Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mange sett ull?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 23:47   #41
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hvor mange sett ull?

Her hr alle 3 minst ti sett hver; Janus, PR, Joha, Devold og noe apotekgreier
De "bor" i ull på skole/bhg hele vinteren. Bruker skjørt, bukse, strikkakjole utenpå på jentene.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:49   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, han har vel 3-4 sett pluss fleece. Gutta mine er ikke så glad i ull, så det har det sjeldent rett på kroppen. Minsten arver fra storebror, så det er mulig han har noe mer. Men begge har fått 2-3 nye sett hver nå i høst.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:49   #43
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minsten er oppe i 8 sett no, men da er i str. 100- 116. Eg ser over ullen om kvelden, og håndvasker om da er noko skittent. Ellers henger eg da berre til lufting. I fjor hadde ho 4 sett, og det holdt godt.

Gammel 10-10-10, 23:51   #44
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

I ungenes bhg stripper de alle ned til ullundertøyet og kler på et mellomlag med ull/fleece/hva barna har før dresser. Også vaser alle rundt i bare ulla resten av dagen. Ergo er det ikke noe problem å ikle barna et bomullslag utenpå ullundertøyet fra morningen av. Hadde de til stadighet hatt bomullsklærne under dressen, så hadde jeg nok endret påkledningsrutiner.

Gammel 10-10-10, 23:58   #45
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss vaser også ungene rundt i stilongs og genser etter endt utetid. Jeg er jo en "strømpebukseslubb" selv, så jeg forstår jo at det er innmari behagelig.

Gammel 11-10-10, 00:07   #46
Left
Passiv

Standard

Har et av de settene fra G-sport, men ikke prøvd det enda, men kan ikke si jeg synes de så noe annerledes ut enn andre vi har?

Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:09   #47
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var innom fabrikkutsalget til Janus nå i helgen - og gosj - så mye lekkert, så jeg frykter mine barn og meg selv får litt flere ull-undertøy enn hva vi strengt tatt har behov for.
Jeg kjøpte riktignok ikke alt jeg hadde lyst på - til det var lommeboken min for slunken Men mini har vel en 7-8 sett. Nå har vi noen sett hjemme og noen på hytta. Eldste virkelig hater ull-undertøy og bruker kun dette når hun må i "ski"-øyemed.

Sist redigert av Fløyel : 11-10-10 kl 10:22.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:13   #48
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Begge to har minst sju sett tror jeg. Vi har arvet en del, og kjøpt brukt og på salg. Tror ikke jeg har betalt over 100 kr per del for ullgenser/-body/-longs/-strømpebukse. Lillebror griser noe hinsides, så han trenger mange skift, og Snuppa får som regel også en flekk eller to på strategiske steder i løpet av dagen. Jeg har tre-fire sett til meg selv også, og jeg elsker det!

Gammel 11-10-10, 00:17   #49
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

4-5 holder i massevis her.

Gammel 11-10-10, 00:20   #50
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror faktisk ikke vi hadde mer enn 5-6 sett da LilleVenn gikk i barnehagen. Det holdt helt greit. Hun pleide som regel å ha et tynt sett med klær utenpå, så vi trengte ikke alltid å skifte hver dag. Nå når hun går på skolen bruker hun ikke så mye ull. Vi har vel en 4-5 sett tenker jeg.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:23   #51
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene har 5-6 sett hver seg og minsten har også en del ullbodyer og ullstrømpiser i tillegg.
Jeg vasker de ikke etter en dags bruk, jeg henger alt til lufting og vasker når det lukter eller er synlig skittent.

Gammel 11-10-10, 00:41   #52
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror vi har seks sett nå, pluss noen ekstra strømpiser/longser. Vi trenger utvilsomt flere overdeler, siden de marineres i smørepålegg omtrent daglig. Som sjugger vil jeg også helst vente til jeg har nok til å fylle maskina. I barnehagen har hun en eller annen kjole over, som jeg flere ganger måtte fortelle dem at ikke er noe særlig god å ha på inni dressen. De skjønte det til slutt..

Gammel 11-10-10, 00:44   #53
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Siden jeg også bruker ull (singleter, t-skjorter, strømpebukser og ullsokker) kjører jeg glatt et par maskiner i uka. Kan ikke stappe maskina like full som ved bomullsvask har jeg funnet ut, for da blir det såperester i ulla. Ergo kjører jeg vel da to halve maskiner med ull i uka.

Gammel 11-10-10, 01:30   #54
eintesnart?
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
eintesnart? har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gutten min har òg någen sett med ull, men eg føle han ikkje har nok. Det e jo ofte at han bare kan bruga ein body feks ein dag for han søle litt mad på og sånn, og eg må jo fylla maskinen te halv før eg kan vaska, så det blir nok litt merr udøve høsten =)

Gammel 11-10-10, 08:43   #55
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vel 7-8 bodyer/gensere og litt færre stilongser, det er nok til at jeg ikke må vaske mer enn èn gang i uka. Regner med at vi trenger litt færre sett når hun blir eldre og ikke søler og sikler så mye. Det blir noen kroner i ull hver sesong, ja, men vi ønsker oss mye til jul/bursdag også kjøper jeg litt brukt eller på salg for å fylle opp.

Gammel 11-10-10, 09:06   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene har ull innerst i ganske mange måneder i året (vi begynner vel snart med det). Problemet er at begge ungene er veldig varme av seg så de går egentlig mest rundt i bare ulltøyet. Det sliter på tøyet og de får mye flekker på det slik at det må vaskes ofte.

Derfor har vi en del sett. Vi har foreløpig ikke nok ull til å komme oss gjennom denne vinteren, så jeg må ut å handle mer.

Gammel 11-10-10, 09:56   #57
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker alltid t-skjorte, genser og kjole utenpå ullen, jeg. Da slipper jeg å vaske så mye.

Gammel 11-10-10, 10:26   #58
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da blir det jo desto mer vask av det andre, med noe utenpå? Jeg synes ikke det blir mye vask i ullperioden jeg - en ullvask i uka og da har man vasket alle klærne til ungene? Jeg vasker mye mer i sommerhalvåret, med t-skjorter og gensere og slikt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 10:38   #59
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke helt oversikten, men vi har mye ull siden ungene bare bruker det. Minste griser med mat, og eldste skvetter, så tre av fire plagg blir skiftet daglig. Begge har nok flere ulltrøyer enn de trenger, og akkurat passe mange longser - det er longsene det går ut over når de herjer rundt i barnehagen, og de blir kastet når de har fått store hull. I år har jeg stort sett kjøpt bare ull/silke-longser, håper de tåler mer enn de som er i rein ull.

Gammel 11-10-10, 22:23   #60
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tror hun har 5 eller noe sånt. Vi vasker etter hver dag da. Hun griser og styrer på.
Og joda - starter ofte dagen med noe over, men kler av seg etter hvert. Hun fortsetter gjerne også å kle enda mer av seg, og elsker å bare gå i bleie, eller eventuelt kle på seg noe helt annet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.