Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammetelt: Smart eller teit?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 22:46   #161
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammetelt: Smart eller teit?

:spiser popcorn på ordentlig:

Gammel 10-10-10, 22:51   #162
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Slå seg til rette?
Ellers tror jeg du har klart å målbinde hele FP med kommentaren din, 007. :venter og venter:

(Sette seg til rette, kanskje?)

Nå må du ikke undervurdere Skremmern og Floksa.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 22:52   #163
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, jeg venter, jeg. De skal sikkert bare amme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 22:53   #164
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Neida, jeg venter, jeg. De skal sikkert bare amme.

Gammel 10-10-10, 22:59   #165
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nå må du ikke undervurdere Skremmern og Floksa.

Nå kjenner ikke jeg Floksa, men Skremmern er så smashing at hun ikke trenger føle seg truffet av den der. Jeg, derimot, skal passe på å vandre ordentlig lenge foran deg med den store magen min hvis jeg mot formodning skulle treffe deg på stranda en gang.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:10   #166
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ammet helst så lite som mulig ute blant folk.
Med skjold, en unge som helst ikke tok puppen etc, var det ekstremt vanskelig å amme diskre.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:33   #167
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nå kjenner ikke jeg Floksa, men Skremmern er så smashing at hun ikke trenger føle seg truffet av den der. Jeg, derimot, skal passe på å vandre ordentlig lenge foran deg med den store magen min hvis jeg mot formodning skulle treffe deg på stranda en gang.

Jeg vandrer gjerne sammen med deg, Kasia.

Gammel 11-10-10, 00:09   #168
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Nå må du lese hva rine skriver da, Kasia-venn. Hun skriver at jeg har målbundet forumet, hun skriver ingenting om puppene til Skremmern. Min kommentar er rettet mot påstanden om at FP (eksemplifisert som Skremmer og Floksa) er målbundet, og jeg sier dermed at hun ikke må undervurdere dem.
Det skal mer til enn en uttalese fra meg for å målbinde en Skremmer.

Gammel 11-10-10, 00:19   #169
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern lar seg nok ikke målbinde så lett. Ikke Floksa heller, virker det som.

Apropos buss-amming: Jeg får helt vondt i instinktene av dem som ikke tilfredsstiller hylende spedbarn UMIDDELBART. Man hører jo lett om det er sultskrik. Det er faktisk mitt største personlige ankepunkt mot flaskemating og hovedgrunnen til at jeg aldri kunne bedrevet noe sånt av fri vilje, det å ikke kunne gi barnet mat med en eneste gang ville gjort meg ekstremt fortvilet og frustrert.

NB: Include all disclaimers possible!

Gammel 11-10-10, 00:22   #170
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Skremmern lar seg nok ikke målbinde så lett. Ikke Floksa heller, virker det som.

Jeg får helt vondt i instinktene av dem som ikke tilfredsstiller hylende spedbarn UMIDDELBART. Det er faktisk mitt største ankepunkt mot flaskemating, det å ikke kunne gi barnet mat med en eneste gang ville gjort meg ekstremt fortvilet og frustrert.

Jeg hadde delvis flaskebarn og det er null problem altså, for man ser i god tid når barnet begynner å bli lystent på mat. Smatter og sier eh eh, lenge før det begynner å gråte. Nå når jeg har ammebarn og mat tilgjengelig tvert så er jeg blitt mindre oppmerksom. Selv om jeg mener at det egentlig ikke er helt nødvendig at barnet skal trenge å vente til det gråter. Ikke at det er noe farlig at et spedbarn gråter litt, men man kan jo likegodt følge med litt.

Gammel 11-10-10, 00:26   #171
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg hadde delvis flaskebarn og det er null problem altså, for man ser i god tid når barnet begynner å bli lystent på mat. Smatter og sier eh eh, lenge før det begynner å gråte.
Ikke at det er noe farlig at et spedbarn gråter litt, men man kan jo likegodt følge med litt.

Jepp, som flaskemor blir man dreven på å tolke tegn i god tid. Ikke at jeg hadde latt meg vippe av pinnen av litt illskriking et minutt eller to heller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:41   #172
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er uhyre praktisk med morsmelk. Alltid tilgjengelig, jeg trenger ikke planlegge stort. Helt til jeg får lyst til å ta meg en tur ut alene, da er det plutselig dritkjipt. Som nå, hun er 7 mnd og har til dags dato ikke svelget så mye som en milliliter fra flaske.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:48   #173
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg synes det er uhyre praktisk med morsmelk. Alltid tilgjengelig, jeg trenger ikke planlegge stort. Helt til jeg får lyst til å ta meg en tur ut alene, da er det plutselig dritkjipt. Som nå, hun er 7 mnd og har til dags dato ikke svelget så mye som en milliliter fra flaske.

Aiai, det er kjipt ja. Men for nysgjerrighetens skyld: Prøvde du hardt at hun skulle få til å ta flaske i "tilvenningsalderen" sånn typisk 6-8 uker gammel?

Gammel 11-10-10, 00:55   #174
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fullammet begge mine ganske lenge, så jeg har aldri trengt å gjøre annet enn høre et knirk og legge til puppen. Men da jeg hadde solid bakteriell mastitt og piggtråd i puppene kunne jeg GODT tenkt meg litt avlasting. Vi flyttet akkurat i den perioden minstemor kunne ha lært å ta flaske, og det resulterte i at hun utelukkende ville ha pupp. Flaske var nytteløst. Eller, joda, sikkert, det kunne jo gått, hvis jeg bare sluttet å amme og var bestemt, liksom. Men jeg greide det ikke. Så det var ikke mye barnevakt og moro og leven de første 8 mnd.

Jeg er utrolig lite pleasing som person og gir ikke mye etter for gnål, men akkurat når det gjelder spedbarn, så fikser jeg ikke at de skal gråte så mye som et sekund.

Gammel 11-10-10, 00:55   #175
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Aiai, det er kjipt ja. Men for nysgjerrighetens skyld: Prøvde du hardt at hun skulle få til å ta flaske i "tilvenningsalderen" sånn typisk 6-8 uker gammel?

Nope. Definitivt ikke. Pappaen prøvde hardt forrige uke, da jeg plutselig skulle være borte hele dagene i en uke. (Ble mye tynn grøt, for å si det sånn. )

Gammel 11-10-10, 00:59   #176
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Nope. Definitivt ikke. Pappaen prøvde hardt forrige uke, da jeg plutselig skulle være borte hele dagene i en uke. (Ble mye tynn grøt, for å si det sånn. )

OK. Du får huske det til neste gang at det er lurt å lære dem å ta flaske sånn i 6-8 ukers alder, for da lærer de det greit uten å bli sugeforvirret. Og så oppretthold det sånn en gang i uken eller noe.

Men 7 måneder? Da kan de vel begynne å spise annen mat og drikke på kopp/skje mens du er borte en kveld?

Gammel 11-10-10, 01:01   #177
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg skal definitivt huske dette! :noterer:

Jeg vil gjerne kunne ha en og annen kveld en sjelden gang uten unge på puppen.

Gammel 11-10-10, 01:04   #178
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg skal definitivt huske dette! :noterer:

Jeg vil gjerne kunne ha en og annen kveld en sjelden gang uten unge på puppen.

Oh, yes. Bare å pumpe opp ekstra så er det å kunne gå på kino eller ut med noen og ikke være tilstede 24/7 i et halvt år. Jeg hadde klikket.

Gammel 11-10-10, 01:05   #179
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Standard

OK. Du får huske det til neste gang at det er lurt å lære dem å ta flaske sånn i 6-8 ukers alder, for da lærer de det greit uten å bli sugeforvirret. Og så oppretthold det sånn en gang i uken eller noe.

Men 7 måneder? Da kan de vel begynne å spise annen mat og drikke på kopp/skje mens du er borte en kveld?

Neste gang!? Er ikke tre barn nok? Joda, hun spiser grøt og kan dytte litt vann og MME innpå med skje. Jeg har vært ute flere kvelder jeg, altså. Det var forrige uke som var trøblete, da jeg plutselig var fulltidsstudent og skulle være bort hele dagen. Regner med at hun er ennå mer innkjørt på annen mat til neste studiesamling, så det går greit. Men det hadde unektelig vært myyyye enklere for meg (og henne) om flaske var null problem.

Gammel 11-10-10, 09:15   #180
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er smashing fra topp til tå, du også! Jeg holder meg derimot under stranda. For mange mennesker, for lite oversikt og altfor mye stress når man må på do.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er vel nå jeg skal helle bensin på bålet og skrive at pupper i fri dressur er greit så lenge de er fine og faste og så lenge det ikke hører med en deigemage?

Jeg blir litt sånn når jeg ser en glatte, faste, spretne kropper. Jeg er mye mer komfortabel med litt deig og strekkmerker her og der. Da kan jeg puste godt og slippe ut min egen. :liker:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.