Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Sånn bortsett fra at jeg føler på det med å (nesten) sprute melk på andre pga. virrende baby, så må jeg si at jeg gir beng i folk som 007 og m^2 altså. Jeg nekter å sitte hjemme eller i telt hele babytiden fordi babyen kanskje plutselig blir sulten et sted jeg ikke kan amme i fred. Etterhvert lærte jeg meg magikk med gulpekluten slik at jeg hindret spruten, og om det da ble litt puppeflashing så fikk det være. Men nå har heller aldri jeg vært på et offentlig sted hvor halvparten satt og ammet altså, kanskje med unntak av helsestasjonen under barselgruppene. Man sitter jo uansett ikke offentlig og ammer 24/7 i månedsvis. For meg var det snakk om kanskje 5-10 kafebesøk mens jeg ennå fullammet. Jeg kan fint leve med å ha ukomfortablet folk med puppeglimt så mange ganger i løpet av et liv.
Folk blir jo sure og ubekvemme av så mye rart. Noen ganger mistenker jeg enkelte for å mene at unger bør holde seg hjemme til de er store nok til å holde kjeft og sitte stille. Ettåringen min er i en periode nå hvor hun sier "Hei!" "Hei!" til alle hun ser og ikke gi seg før hun får oppmerksomhet. Noen presterer å gi meg himleblikk og bli sure av det også.
|