Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du deg selv her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?
Oppfører meg som jeg oppfører meg i RL 150 83,33%
Bruker ofte en tøffere tone her på FP enn jeg gjør i RL 7 3,89%
Bruker ofte en tøffere tone i RL enn jeg gjør her på FP 23 12,78%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 21:09   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine "mørke" sider?
Skriver du det samme her på forumet som du også eventuelt kunne ha fortalt personen ansikt til ansikt i RL? Eller tør du si ting her på FP som du ikke tørr å si i RL? Har du laget deg en "image" som ikke helt stemmer med slik du er i RL? Eventuelt, er den da en bedre eller verre utgave av deg selv?

Sist redigert av Carpe Diem : 17-02-07 kl 21:16.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:14   #2
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Jeg er meg uansett hvor jeg beveger meg.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:16   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du glemte alternativet "Jeg er snillere på nett enn i RL."

Gammel 17-02-07, 21:16   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok "bedre" på nett enn jeg er i RL. Det har for min del noe med at ingen på nett kan komme så nær innpå meg som folk kan i RL. Når jeg og mannen er uenige om økonomien er det mine penger det er snakke om, er jeg uenige med noen på nett om økonomi - vel, det er deres problem ikke mitt. Jeg blir rett og slett litt mer profesjonell, litt mer distansert.

Men jeg er meg selv, altså. Jeg sier ikke ting til folk på nett som jeg ikke kunne ha sagt i RL.

Gammel 17-02-07, 21:16   #5
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke fantasi til å være noen andre enn meg selv, jeg

Gammel 17-02-07, 21:17   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er definitivt helt meg selv.

Ikke mer eller mindre utadvendt enn IRL, akkurat passe utadvent, eksakt som IRL

Innbiller meg at enkelte som har mye på hjertet, men som kanskje er litt sjenerte IRL, kan leve ut mer på forskjellige forum
Har ikke noe imot det altså, men tanken har slått meg, og siden dette sprøsmålet ble stilt, måtte jeg bare si det

Gammel 17-02-07, 21:17   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er nok den samme kjedelige meg både på nett og i virkligheten.
Den eneste forskjellen er at jeg i virklighetens verden er mye mere hissig.
Av en eller annen grunn har jeg til gode å oppleve å hisse meg opp over ting på nett, men IRL er jeg en hissigpropp.

Gammel 17-02-07, 21:18   #8
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok den samme på nett og i virkeligheten. Men jeg er kanskje mer personlig på nett enn i virkeligheten, der jeg er tilbaketrukket og privat. (I alle fall en stund... )

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:20   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er variabel både på nett og i RL, men jeg er nok mer som i rødvinsfylla på nett. Altså, slik jeg kan være i rødvinsfylla. I edru tilstand er jeg av og til alt for pusete. *oppgitt*

Nå blir det lengre og lengre mellom rødvinskosen, og derfor avreagerer jeg kanskje på nett. *funderer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:20   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt er jeg meg selv, hvem ellers skulle jeg være?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:20   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som nevnt i en annen tråd, så føler jeg meg som meg selv. Jeg oppfører meg ulikt i ulike settinger, så det kan hende jeg oppfører meg annerledes med dere sammenlignet med andre venninner.

Det som har overrasket meg med enkelte (f.eks him) er dialekta faktisk. Ja, på nett sammenlignet med snakking i fysisk møte med folk. Vi snakker jo så forskjellig, men skriver veldig likt.

Gammel 17-02-07, 21:20   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er langt mer hissig irl. På nett er jeg alltid i godt humør. Det er faktisk ganske morsomt å få folk til å tenne på alle plugger.

Gammel 17-02-07, 21:21   #13
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en litt snillere utgave av meg selv på nett. IRL slenger jeg mer med leppa.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:23   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I forlengelsen av dialektsnakket mitt over her, jeg tror kanskje noen kan bli litt overrasket over hvor rølpete snakker på ordentlig. Skriftlig (utenom intime barselgrupper og sånt) tror jeg at jeg kan oppfattes som mer formell enn det jeg opplever meg selv som.

Gammel 17-02-07, 21:23   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det som har overrasket meg med enkelte (f.eks him) er dialekta faktisk. Ja, på nett sammenlignet med snakking i fysisk møte med folk. Vi snakker jo så forskjellig, men skriver veldig likt.

Ja, jeg har ofte blitt mer overrasket over hvordan folk snakker enn hvordan folk ser ut når jeg har møtt dem. Jeg har ofte ikke så sterke bilder av hvordan folk ser ut RL, vel unntaket er når folk bruker avatarer med virkelige folk. Her på forumet har jo Nabojenta og Scarlett virkelige folk som avatar.

Gammel 17-02-07, 21:25   #16
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke å være noen andre enn meg selv

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:26   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er meg selv, i den forstand at jeg ikke lever ut mørke side eller skriver ting jeg ikke kunne sagt.

Men når man skriver, har man litt mer tid til å tenke. Jeg er vel "snillere" IRL - eller skal jeg kanskje si "tregere" . De gode poengene kommer til meg litt seint, men på nett får de tid til skrives ned.

Gammel 17-02-07, 21:27   #18
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Men når man skriver, har man litt mer tid til å tenke. Jeg er vel "snillere" IRL - eller skal jeg kanskje si "tregere" . De gode poengene kommer til meg litt seint, men på nett får de tid til skrives ned.

Akkurat det fungerer stikk motsatt for min del. På nett har jeg tid til å redigere meg selv.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 21:27   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er meg sjøl, jeg - på godt og vondt - uansett om jeg befinner meg i RL eller på nett.

På den andre siden, jeg er en utpreget skriftlig person, er ikke så flink til å uttrykke meg muntlig, så meningene mine kommer nok klarere fram når jeg skriver.

Gammel 17-02-07, 21:28   #20
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er meg selv både her og der.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.