Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Når digre SUV-er glipper på vinterføre

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 23:22   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når digre SUV-er glipper på vinterføre

Om bilen først slipper, så er man vel ofte litt mer ute og kjører, siden bilen er stor og tung, men jeg tror at problemet ofte ligger hos sjåføren. Man kjører en stor og trygg bil, som ligger støpt på veien, og så kjører man kanskje litt fortere enn føret tilsier. Det er da man oppdager at det faktisk bare er en bil...

Jeg har kjørt BMW X5 i to vintersesonger, og jeg opplevde aldri at den slapp. Jeg har, etter å ha kjørt en del biler som man ikke merker føret så godt på, lært meg å ta en liten bremsetest for å kjenne føret, når jeg kjører ut. Under normal kjøring så kjennes føret veldig bra ut, men når man bremser så kjenner man at det er såpeglatt.

Nå kjører jeg en mindre SUV, (Tiguan), og den har heller aldri sluppet taket for meg. Her også fordi at jeg vet at bilen kan lure meg hva føret angår.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.