Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?
Jeg føler meg smart nok til å ha et ok liv, og har egentlig ikke noe stort behov for å sammenligne meg med andre FPere. Som flere har nevnt så er det mange måter å være smart på. Jeg er ikke spesielt smart når det gjelder rettskrivning/grammatikk og historiekunnskaper for eksempel, men jeg har andre områder jeg er god på. Jeg setter imidlertid pris på at forumet er forholdsvis smalt. Den dagen alle ønskes velkommen med åpne armer, uansett hvor tåpelig de måtte oppføre seg , da vil ikke jeg trives her. Det har kommet en del folk inn som jeg har "tenkt mitt" om når de har kommet inn, men som har hatt evne til å omstille seg til kulturen - og som jeg synes har bidratt positivt i forumet når de har vært her en stund.
Når det gjelder dette med nye og gamle brukere som ikke tør å skrive noe i redsel for å skrive dårlig eller noe sånt, så føler jeg vel at det ikke helt er der landet ligger. Jeg tror at det høye kravet ligger i diskusjonskompetanse og sosiale antenner. "Kravet" på FP er å være sånn passe ydmyk når man kommer inn, at man prøver å sette seg inn i forumtonen- og reglementet. At man har en ok diskusjonskompetanse, og evne til å moderere seg. Det å komme inn å si "Idioter! Alle leser det jeg skriver feil! Av med vrangbrillene!" det er ikke spesielt smart. Slik er det vel i de fleste foraer? Ingen vil vel ha en nyansatt på jobb som kritiserer alt og alle og supersnurte fordi de ikke får nok oppmerksomhet etter tre dager i ny jobb? Vi har flere her inne som kanskje ikke er de beste til å skrive, men som allikevel er flinke i diskusjoner. Man MÅ ikke ha hatt sekser og hovedfag i norsk for å kunne delta i diskusjoner på FP.
Sist redigert av Irma : 08-10-10 kl 13:24.
|