nok jeg kunne kommet meg mye opp på "smartingrankingen" her inne om jeg gadd gjøre meg mer flid og tenke litt mer før jeg poster....

Joika sa det jeg vil si.

De som kjenner meg i virkeligheten er imponert over min formuleringsevne. Det gjelder på det personlige plan. Min formuleringsevne har vært min store hjelp etter jeg ble kreftsyk. Takket være den samhandler jeg godt med mine medmennesker, og kommer sjelden i konflikt i mitt virkelige liv.

Her inne føler jeg meg misforstått innimellom og syns det er vanskelig å rette opp når jeg først har blitt misforstått. Jeg blir da ofte tillagt egenskaper som ikke er MEG. Jeg tror nok at enkelte her inne vil få en helt annen oppfatning av meg om de kjente meg på ordentlig. Samtidig tar jeg selvkritikk på at jeg kan formulere meg dumt innimellom, men det er jeg sikkert den eneste som gjør her inne da så da er nok jeg lavest på dumhetsskalaen

Takhøyden for å være litt klønete på å formulere seg her inne er nok litt ymse. Noen slipper gjerne unna, men det tror jeg er fordi de kjenner hverandre i virkeligheten også. Dermed skjønner man hva den personen mener selvom det ser litt klønete formulert ut. Sånn er det bare i virkeligheten også. Når en kjenner et menneske og dens syn på ting så kan man lettere overse klønete formuleringer.

Jeg er enig med Lille Meg, og syns det til tider kan bli litt mye selvdigging her over hvor smarte enkelte føler at man er her inne. For all del, det er bare å digge i vei, men det kan også virke ekskluderende, særlig for nye medlemmer. Jeg vet også at det er forummedlemmer som har trukket seg tilbake for de har opplevd en nedlatende holdning og dette har de opplevd som ubehagelig, og de vil ikke utsette seg for dette i diskusjoner. Det er ikke alle som er like sterke på å formulere seg og da taper de lett i en diskusjon, men sånn er det jo uansett hvor man diskuterer.

Sist redigert av Jessica : 08-10-10 kl 11:58.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 11:54   #165
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Derfor er jeg mest en observatør, suger til meg av andres kunnskap Sånn ellers så føler jeg meg ikke som noen dommming lizzzom

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:01   #166
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Likevel vil jeg si at det er mange mange her som er veldig empatiske, mange får trøst når livet er på bånn, men det taes mye ut i medlemssalongene og i bloggene. Jeg synes også at det er mange utrolig morsomme mennesker her, anstendige og medmenneskelige også. Og de forumbrukerne som er best likt har som oftest alle disse egenskapene.

Og her er kanskje problemet for de som er nye eller som ikke ser så mange sider av formuet. Det tar tid å komme inn på folk, og umiddelbart kan tonen oppfattes som litt vel tøff og gladarrogant i noen sammenhenger. Jeg husker jeg reagerte på det selv da jeg var ny her og ikke kjente en eneste en.
Etter hvert har jeg møtt flere her og blitt bedre kjent med brukere i litt mer personlige tråder som M2 og i bloggene, og man ser at man ikke er alene om å ikke "ikke fikse" alt alltid. Og da er det lett å slenge seg på den ikke fullt så inkluderende tonen, fordi man "ser" dem man pleier å se.

Så jeg skjønner hva du mener Jessica.

Det skal også sies at dette også er noe av det jeg liker godt med FP, at vi utfordrer hverandre i å tenke litt annerledes og også kanskje tåle mer. Det er ikke alltid det beste å bli strøket på hodet hvis argumentene dine ikke holder mål fordi du er vant til å si de tingene du alltid har sagt.

Sist redigert av Minerva : 08-10-10 kl 12:07.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:02   #167
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er utrolig flott å ha et forum hvor det finnes mange flotte oppegående damer (og noen få menn) som har masser av kunnskap på mange forskjellige områder!

Om man er skolesmart, iq-smart, eq-smart eller generelt sosialt smart spiller ingen rolle. Man trenger litt av alle typer.

Kanskje lille meg har noen poeng, men jeg syns også det er litt godt at Janteloven ikke alltid skal regjere.

Og hvor tror jeg er i forhold til alle andre FP'er - sånn midt på treet tenker jeg.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:11   #168
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middels. Jeg mener jeg har skrevet et blogginnlegg for lenge siden også, om et liv i middelmådighet. Middels smart, middels pen, middels lykkelig, middels godt humør, osv. Jeg vil også være outstanding på noe!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:16   #169
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg vil også være outstanding på noe!

Du er helt sikkert det hvis du tenker etter. Slå hjul?

Jeg er outstanding på å lese kart, har en utmerket retningssans og er god til å orientere meg på steder jeg aldri har vært. Bare så kjedelig at jeg ikke kan briefe så mye med det på FP. Det må i så fall bli ved å finne frem til treff.

Gammel 08-10-10, 12:17   #170
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg reknar meg sjølv for å vere over snittet smart, men absolutt ikkje den smartaste her inne.
Eg likar å omgås smarte folk og må innrømme at det var litt av grunnen til at eg hoppa over hit frå nybaktmamma. Det blei liksom litt for høg Ricki Lake-faktor der inne.

For ikke å snakke om at her møter du også mange menn! Det blir det vel ikke så mye av på NM?

Mange er kanskje å ta i litt.. men vi er da noen..

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:18   #171
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inntil jeg begynte å studere det yrket jeg er utdannet i trodde jeg at jeg var god til å synge. Det viste seg at jeg jaggu var middels til det også. Men jeg har outstanding fint hår da, det skal jeg ha.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:18   #172
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

For ikke å snakke om at her møter du også mange menn! Det blir det vel ikke så mye av på NM?

Ja, at det er menn her inne er absolutt eit stort pluss! Kunne godt vore fleire.

Gammel 08-10-10, 12:19   #173
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg er enig med Lille Meg, og syns det til tider kan bli litt mye selvdigging her over hvor smarte enkelte føler at man er her inne. For all del, det er bare å digge i vei, men det kan også virke ekskluderende, særlig for nye medlemmer. Jeg vet også at det er forummedlemmer som har trukket seg tilbake for de har opplevd en nedlatende holdning og dette har de opplevd som ubehagelig, og vil ikke utsette seg for ubehageligheter i diskusjoner.

Å være smart er ikke det samme som å være frekk, nedlatende eller slem. Det at enkelte brukere trekker seg tilbake, evt. forlater forumet helt, er helt sikkert fordi de føler at de kommer til kort selv. Vi har hatt en del slamring med dørene her fordi det ikke er noe automatikk i at enhver mor vet hva som er best for sitt barn. Her diskuteres det på et høyt nivå, argumenter plukkes fra hverandre og det er nærmest påkrevd at du kan underbygge påstandene dine med fakta. Følerier og sånt er gjerne totalt fraværende i diskusjonene.

Som jeg sa i mitt forrige innlegg - alle kan i terorien være smarte, så jeg kan ikke se hva som er så ekskluderende med å fremheve den egenskapen hos folk.

Gammel 08-10-10, 12:21   #174
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Det er noen menn her ja, og det er veldig veldig bra. Det er ikke meningen at dette skal være et mammaforum. Det er et foreldreforum.

Og nettopp derfor så er det mange som ikke kun ønsker mammatråder og tråder som kun er ment for kvinner. Vil man bare snakke om kvinneting så er det en drøss forum for det. Her skal man være obs på at man ønsker brukere av begge kjønn.

Gammel 08-10-10, 12:28   #175
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

«There is only one kind of wisdom that has any social value, and that is the knowledge of one's own limitations.»

Det der var alt for sympatisk, synes jeg.

Jeg er smart. Og så har jeg store huller i almennkunnskapen min, men det veier jeg opp for ved å se smashing ut. Og der det skorter på både looks og brains, smører jeg tykt på med attitude. Da slipper jeg unna med det meste.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:32   #176
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Kanskje ikke så dumt å rette opp ryggen litt da, rajraj, hvis du er så opptatt av attitude?

Gammel 08-10-10, 12:37   #177
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det der var alt for sympatisk, synes jeg.

Jeg er smart. Og så har jeg store huller i almennkunnskapen min, men det veier jeg opp for ved å se smashing ut. Og der det skorter på både looks og brains, smører jeg tykt på med attitude. Da slipper jeg unna med det meste.

Jeg er så domm at jeg signerer denne. Beste så langt!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:22   #178
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Tja, smart og smart. Jeg føler meg ikke dum, men heller ikke smart som det vises til i denne tråden. Jeg er smart på veldig mange områder, og kan utrolig mye unyttige ting. Jeg har tatt noen utrolig lite smarte valg i løpet av livet, og også mange virkelig gode.
Jeg tror nok at hvis noen i det hele tatt har lagt merke til at jeg er her tenker at jeg faller inn i den båsen med de uengasjerte, og det stemmer nok bra. Dvs, jeg er for lite her til at jeg rekker å få med meg tråder før alt jeg egentlig hadde tenkt til å si allerede er sagt, og da sitter jeg heller og nikker for meg selv og er enig, men det er jo helt unødvendig å skrive i trådene også.
Ergo flyr jeg lavt og trives med det.
Så får jeg heller være domm, og lykkelig med det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:29   #179
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jg liker applaudering av smarthet, jeg. Alt for mye crap på forum og diskusjoner på nett, herlig med en motvekt - der det faktisk lønner seg å diskutere sakelig.

Da jeg startet min forumkarriere for mange år siden hev jeg meg inn i diskusjoner med linker og kildehenvisninger, og opplevde gang på gang at "ja men du er dust" trumfet mine gode linker. Sånn er det ikke he. Her er det gehør.

Hvis ikke alle liker det og heller vil diskutere på et mer lavmåls nivå, er det helt greit for meg - finnes nok av andre forum man kan være på.

Gammel 08-10-10, 13:29   #180
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg intelligent nok igrunnen, men er neppe blant de smarteste på FP. Uansett har jeg mye variert livserfaring som gjør at jeg tenker litt annerledes om endel ting enn jeg ville gjort uten disse erfaringene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.