Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Det målegreiene til Skatteetaten finnes jo ikke rettferdig

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-10, 11:25   #21
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det målegreiene til Skatteetaten finnes jo ikke rettferdig

Opprinnelig lagt inn av albertine, her.

kan noen med mattekunnskaper si hvor mange prosent 577 000 er av 1 790 000?

32,23%? Skal ikke garantere at jeg regner på riktig måte, men tror det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 11:26   #22
Albertine
Passiv

Standard

Ah, takk. For høyt, med andre ord. Må man klage i løpet av dagen siden fristen går ut i dag? Klage på nett? Sint telefon?

Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 11:29   #23
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ah, takk. For høyt, med andre ord. Må man klage i løpet av dagen siden fristen går ut i dag? Klage på nett? Sint telefon?

Denne linken lå litt lenger opp. Jeg kommer ikke til å klage på vår har jeg funnet ut nå. Vi får uansett ikke formueskatt så da har det ingen betydning. Vi har visst for mye gjeld til det.

Gammel 15-10-10, 11:46   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen med mattekunnskaper si hvor mange prosent 577 000 er av 1 790 000?

Seriøst? Jobber ikke du som lærer?

Gammel 15-10-10, 11:50   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mumlesur siden vi plutselig har fått større leilighet etter at man måtte ta med plassen inne i dørkarmer, dvs. innvendige vegger. Våre vegger er nemlig rundt 40 cm brede.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 11:53   #26
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 790 000 * x / 100 = 577 000

1 790 000 * x = 577 000 * 100
=> x= 57 700 000/1790 000
x= 32,23

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:01   #27
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

1 790 000 * x / 100 = 577 000

1 790 000 * x = 577 000 * 100
=> x= 57 700 000/1790 000
x= 32,23

Hvorfor gjøre det så vanskelig for oss som ikke kan matte.
Med mine enkle mattekunnskaper så tar jeg det sånn:
577000 ganger 100 delt på 1790000= 32,23%

Gammel 15-10-10, 12:04   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prosentregning er ikke matte. Prosentregning er barneskoleregning.

Gammel 15-10-10, 12:07   #29
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvorfor gjøre det så vanskelig for oss som ikke kan matte.
Med mine enkle mattekunnskaper så tar jeg det sånn:
577000 ganger 100 delt på 1790000= 32,23%

Elisabet - det er jo nøyaktig det jeg har skrevet... (men jeg tok med stegene som viser HVORFOR det blir sånn også)

Gammel 15-10-10, 12:09   #30
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Seriøst? Jobber ikke du som lærer?

Seriøst? Ja. Språklærere er ekstremt godt kjent for sine mattekunnskaper.

Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:09   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Elisabet - det er jo nøyaktig det jeg har skrevet... (men jeg tok med stegene som viser HVORFOR det blir sånn også)

Jeg bryr meg ikke om hvorfor jeg for det skjønner jeg ikke. Det er bare barneskolematte jeg kan, og jeg sitter på regnskap, men jeg er vant med å regne med moms da, så det blir samme prinsippet.

Gammel 15-10-10, 12:13   #32
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg bryr meg ikke om hvorfor jeg for det skjønner jeg ikke. Det er bare barneskolematte jeg kan, og jeg sitter på regnskap, men jeg er vant med å regne med moms da, så det blir samme prinsippet.

Men det ER nøyaktig det samme som jeg skrev altså!

Gammel 15-10-10, 12:20   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Seriøst? Ja. Språklærere er ekstremt godt kjent for sine mattekunnskaper.

Sier du det? Jeg trodde, men tok åpenbart feil, at uansett type lærer så kan man anta at de kan barneskolepensum liksom. Jeg har jo venninner som ikke har noe som helst matematikk utover grunnskolepensum, men de greier jo å regne ut nedsatt pris på en kjole på salg, det er jo samme greia.

Gammel 15-10-10, 12:26   #34
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Esme, jeg sitter her med en febersyk gutt som har vært våken halve natta, et hus som skal klargjøres til visning over helga, med økonimistress og en frist som skal overholdes der det plutselig kom ny informasjon helt på tampen. Der og da var det seriøst mye enklere å spørre noen enn å prøve å dytte alle tankene ut for å gjøre plass til nye. Og der fikk du meg faktisk til å gråte også, gitt. Hurra, liksom.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:27   #35
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Esme, jeg sitter her med en febersyk gutt som har vært våken halve natta, et hus som skal klargjøres til visning over helga, med økonimistress og en frist som skal overholdes der det plutselig kom ny informasjon helt på tampen. Der og da var det seriøst mye enklere å spørre noen enn å prøve å dytte alle tankene ut for å gjøre plass til nye. Og der fikk du meg faktisk til å gråte også, gitt. Hurra, liksom.

Jaha, da kunne du sagt det med en gang da. Sånn, ja jeg vet, jeg er helt utafor i dag. Svaret ditt tydet på at du ikke syntes at språklærere skal kunne matte, og det er noe annet enn å ha en dårlig dag. Jeg absolutt hater at folk kommer med ekstraopplysninger etterpå sånn at man plutselig blir den slemme. Jeg fikk deg til å gråte? Vel, du gjorde meg hakkende forbannet nål. Slutt å guilttrippe.

Gammel 15-10-10, 12:39   #36
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:28   #37
Albertine
Passiv

Standard

Esme:

Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:54   #38
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Man må da kunne få lov til å spørre om hva som helst her inne uten å måtte stå skolerett og forsvare sine spørsmål i forhold til yrke og utdanning.

Utsagnet til enkelte i denne tråden minner meg om 11-åringers ufine oppførsel mot hverandre i prepuberteten.

Gammel 15-10-10, 13:55   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Utsagnet til enkelte i denne tråden minner meg om 11-åringers ufine oppførsel mot hverandre i prepuberteten.

Jeg syns bruken av "enkelte" ikke er særlig bedre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:57   #40
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns bruken av "enkelte" ikke er særlig bedre.

Ja, jeg burde nok presisert at jeg mente Esmes utsagn mot Albertine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.