|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg må innrømme at jeg faktisk synes det er ubehagelig (i mangel av bedre ord) å se på også jeg |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Ammetelt er unødvendig, og sender feil signal, så jeg sier teit.
|
|
|
#43 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Teit. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Så utrolig teit. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Epikur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Men i 2010 så mener jeg virkelig at man for egen og andres del bør spandere på seg en ammetopp eller to, altså. Aller mest fordi det er behagelig for en selv og man slipper å fryse på mage og rygg, men også for å kunne være litt diskret, og ikke flashe alt for alle overalt. Jeg trives i hvertfall særdeles dårlig med å vise en fersk postbabymage til verden. Og jeg MÅ gi barnet mat når barnet vil ha, ellers går det helt i ball for meg. :instinktiv:
|
|
|
#46 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Mine amerikanske venninner brukte det/bruker det. Jeg følte meg slett ikke så vel alltid da jeg ammet offentlig i USA, men jeg gjorde det likevel. Altenativt var et ammerom som ikke alltid var koselig. Jeg fikk mange blikk og noen kommentarer.
|
|
|
|
#47 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Det er verekele det mest kårka eg har sett nokon gong. Veien å gå? EIn set då ikkje og flasher puppen når ein ammar? Makan.
|
|
|
|
#48 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Telt... Nei jeg hadde ikke hatt behov for det. Brukte et sjald som jeg la rundt. Strikkejakke/cardigan er også et greit plagg ved amming.. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg synes det ser ganske praktisk ut - jeg satt gjerne med et helseteppe som skled ned av skulderen stadig vekk. Men jeg ser poenget i at det hindrer blikkontakt - selv om alle reklamedamene titter forelsket ned på tøystykket sitt.
|
|
|
#50 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
|
|
|
#51 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Det er jo ikke størrelsen på puppen som er et problem for Isbjørnen, men det faktum at hele greia velter ut, og at den ammende ikke er særlig diskret. Og så er det jo faktisk sånn at store pupper kan være litt vanskeligere å skjule enn små. :BTDT:
|
|
|
|
#53 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Jeg sier ikke at det er de med store pupper som ikke er greit, det er du som tolker det. Det er snakk om hvor mye man flasher, ikke størrelsen på puppen. Hvis du leser videre, ser du at jeg skriver noe om det.
|
|
|
#54 |
|
© All rights reserved
|
Helt enig. Og da blir det ikke bare pupp, det blir enorme mengder pupp, enorme mengder mage og veldig mye bar hud. Når babyen da er opptatt av alt som skjer rundt seg, så er det lite som blir skjult av et babyhode. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Takk. Vil også presisere at det ikke er noe problem for meg personlig, men jeg kan skjønne at andre føler seg brydd/støtt.
|
|
|
#56 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Med sånn middels pupper går det veldig greit å amme med amme-bh med klaff, en singlet som man drar ned og en genser som man drar opp. Da vises minimalt med pupp, ingen skulder og ingen mage. Jeg skjønner at det kan være vanskeligere med veldig store pupper. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Det er tydeligvis noen her som ikke skjønner at andre ikke er like diskrete som dem selv når de ammer
|
|
|
#58 |
|
Ringskrømt
|
Har du prøvd å la vær å se på? Jeg pleier å se en annen vei når jeg ser ubehagelige ting.
|
|
|
#59 |
|
© All rights reserved
|
Tydeligvis. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg har derimot problemer med pensjonister som tygger vafler på café og ikke skjønner at de må lukke munnen og helst unngå hosting/snakking/leeing når de har mat inni der.
|
![]() |
|
|