Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du lei deg hvis noen skriver noe negativt til deg på et diskusjonsforum ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 20:50   #9
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du lei deg hvis noen skriver noe negativt til deg på et diskusjonsforum ?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror jeg er litt rar, for jeg anser f.eks min deltagelse på FP som en del av mitt virkelige liv.

Jeg signerer Irma på dette. Jeg er meg på nett også. Hvis noen synes jeg er en drittsekk/tulling/mindre intelligent på nett så er det meg de synes det om - ikke et nick.

Jeg har blitt lei meg på nett, for min del er det når jeg vet jeg har rett og argumenterer sånn nogenlunde for det og alikevel ikke når frem. For min del har de diskusjonene alltid gått på fysisk kontra psykisk mishandling av barn og hva som oppleves som skremmende for barna. For meg er dette ting som er viktig at det blir oppfattet riktig. Rett og slett en kjepphest fra min side. Jeg ser at andre har andre kjepphester: sukker, riktige leker, sunn mat, bæring av barn, amming osv Jeg opplever det som frustrerende å ikke "nå frem" - all kommunikasjon dreier seg egentlig om det, at det man sier er meningsbærende for den som leser.

Jeg tror også at terskelen for å bli såret går på hvor privat man er. Det som du beskriver i hovedinnlegget hadde jeg aldri kommet over. Jeg er forskånet fra den type kommentarer i og med at jeg er mer privat av meg. Det er anderledes å blottlegge følelsene sine og få en negativ tilbakemelding på det enn det er å blottlegge meningene sine.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg vil ikke kalle det fake. Jeg sier gjerne i en post her at jeg ønsker noen god bedring. Og da mener jeg jo det, for jeg gidder jo ikke si noe jeg ikke mener. Men det betyr IKKE noe mer enn akkurat det, selv om jeg sier det fjorten ganger på rad. Hadde jeg derimot sagt det til noen irl, så hadde det vært til noen jeg har en relasjon til. Jeg hadde ment det på en annen måte, kan man kanskje si. Selv om jeg gjerne har ekte følelser på nett, så er de for meg ganske overfladiske. De betyr ikke like mye som irl.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Du mener at relasjonene på nett er svakere fordi man ikke kommuniserer med hele seg?

Jeg legger til for min egen del at relasjonene på nett blir anderledes fordi det er mange som bare leser. Det kan sammenlignes med å være i en lærer, elev relasjon. Eleven sitt forhold til læreren er ofte "nærere" og mer følelsesladd enn læreren sitt forhold til eleven. Rett og slett fordi at for læreren er bare eleven "en av mange". Og slik blir det på nett også, noen deler mye og dem føler man at man kjenner, selv om de kanskje ikke aner hvem man er en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.