Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 13:08   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?

http://www.dagbladet.no/2010/10/18/t...vekt/13890160/

Siterer starten av artikkelen:

"14 nye gener
Verdens hittil største genetiske studie har analysert sammenhengen mellom dna og kroppsform hos nesten 200.000 mennesker, og har for første gang dokumentert at det er arvelig bestemt om du er disponert for den feminine pæreformen, eller den mer helsefarlige, maskuline epleformen .

Et internasjonale forskerteam har nemlig funnet frem til 14 gener som har betydning for fettfordelingen - om vi lagrer fettet rundt midjen eller rundt lår og rumpe, skriver BBC News. ..... ..... ......"

Min mor er ikke slank, hun var det dog da hun var yngre. Nå er hun heller midtpå-treet, og slik som min mormor var.. Jeg har alltid vert slank, er det ennå, men da kan jeg altså vente meg en kroppsfasong som min mor etterhvert som jeg kommer opp i årene? Iallefall er det sannsynlig i følge denne artikkelen

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:10   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: " du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?

Jeg har aldri vært lik mamma. Er mye grovere, og hun har aldri vært overvektig på samme måte som meg. Jeg er omtrent prikk lik farmor.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:11   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper hvertfall det, for mamma ser uforskammet bra ut til å være 56.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:11   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mamma er en svært slank pære, jeg er en overvektig pære så teorien stemmer her i allefall i forhold til hvor evt. ekstrakilo legger seg.

Gammel 18-10-10, 13:12   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat samme type kropp som min mor. Og da mener jeg ikke bare kroppsfasong og vekt, men alt det andre kroppslige også, som at ingen av oss har hatt kroppslige plager som følge av overvekt, ingen av oss har hatt mensplager, vi har hatt lette fødsler, osv.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:12   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Min mor er svært lik sin mor i kroppen, og jeg og mine to søstre har så langt vært lik mamma.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:14   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er svært forskjellig fra min mor i kroppen. Hun veide 48 kilo i hele min barndom. Nå (etter at hun passerte 50) har hun riktignok lagt på seg en del, men det er på helt andre steder enn jeg får mine kilo. Mamma får sine kilo rundt magen. Mine er jevn fordelt overalt.

Gammel 18-10-10, 13:14   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor var pinnetynn til hun ble 20 år ellernoe. Alle sa at det samme kom til å skje med meg, men jeg hadde lenger holdbarhet. Det varte til jeg ble 30, så *tada* kunne jeg ikke spise hvasomhelst lenger.

Gammel 18-10-10, 13:18   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det har jeg ikke gjort. Jeg er høyere, speere oventil, og uten bryst å skrive heim om.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:19   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du arver din mors kropp", en spinoff fra Kari J.?

Jeg er ikke i nærheten av å være lik mamma, det har jeg aldri vært. Ikke lik mormor heller. Farmor derimot, der er jeg nok mer lik.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:20   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ligner på min mormor i kroppen. Eller, jeg og mamman min ligner endel vi og - vi får overvekt jevnt fordelt - men min mor har ikke vært overvektig før hun nærmet seg 50 - jeg har vært gladtjukk hele livet.

Gammel 18-10-10, 13:21   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Mamma er en svært slank pære, jeg er en overvektig pære så teorien stemmer her i allefall i forhold til hvor evt. ekstrakilo legger seg.

Det er vel det samme jeg kan si.

Jeg er skrekkvisjonen min mor kan se på for å se hvordan hun blir seende ut om hun gafler inn på.

Heldigvis er jeg ikke bare tjukkere, men ganske mye høyere også. Men selve kroppsfasongen er ganske lik altså.

Gammel 18-10-10, 13:25   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer timeglassformet, mens min mor i utgangspunktet var en planke med to pupper. Hun er overvektig og i eplekategorien, men det skyldes et sammensurium av spiseforstyrrelser, manglende trening og mange fysiske plager.

Svangerskap, fødsler og andre fysiske ting er helt forskjellige.

Gammel 18-10-10, 13:25   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyden er ganske lik, men der stopper det. Jeg er veldig lik min farmor og tante på farssiden, og veldig like faren min av utseende. Moren min ligner heller ikke sin mor igjen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:26   #15
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er svært forskjellig fra min mor i kroppen. Hun veide 48 kilo i hele min barndom. Nå (etter at hun passerte 50) har hun riktignok lagt på seg en del, men det er på helt andre steder enn jeg får mine kilo. Mamma får sine kilo rundt magen. Mine er jevn fordelt overalt.

Kan nesten signere denne i sin helhet. Var vel neppe 48 kilo, kanskje litt over 50, men hun er også 177cm også, hele 11 cm høyere enn meg.

Jeg er vel kanskje mer lik pappa på mange vis, og litt bestemor, selv om hun har kiloene annerledes fordelt.

Gammel 18-10-10, 13:34   #16
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tviler sterkt på at jeg vil kunne arve mammas kropp. Jeg er høyere og betraktelig tyngre, selv om det bare skiller en str på klær mellom oss. Jeg er mye grovere bygd.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:35   #17
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er kortere enn moren min, men vi er veldig like i kroppsfasong! Det er nesten skummelt å se meg selv på bilder, fordi vi er så like

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:39   #18
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Jeg er ikke lik mamma i det hele tatt.Men jeg er derimot veldig lik bestemor på pappa siden, og til dels beinbyggningen til pappa.
Mamma var normal tynn til hun fikk meg, i en alder av 19, etter det har hun slitt med kiloene. Hun er ikke tjukk, men har kiloe for mye.
Jeg har alltid vært tynn, og eier ikke kroppsfasongen til mamma i det hele tatt.
Men hvis jeg ser på de andre imin slekt på mamma siden, så stemmer nok denne teorien på de fleste rundt meg.Men jeg og min bror(min søster har nok arvet fra mamma siden, beinbyggningen i alle fall) har nok fått pappa sine gener der.

Gammel 18-10-10, 13:40   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er støpt i samme form som min mor. Hun er dog noen få cm høyere enn meg, men ellers har vi kliss lik kroppsfasong.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:51   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg er støpt i samme form som min mor. Hun er dog noen få cm høyere enn meg, men ellers har vi kliss lik kroppsfasong.

Akkurat det samme her. Og jeg må si at mamma ser fantastisk ut til å være 66 år, så jeg håper virkelig at jeg har arvet de genene. Både i kropp og ansikt ser hun betraktelig yngre ut enn sin alder, og har alltid gjort det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.