Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammetelt: Smart eller teit?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 01:23   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammetelt: Smart eller teit?

Jeg må innrømme at jeg faktisk synes det er ubehagelig (i mangel av bedre ord) å se på også jeg
Ikke ubehagelig som i at folk ikke skal gjøre det, men ubehagelig som i at jeg føler jeg trenger meg på ved å se noe så intimt som både bryster og en ammesituasjon.
Så om noen rundt meg ammer vil jeg sannsynligvis gå en tur "på do" eller noe.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 02:30   #42
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ammetelt er unødvendig, og sender feil signal, så jeg sier teit.
Ammetopp må da være mer enn nok.

Gammel 10-10-10, 02:34   #43
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Teit.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 09:31   #44
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Så utrolig teit.
De 3 barna som jeg har ammet tror jeg nok at jeg har ammet på en diskret måte. Man ser jo ikke annet enn hode til babyen. Og inni det der så det jo knapt ut som om ungen fikk puste?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 09:43   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men i 2010 så mener jeg virkelig at man for egen og andres del bør spandere på seg en ammetopp eller to, altså. Aller mest fordi det er behagelig for en selv og man slipper å fryse på mage og rygg, men også for å kunne være litt diskret, og ikke flashe alt for alle overalt. Jeg trives i hvertfall særdeles dårlig med å vise en fersk postbabymage til verden. Og jeg MÅ gi barnet mat når barnet vil ha, ellers går det helt i ball for meg. :instinktiv:

Ammepupp er mat, så jeg lar meg ikke distrashere av en ammepupp, like lite som jeg blir distrahert av tåteflaske.

Gammel 10-10-10, 10:36   #46
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine amerikanske venninner brukte det/bruker det. Jeg følte meg slett ikke så vel alltid da jeg ammet offentlig i USA, men jeg gjorde det likevel. Altenativt var et ammerom som ikke alltid var koselig. Jeg fikk mange blikk og noen kommentarer.
På barsel-kurset vi gikk på fortalte jordmor at det var de sarte "manne-sjelene" som brydde seg om en pupp her og der.

Her i Norge har det aldri vært noe tema. Alle ammer jo overalt. Jeg er sånn passe diskre og ammer ikke offentlig etter 1,5 års-alder.

Gammel 10-10-10, 10:49   #47
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det er verekele det mest kårka eg har sett nokon gong. Veien å gå? EIn set då ikkje og flasher puppen når ein ammar? Makan.

Gammel 10-10-10, 10:56   #48
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Telt... Nei jeg hadde ikke hatt behov for det. Brukte et sjald som jeg la rundt. Strikkejakke/cardigan er også et greit plagg ved amming..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 11:00   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det ser ganske praktisk ut - jeg satt gjerne med et helseteppe som skled ned av skulderen stadig vekk. Men jeg ser poenget i at det hindrer blikkontakt - selv om alle reklamedamene titter forelsket ned på tøystykket sitt.

Nødvendig er det dog ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 11:17   #50
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg hadde aldri kommet til å brukt et ammetelt, siden jeg klarte å ta frem puppen diskret uten å vise for mye hus/brystvorte. Noen ganger så det ut som om babyen bare lå og sov inntil puppen.

Men, noen damer burde absolutt bruke ammetelt, siden de flasher pupp uten å ta hensyn til andre. Jeg har ved flere anledninger sett barmfagre kvinner som har dratt opp skjorta slik at hele den store puppen velter ut i alles åsyn, før babyen legge inntil. Og fortsatt vises mesteparten av puppen over babyens hode. Det synes ikke jeg er å amme diskret, og skjønner at noen føler seg brydd.

Ja, la oss putte de storepuppene inn bak telt, en stor pupp er jo helt klart støtende, mens en liten er helt grei.

Gammel 10-10-10, 12:00   #51
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo ikke størrelsen på puppen som er et problem for Isbjørnen, men det faktum at hele greia velter ut, og at den ammende ikke er særlig diskret. Og så er det jo faktisk sånn at store pupper kan være litt vanskeligere å skjule enn små. :BTDT:

Men jeg synes det er hakket verre med de, samme hvor store pupper de har, som drar ned genseren i stedet for opp. Altså knepper opp knappene i cardiganen slik at man er "naken" fra den ene puppen og opp. Da blir selv jeg litt brydd, og jeg egentlig ganske glad i pupper.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:05   #52
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Aberet med ammetopper for min del var at jeg glemte at puppen var ute, og ruslet sogar rundt på et kjøpesenter temmelig..ehh.. usømmelig kledd etter at babyen hadde fått mat.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:05   #53
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, la oss putte de storepuppene inn bak telt, en stor pupp er jo helt klart støtende, mens en liten er helt grei.

Jeg sier ikke at det er de med store pupper som ikke er greit, det er du som tolker det. Det er snakk om hvor mye man flasher, ikke størrelsen på puppen. Hvis du leser videre, ser du at jeg skriver noe om det.

Som sagt tidligere er jeg for amming over alt og har gjort det før, men man trenger ikke dra skjorta opp til haka før man legger babyen til.

Gammel 10-10-10, 12:07   #54
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det er jo ikke størrelsen på puppen som er et problem for Isbjørnen, men det faktum at hele greia velter ut, og at den ammende ikke er særlig diskret. Og så er det jo faktisk sånn at store pupper kan være litt vanskeligere å skjule enn små. :BTDT:

Helt enig. Og da blir det ikke bare pupp, det blir enorme mengder pupp, enorme mengder mage og veldig mye bar hud. Når babyen da er opptatt av alt som skjer rundt seg, så er det lite som blir skjult av et babyhode.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:07   #55
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Takk. Vil også presisere at det ikke er noe problem for meg personlig, men jeg kan skjønne at andre føler seg brydd/støtt.

Gammel 10-10-10, 12:07   #56
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med sånn middels pupper går det veldig greit å amme med amme-bh med klaff, en singlet som man drar ned og en genser som man drar opp. Da vises minimalt med pupp, ingen skulder og ingen mage. Jeg skjønner at det kan være vanskeligere med veldig store pupper.

Men jeg hadde følt meg veldig ukomfortabel av å måtte dekke meg med et sånt telt for å kunne amme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:08   #57
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det er tydeligvis noen her som ikke skjønner at andre ikke er like diskrete som dem selv når de ammer .

Jeg er forresten helt enig med Esme, alt som gjør at flere ammer er positiv. Det er mange som ikke er komfortable med å amme i offentligheten, og som kanskje føler at det er mer privat å bruke ammetelt enn ammetopp. Er det ikke flott at disse mødrene slipper å ha med flasker på tur, eller bli hjemme i ammetiden?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:13   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg må innrømme at jeg faktisk synes det er ubehagelig (i mangel av bedre ord) å se på også jeg
Ikke ubehagelig som i at folk ikke skal gjøre det, men ubehagelig som i at jeg føler jeg trenger meg på ved å se noe så intimt som både bryster og en ammesituasjon.
Så om noen rundt meg ammer vil jeg sannsynligvis gå en tur "på do" eller noe.

Har du prøvd å la vær å se på? Jeg pleier å se en annen vei når jeg ser ubehagelige ting.

Dette produktet må være perfekt for de med nysgjerrige babyer eller de som ikke liker å amme offentlig.

De som ikke takler pupper og babyhoder bør kanskje holde seg innendørs, for faren for å møte på sultne babyer er stor.

Gammel 10-10-10, 12:13   #59
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er tydeligvis noen her som ikke skjønner at andre ikke er like diskrete som dem selv når de ammer .

Tydeligvis.

Min pappa vil aldri spise på kaféen på IKEA, for der er det så mange ammende mødre og han blir så brydd. Forrige gang vi var på IKEA så jeg etter, og han har rett. Det sett ammende mødre overalt, helst midt i kaféen, med puppen/magen ute og babyer som var mye mer opptatt av livet rundt seg enn av mammas pupp. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, for IKEA har flotte ammerom.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:15   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har derimot problemer med pensjonister som tygger vafler på café og ikke skjønner at de må lukke munnen og helst unngå hosting/snakking/leeing når de har mat inni der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.