Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 10:23   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Takk for innspill! Ja, jeg tror det kan være mulig å gjøre et godt kjøp nå når sesongen er på hell og en del er på tilbud. Damemodell må det være, ja - jeg er både lav og har forholdsvis korte armer, har jeg inntrykk av.

Jeg var innom Birk Sport på vei hjem i går, og selgeren der var ganske edruelig. Han anbefalte meg en hybridsykkel av merket Fuji, liten damemodell, som var nedsatt til 2800 kroner. Den veier 13,5 kilo inkl. bagasjebrett. Skulle man ned i 10 kilo, var prisen mer enn det dobbelte (og nærmere det jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg). Han mente at det ikke hadde noe for seg, og at det var minimalt med tid å spare på vekta. Jeg vet at de lærde strides om dette. Derimot mente han at man sparer en del tid på å ha sykkelpedaler, noe jeg tenkte å driste meg til å begynne med nå.

Jeg syklet for øvrig en liten treningstur med min 14 år gamle DBS Kilimanjaro i går, og tror kanskje at selgeren har rett i at det ikke er all verden å spare på en letter sykkel. Kilimanjaroen er nesten like tung som fjellet den er oppkalt etter, men jeg syklet ikke mye saktere på den enn på den offroaderen som ble stjålet. Den var ingen lettvekter, den heller, men vesentlig dyrere og nok noe lettere. Jeg syklet et par mil i 22 km/t, mens jeg kanskje ville kommet opp i 22,5-23 km/t med samme innsats på den gamle sykkelen. (Det blir jo et par-tre minutter per time, da, det er jo litt, og særlig når jeg sykler 25 km til jobb. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.