Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

What to do?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 20:14   #1
Left
Passiv

Standard

What to do?

Svigers pc er ulidelig treg. Har scannet med det som scannes kan, og den finner ikke noe som helst. Sist med Trend Housecall. Hva kan gjøres mer?

Den har 4gb ram, kurant prosessor osv, så hva kan det være?

Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:24   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: What to do?

Diskfragmentering og sånn? Se hva som stjeler cpu (er det ikke det det heter kanskje?). Typisk om det ligger mange programmer og dokumenter på skrivebordet, så blir PC-en realt treig. På skrivebordet skal det helst bare være snarveier. Fjern programmer som ikke brukes. Også er det sikkert en drøss programmer som startes opp ved oppstart av maskina og som bare ligger i bakgrunnen og skaper treighet. Fjern disse fra oppstartsmenyen (eller hva det nå heter).

Gammel 10-10-10, 21:26   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: What to do?

Virusprogram som scanner i tide og utide?

Gammel 10-10-10, 21:28   #4
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Diskfragmentering og sånn? Se hva som stjeler cpu (er det ikke det det heter kanskje?). Typisk om det ligger mange programmer og dokumenter på skrivebordet, så blir PC-en realt treig. På skrivebordet skal det helst bare være snarveier. Fjern programmer som ikke brukes.

Jeg har egentlig gjort alt dette, så jammen om jeg vet hva det kan være? På prosesser ser det egentlig ikke ut som om det er noe annet enn det som skal være der

Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:29   #5
Left
Passiv

Standard

Sv: Re: What to do?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Virusprogram som scanner i tide og utide?

Det er faktisk en mulighet. Han bruker et som heter F-secure, og det vet jeg egentlig lite om. Jeg bruker Avast, og tror vel det er bra, så kan slette det greiene han bruker, å legge inn det jeg har.

Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:24   #6
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Re: What to do?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er faktisk en mulighet. Han bruker et som heter F-secure, og det vet jeg egentlig lite om.

F-secure spiser til tider ufattelig mye ressurser (btdt). Avinstaller. Hvis det ikke hjelper vesentlig, reinstaller Windows.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:42   #7
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Firefox har en tendens til å fylle seg opp med masse skrot. Man må visst gjøre noen spesielle triks for å få fjernet alt.

Gammel 11-10-10, 00:03   #8
Left
Passiv

Standard

Han bruker Internet Explorer
Men F-secure skal vekk, og hjelper ikke det, så legger jeg inn Os på nytt.

Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:05   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Høyreklikk på min datamaskin, egenskaper, og et eller annet. Huk av på at maskinen skal gå for best ytelse og ikke best utseende. Tar vekk en hel haug fancysmancy unødvendig dill som stjeler prosessorkraft.

Gammel 11-10-10, 00:12   #10
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Min erfaring med F-Secure er at det er rimelig ivrig på å involvere seg i alt som skjer på datamaskinen din, og den er ikke spesielt kjapp. AVG er bedre.

Husk også at du må velge "vis prosesser fra alle brukere" i task manager hvis du er på Vista eller Windows 7 for å kunne se den virkelige prosesorbruken. Ressursovervåkeren i Windows 7 (resource monitor) er også kjekk for å se nøyaktig hva maskina holder på med.

Reinstallasjon av OS kan nok like gjerne være det greieste. Får kastet ut en masse ræl da.

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 08:27   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Min erfaring med F-Secure er at det er rimelig ivrig på å involvere seg i alt som skjer på datamaskinen din, og den er ikke spesielt kjapp. AVG er bedre.

Husk også at du må velge "vis prosesser fra alle brukere" i task manager hvis du er på Vista eller Windows 7 for å kunne se den virkelige prosesorbruken. Ressursovervåkeren i Windows 7 (resource monitor) er også kjekk for å se nøyaktig hva maskina holder på med.

Reinstallasjon av OS kan nok like gjerne være det greieste. Får kastet ut en masse ræl da.

Han har Vista ja, og jeg avsluttet de prosessene jeg tror ikke skulle være der.
Klarte å få den litt raskere, men det er fortsatt mye å gå på der, så skal ta med OS neste gang vi skal dit, og legge inn på nytt, så blir det så bra.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.