Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvite eller stålfargede hvitevarer til hvitt kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 15:37   #41
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvite eller stålfargede hvitevarer til hvitt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er ofte sånn når man er "late majority"

Jo. må vel legge til at selv tilhører jeg de som underlegges begrepet "tidlig majoritet". Tør ikke være først ute med å kjøpe det aller, aller siste, men når jeg ser at det har slått an, ja, da er det (innenfor smaksvariasjoner) akseptert.

Når det gjelder hvitevarer med stål og aliminium, så er det sakte, men sikkert på vei ut.

Sist redigert av Fruktflua : 10-10-10 kl 15:43.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 15:46   #42
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ofte sånn når man er "late majority"

Gammel 10-10-10, 18:19   #43
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Eller lyseblått:-))) Bare sånn for å spore litt av...

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 19:24   #44
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stål. Tidløst og greit.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 19:27   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om stål fortsatt er inn eller ut, skal jeg ikke påta meg å vite med sikkerhet, men at noen kan hevde at det er tidløst, når det ikke har vært i vanlig salg i mer enn 15(?) år, det er jammen en kreativ bruk av ordet.

Jeg sier ikke at det ikke kan vise seg å bli det, men jeg for min del vil nå vente minst 15 år til før jeg tar på meg å vurdere om det har skjedd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 19:34   #46
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Er litt avhengig av kjøkkenet synes jeg. Da vi pusset opp forrige kjøkkenet fra bunnen i 2003 tok vi alle hvitevarer i stål og var veldig fornøyde med det, dritfint kjøkken! Men i vår nye leilighet er kjøkkenet noe mindre og da fant vi ut at stål brøt opp linjene for mye og gikk for hvitt. Jeg føler at det får kjøkkenet til å se litt større og på et vis renere ut. Strålende fornøyde med det og!

Gammel 10-10-10, 19:40   #47
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner med stål blir ut en eller anne gang, men at det er det nye furu tror jeg ikke. Veldig mye blir sammenlignet med "det nye furu", men forskjellen er jo at furu var typisk norsk. Veldig norsk. Og at vi hadde det i alle rom på alle ting fra sofa, bord, skap, kjøkken, panel, listverk, rammer osv.

Ingenting kan sammenlignes med furu.

Stål har man jo fortsatt over alt i verden og man har ikke så altfor mange alternativ. Hvitt er kjedelig.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 19:44   #48
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville valgt hvitt.
Vi holder jo på å bygge nytt hus, og vi endte opp med hvitevarer i stål pga. pris og utvalg. Hadde jeg bestemt hadde det blitt hvitt, men jeg regner med at stål funker greit selv om det ikke er førstevalget.

Gammel 10-10-10, 19:49   #49
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Om stål fortsatt er inn eller ut, skal jeg ikke påta meg å vite med sikkerhet, men at noen kan hevde at det er tidløst, når det ikke har vært i vanlig salg i mer enn 15(?) år, det er jammen en kreativ bruk av ordet.

Pøh! :ser inn i glasskula:

Gammel 10-10-10, 19:55   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når noe har vært så absurd in som børstet stål var rundt 2000, så blir det også absurd ut. Det er sånn syklusene fungerer. Det er jo også allerede flere år siden sorte hvitevarer var nytt og spennende, men på samme måte som furu hang igjen kun i Norge i mange år, har børstet stål også gjort det.

Det betyr ikke at man ikke kan like det lenger, men å påstå at det er tidløst, er nokså historieløst.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 19:58   #51
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Historieløst? Come on. Jeg skriver et småtullete svar tilbake til Esme som sammeligner det med furuhelvete.

Gammel 10-10-10, 20:00   #52
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Når noe har vært så absurd in som børstet stål var rundt 2000, så blir det også absurd ut. Det er sånn syklusene fungerer. Det er jo også allerede flere år siden sorte hvitevarer var nytt og spennende, men på samme måte som furu hang igjen kun i Norge i mange år, har børstet stål også gjort det.

Det betyr ikke at man ikke kan like det lenger, men å påstå at det er tidløst, er nokså historieløst.

Henger stål bare igjen i Norge? Hva er in i andre land?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:01   #53
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Slik stor 90 cm gasskomfyr som vi har har da virkelig vært vanlig i store deler av verden i genrasjoner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:04   #54
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes hvite hvitevarer er penest til hvitt kjøkken, det ser mer helhetlig ut. Men jeg ser jeg er i mindretall.

Gammel 10-10-10, 20:07   #55
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne skal jeg bookmarke og ta frem i 2015. Har jeg rett så skal du få vite det. Har du rett så forsvinner denne inn i internettlimbo.

Kommer tilbake til denne om fem år, men tipper du har rett.

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Men i vår nye leilighet er kjøkkenet noe mindre og da fant vi ut at stål brøt opp linjene for mye og gikk for hvitt. Jeg føler at det får kjøkkenet til å se litt større og på et vis renere ut. Strålende fornøyde med det og!

Enig!
Jeg har faktisk både stål/alu og hvitt her. Stål/alu stekeovn (men det er nå mest svart glass som vises på den) og alu oppvaskmaskin (fordi det var eneste jeg fant i smal modell). Men det store, ruvende kjøl/fryseskapet er i hvitt, da forsvinner det litt i (den hvite) kjøkkeninnredningen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:11   #56
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer nå å kjøpe bygg-inn-kjøleskap siden det er IKEA-kjøkken og burde være en smal sak. Eller kanskje ikke, siden forrige eier ikke har gjort det?
Da slipper jeg å velge også Hvertfall for kjøleskapet.

Lager egen tråd

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:20   #57
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det viktigste er vel likevel å velge det man faktisk synes er fint/liker.
Siden et kjøkken er noe man, mest sannsynlig, skal ha over tid.
Jeg tror ikke stål hvitevarer blir fryktelig ut om 5 år.

Ut er det vel strengt tatt allerede hos de aller mest trendy, så det holder nok ikke alt for mange årene hos oss vanlig dødlige. Jeg er enig med Esme, og tenker dere får bite i dere ord som tidløst og super trendy allerede om et par år.

Anyhoo så har du selvfølgelig rett i at man må velge det man synes er fint. Men pleier smaken din å følge trendene i en viss grad (som det gjør hos de aller fleste av oss) så er det greit å unngå stål, spotter, glassbyggersten osv nå.

Sa hun som holder på å overtale mannen til å tapetsere print i flere rom i huset, men hey det går ihvertfall kjapt å fjerne om et år.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:22   #58
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes forresten integrert er finest. Hvitt og enkelt om det ikke er en mulighet med integrert.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:25   #59
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvitt. Hvitt er aldri feil. Jeg husker mange fargetrender, brune komfyrer, røde komfyrer, tilsvarende på bad, sitrongult og grønt. Og mens jeg er i gang - mosaikkfliser.

Veldig fint når det er in, ikke like fint noen år senere. Men hvitt er alltid fint.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:26   #60
Albertine
Passiv

Standard

Men med integrert må man vel gå for hvitevarene kjøkkenprodusenten fører, sant? :vil ikke ha IKEA-varer:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.