|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Det er selvfølgelig helt greit at de som føler ammetelt som et bra hjelpemiddel for å kunne amme blant folk bruker det. Jeg syns bare det er trist hvis det å amme babyen der det måtte trengs skal gå enda mer fra å være noe helt naturlig til noe som må gjemmes bort - og at dette teltet skal med på utstyrslista for alle. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Den var teit, Skremmern. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Klart man skal ta hensyn begge veier, men hvis man altså kommer ut for mødre som lufttørker store ammepupper kan man la vær å se i den retningen. :løsningsorientert:
|
|
|
#64 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig snur man seg bort, det er da uhøflig å sitte og stirre
|
|
|
#65 |
|
© All rights reserved
|
Ja, hvis man da har et alternativ. Det er ikke så lett om halve kaféen sitter med puppen ute. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Pauset
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg har et slikt. Det ble tatt i bruk da Snorkfrøken ble 7 mnd, og da kun i situasjoner der jeg måtte amme i offentlighet. Jeg føler meg ikke komfortabel med en kålmarkbaby som vrir og snur seg og slipper og blotter puppen mens melka spruter i alle retninger. I perioder fikk jeg henne faktisk ikke til å ta puppen i det hele tatt på offentlige steder, fordi det var så mye annet interessant å se på. Siden hun aldri har tatt flaske eller tutkopp heller, ble det veldig vrient å få i henne noe som helst. Jeg er derfor veldig glad for at jeg kjøpte dette, det har vært verdt hver krone de få gangene det har vært i bruk. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg opplever, for min del, mange andre ting som forstyrrer meg, sjenerer meg og irriterer meg når jeg er ute, enn ammende. Jeg opplever også særdele sjelden at folk slenger ut puppen i det vide og brede, og blottlegger mest mulig. Jeg synes de aller fleste er diskret og lite forstyrrende.
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
ja, som sagt, jeg trekker meg gjerne unna hvis det er noen jeg sitter veldig nær eller er engasjert i samtale med. Er det noen f.eks på nabobordet på kafé snur jeg meg gjerne en annen vei så de ikke sitter mitt i glaninga mi. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Fortynnet
|
Samme her. Jeg syns f.eks. det er mye mer sjenerende med svette og hårete turistmenn i bar overkropp i matbutikker om sommeren. Kanskje det burde finnes et telt for sånne. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Ringskrømt
|
Okei, jeg vet ikke hvilke miljøer dere farter i, men om halve cafén sitter med puppene ute er det absolutt grunn til bekymring. Det er kanskje en ammesekt som er på ferde, eller noe.
|
|
|
#71 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg synes at av ekle ting man kan se ute i det offentlige rom så er vel ammedamer svært langt ned på listen.
|
|
|
#72 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Teit
|
|
|
|
#74 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har to sommerbarn, og de månedene jeg hang mye på typiske "mammakaféer" har det jo vært varmt og godt ute, og man har generelt mindre klær på seg også. Mulig noen syntes at en pupp fra eller til ikke spiller noen rolle?
|
|
|
#75 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Ja, altså en naken skulder og mer hud generelt må man nesten finne seg i når det er sommer og varmt ute, det var ikke det jeg mente. Jeg mente situasjoner hvor halve caféen sitter med begge puppene ute og sånn.
|
|
|
#76 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg som har tvillinger, synes amming offentlig faktisk var et problem. Stort sett ble nemlig babyene mine sultne samtidig! Hjemme var det jo enkelt, det var jo bare å dra opp genseren og flashe begge puppene samtidig. Ute gikk jo ikke det. Derfor gikk jeg sjeldent ut på kafé med mine små. Når jeg først likevel gjorde det, brukte jeg flaske på hun ene mens jeg ammet den andre, og så byttet jeg på. Det var ganske mye styr med blotting av pupper, så JEG følte meg ikke komfortabel med det. Jeg ville ikke at alle skulle beglo puppene mine mens jeg holdt på med dette styret! Derfor kunne jeg godt ha tenkt meg et sånt telt jeg, bare kanskje ikke SÅ dekkende som på det bildet der...
|
|
|
|
#77 |
|
© All rights reserved
|
Jeg tror du skjønner hve jeg mener, du bare vil ikke. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Sviiisj!!
|
...også kalt t-skjorte?
|
|
|
#79 |
|
Ringskrømt
|
Jeg prøver ikke å gjøre meg vanskelig, nei.
|
![]() |
|
|