Sv: It Gets Better; i lys av regnbueavatarene
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Ja sånn oppfattet jeg det også (spesielt etter det Shute skrev) og ble litt ... Ja, jeg vet ikke. Jeg tror det ble litt misforståelser her. Vi har IKKE "krampaktige" samtaler om homofili! Grunnen til at vi har snakket endel om det hjemme er fordi eldste har spurt og gravd og vært nysgjerrig, for hun har hørt ditt og datt på skolen. Da har vi hatt samtaler om det, og det vil jeg ha med minsten også om han tar det opp.
Det er ikke sånn at vi sitter og spiser middag og så buser jeg ut med "hei unger, hvis dere en dag får dere kjæreste av samme kjønn så skal jeg ikke kaste dere ut hjemmefra altså, det er HELT greit".
Nei, jeg mente ikke å ironisere over det du skrev, altså.
(Jeg er forresten helt for krampaktige "hvis dere skulle være homo så er det så greit, så." Langt heller det enn de som aldri sier noe om temaet. Akkurat som jeg synes det er særdeles nissete med alle disse historiene om fjortiser som gruer vettet av seg for å fortelle mamma at de er homo og så blir de møtt med "men kjære deg, det har jeg da visst lenge!" og den mest selvfølgelige tone. Så kunne de vel sagt noe for "lenge" siden da, liksom).