Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

[USA] Flybytte i Europa eller i USA

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 13:04   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

[USA] Flybytte i Europa eller i USA

Vi skal en tur til USA i juni neste år.

Foreløpig plan er å fly til Boston, leie bil og kjøre 5-6 dager rundt og besøke familie/venner etc, for å ende opp i New York, være der noen dager og så fly hjem.

Det kommer opp flere alternativer når jeg søker på flybilletter siden ikke alle flyr direkte.

Eks:
Oslo-London-Boston
eller
Oslo-Newark-Boston

Er det noen som har erfaring? Det ser ut som man får nok flybyttetid, men hva er mest komfortabelt? Bytte når du har vært en time på fly og deretter komme direkte - eller ha 8 timer på fly og deretter bytte?

Og hva med flybyttetid? Hvis det blir en forsinkelse - hvor er det best å være? På kontinentet du skal til (og man kan leie bil/snu om på turen) eller London?

Gammel 13-10-10, 13:06   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [USA] Flybytte i Europa eller i USA

Jeg foretrekker kort+lang tur. Bytte mens motet fortsatt er oppe. Det er jo så kjeeedelig etter noen timer.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:15   #3
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hm, du sier noe. Kan ikke si jeg gleder meg til flyturen, men jeg gleder meg til Boston. Og familiebesøk. Og High line i New york.

Gammel 13-10-10, 13:25   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå trodde jeg det sto flytte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:27   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Flybytte i Europa er å foretrekke syntes vi.. Det første stedet man lander i USA må man igjennom passkontroll og tolldeklareres, og man vet aldri hvor lang tid dette tar.

*vi hadde kun 1,5 time fra vi landet i Washington til flyet videre til Orlando gikk, det gikk med ett nødskrik og mye løping* Newark er også en utrolig stor flyplass, så man må gjerne igjennom noen terminaler fra utlandsflyvningene til innenlandsflyvningene.

Gammel 13-10-10, 13:30   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde 2,5 timer på meg i Newark, men rakk likevel neste fly bare med et nødskrik. Og det til tross for at jeg havnet i "priority"-køen og alt. Passkontroll, hente bagasje, levere bagasje på nytt, ny sikkerhetskontroll. Jeg hadde ikke forventet noe av dette, for jeg reiste jo med Coninental hele veien og hadde sjekket inn hele veien frem. Men nei, da.

Jeg kan ikke tenke meg at det er like ille i London.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:35   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde 2,5 timer på meg i Newark, men rakk likevel neste fly bare med et nødskrik. Og det til tross for at jeg havnet i "priority"-køen og alt. Passkontroll, hente bagasje, levere bagasje på nytt, ny sikkerhetskontroll. Jeg hadde ikke forventet noe av dette, for jeg reiste jo med Coninental hele veien og hadde sjekket inn hele veien frem. Men nei, da.

Vi landet i København og brukte kun 5 minutter på transittkontoret - de skulle kun se at vi hadde en godkjent ESTA, at vi hadde maskinlesbare pass og så igjennom billettene våre (samme prosedyre som i Oslo....).

Gammel 13-10-10, 13:54   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Flybytte i Europa, altså kort + lang flytur.

Gammel 13-10-10, 14:06   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

SAS åpner ny rute: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10033706

Gammel 13-10-10, 14:10   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

SAS åpner ny rute: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10033706

Weeeeeeeeee! Så utrolig bra!!

Gammel 13-10-10, 15:09   #11
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Altså flybytte i Europa. :noterer: er det stor forskjell i flytid med icelandair og bytte på Island? Begynner nesten å frykte en ny askesky.

Takk for delte erfaringer, jeg trodde også at vi var sjekket inn hele veien og bare hadde ansvar for kropp og sjel. Det blir vel minst mulig bagasje over, og mest mulig tilbake.

Jeg sjekket pris med SAS, men de ville ha ca 40.000,- mer enn British airways. Eller er det noen flyselskap vi bør unngå?

Gammel 13-10-10, 15:11   #12
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er ikke superkult i London heller (ny sikkerhetskontroll blant annet), men jeg ville også unngått flybytte i USA om mulig.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 16:18   #13
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytte i Island er helt kurant
Der kommer alle flyene inn fra de forskjellige stedene i Europa sånn ca. på samme tid, også bytter alle fly til de flyene de skal videre med, og som går videre til de forskjellige stedene i USA på samme tid. litt småkaotisk, men fordelen er at det venter til alle er der før de drar videre (hvertfall sånn innenfor rimelighetens grenser)

Ellers: bytte i Europa hvis du kan! Absolutt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 16:25   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Visum-/passkontrollen i USA har blitt mye raskere siden sommeren etter at de grønne kortene ikke skal brukes. Ellers er jeg enig i at kort og lang flytur er det beste. Om det er nattfly (som det jo som regel alltid er østover) så syns jeg at det mange ganger er greit å ha den så lang som mulig så at man får sove så lenge som mulig. Jeg skulle vurdere priset høyest og om det var ca like høye priser så skulle jeg vurdere ovenstående punkter. Heathrow kan for øvrig også en hel del tid.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 18:08   #15
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Icelandair er bra, og reisen går kjapt (knapt 12 timer fra Oslo til Seattle helt på vestkysten).

Gammel 13-10-10, 19:40   #16
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Flybytte i København, Amsterdam eller evt. Reykjavik vil jeg anbefale.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:15   #17
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:noterer: Jeg har ikke så mye å komme med, all den tid vi ikke har vært der på fire år. Men vi planlegger også å reise til sommeren.

Gammel 13-10-10, 20:35   #18
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg anbefaler også Reykjavik. Keflavik er en liten og relativt oversiktlig flyplass. Mindre enn Gardermoen, og veldig greit mtp. køer.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:22   #19
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville unngått Newark, i hvert fall. Stressflyplass og ofte for dårlig tid mellom flightene. London er også litt pes, men bedre. København og Amsterdam er bra. God tur!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 07:37   #20
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Takk for tips!

Fly er nå booket- 10' for 3 personer direkte Oslo-new York tur-retur.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.