|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?Her hr alle 3 minst ti sett hver; Janus, PR, Joha, Devold og noe apotekgreier
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?Tja, han har vel 3-4 sett pluss fleece. Gutta mine er ikke så glad i ull, så det har det sjeldent rett på kroppen. Minsten arver fra storebror, så det er mulig han har noe mer. Men begge har fått 2-3 nye sett hver nå i høst. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange sett ull?Minsten er oppe i 8 sett no, men da er i str. 100- 116. Eg ser over ullen om kvelden, og håndvasker om da er noko skittent. Ellers henger eg da berre til lufting. I fjor hadde ho 4 sett, og det holdt godt.
|
|
|
#44 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor mange sett ull?I ungenes bhg stripper de alle ned til ullundertøyet og kler på et mellomlag med ull/fleece/hva barna har før dresser. Også vaser alle rundt i bare ulla resten av dagen. Ergo er det ikke noe problem å ikle barna et bomullslag utenpå ullundertøyet fra morningen av. Hadde de til stadighet hatt bomullsklærne under dressen, så hadde jeg nok endret påkledningsrutiner.
|
|
|
#45 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange sett ull?Hos oss vaser også ungene rundt i stilongs og genser etter endt utetid. Jeg er jo en "strømpebukseslubb" selv, så jeg forstår jo at det er innmari behagelig.
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange sett ull?Har et av de settene fra G-sport, men ikke prøvd det enda, men kan ikke si jeg synes de så noe annerledes ut enn andre vi har? |
|
|
|
#47 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor mange sett ull?
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 11-10-10 kl 10:22. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange sett ull?Begge to har minst sju sett tror jeg. Vi har arvet en del, og kjøpt brukt og på salg. Tror ikke jeg har betalt over 100 kr per del for ullgenser/-body/-longs/-strømpebukse. Lillebror griser noe hinsides, så han trenger mange skift, og Snuppa får som regel også en flekk eller to på strategiske steder i løpet av dagen. Jeg har tre-fire sett til meg selv også, og jeg elsker det!
|
|
|
|
#50 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg tror faktisk ikke vi hadde mer enn 5-6 sett da LilleVenn gikk i barnehagen. Det holdt helt greit. Hun pleide som regel å ha et tynt sett med klær utenpå, så vi trengte ikke alltid å skifte hver dag. Nå når hun går på skolen bruker hun ikke så mye ull. Vi har vel en 4-5 sett tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mange sett ull?Jentene har 5-6 sett hver seg og minsten har også en del ullbodyer og ullstrømpiser i tillegg.
|
|
|
#52 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg tror vi har seks sett nå, pluss noen ekstra strømpiser/longser. Vi trenger utvilsomt flere overdeler, siden de marineres i smørepålegg omtrent daglig. Som sjugger vil jeg også helst vente til jeg har nok til å fylle maskina. I barnehagen har hun en eller annen kjole over, som jeg flere ganger måtte fortelle dem at ikke er noe særlig god å ha på inni dressen. De skjønte det til slutt..
|
|
|
|
#53 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor mange sett ull?Siden jeg også bruker ull (singleter, t-skjorter, strømpebukser og ullsokker) kjører jeg glatt et par maskiner i uka. Kan ikke stappe maskina like full som ved bomullsvask har jeg funnet ut, for da blir det såperester i ulla. Ergo kjører jeg vel da to halve maskiner med ull i uka.
|
|
|
#54 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?Gutten min har òg någen sett med ull, men eg føle han ikkje har nok. Det e jo ofte at han bare kan bruga ein body feks ein dag for han søle litt mad på og sånn, og eg må jo fylla maskinen te halv før eg kan vaska, så det blir nok litt merr udøve høsten =)
|
|
|
#55 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hvor mange sett ull?Vi har vel 7-8 bodyer/gensere og litt færre stilongser, det er nok til at jeg ikke må vaske mer enn èn gang i uka. Regner med at vi trenger litt færre sett når hun blir eldre og ikke søler og sikler så mye. Det blir noen kroner i ull hver sesong, ja, men vi ønsker oss mye til jul/bursdag også kjøper jeg litt brukt eller på salg for å fylle opp.
|
|
|
#56 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor mange sett ull?Ungene har ull innerst i ganske mange måneder i året (vi begynner vel snart med det). Problemet er at begge ungene er veldig varme av seg så de går egentlig mest rundt i bare ulltøyet. Det sliter på tøyet og de får mye flekker på det slik at det må vaskes ofte.
|
|
|
|
#57 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg bruker alltid t-skjorte, genser og kjole utenpå ullen, jeg. Da slipper jeg å vaske så mye.
|
|
|
#58 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mange sett ull?Men da blir det jo desto mer vask av det andre, med noe utenpå? Jeg synes ikke det blir mye vask i ullperioden jeg - en ullvask i uka og da har man vasket alle klærne til ungene? Jeg vasker mye mer i sommerhalvåret, med t-skjorter og gensere og slikt. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg har ikke helt oversikten, men vi har mye ull siden ungene bare bruker det. Minste griser med mat, og eldste skvetter, så tre av fire plagg blir skiftet daglig. Begge har nok flere ulltrøyer enn de trenger, og akkurat passe mange longser - det er longsene det går ut over når de herjer rundt i barnehagen, og de blir kastet når de har fått store hull. I år har jeg stort sett kjøpt bare ull/silke-longser, håper de tåler mer enn de som er i rein ull.
|
|
|
#60 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor mange sett ull?Tror hun har 5 eller noe sånt. Vi vasker etter hver dag da. Hun griser og styrer på. |
|
|
|
![]() |
|
|