|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
villende
|
Tar du deg nær av tabloide artikler?Nå er jeg klar over at jeg stiller meg selv veldig laglig til for hugg, men jeg puster med magen og gjør det likevel. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg tar meg ikke nær av det, men det irriterer meg. Jeg føler jeg blir "lurt" for innformasjon. Den overforenklingen som tablodisering er, gjør komplekse problemstillinger til karikaturer som skriver om enkle løsninger. Det er som å høre taxisjåfører diskutere politikk - de kunne nok ha gjort det bedre enn Støre, sjø!
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Ja, det har hendt at jeg har gjort det. Da har det angått avisoppslag om ufrivillig barnløshet, og typisk påstander om at de det rammer kan takke seg sjøl fordi de (altså kvinnene) ventet for lenge med å få barn etc. Det er på ett plan sant, og akkurat den kritikken gjelder egentlig ikke meg, men jeg vet at det sårer så mange. Jeg kjenner også at jeg fortsatt kan bli irritert når mediene kaller det kunstig befruktning og ikke assistert.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Kan ikke komme på at jeg har tatt meg nær av det, blir ofte veldig skuffet da jeg oftest kjøper dagblad/vg fordi noe på forsiden virker spennende, men det er jo aldri det. Lettlurt? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg blir ofte litt sur av det, men tar meg sjelden nær av det. Så er det kanskje noe med hvor godt det treffer også, hvor stor selvtillit man har på punktet det rammer. Margit Veas omsorgssviktuttalelser og uttalelser om at babymat på glass omtrent er det godes fiende treffer jo meg mer enn Kari Jaquessons feit-uttalelser, og dermed klarer jeg lettere å avfeie det siste enn det første.
|
|
|
#6 |
|
Curlingkone
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Ikke nær av det, men irritert ja.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg unngår helst tabloide artikler fordi jeg blir så irritert over slett journalistikk. Tror aldri jeg har tatt meg personlig nær av en tabloidisert nyhet.
|
|
|
#8 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg er på linje med Him her, også vet jeg at jeg av og til kan ta meg litt for nær av artikler som treffer meg veldig personlig, men ikke mer enn at jeg rister det av meg etter kort tid. Sist jeg husker at jeg følte meg truffet, var da jeg leste en artikkel om hvor vanskelig skilsmissebarn kom til å få det i oppveksten og også i voksen alder. Den traff rett i hjertet, og fikk meg til å gå noen runder med meg selv, men det gikk fort over altså.
|
|
|
#9 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Nei.
|
|
|
#10 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Tar meg nær av? Nei, det kan jeg ikke huske å ha gjort. *Perfekt *
|
|
|
#11 |
|
Søt og rar
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Nei, det gjør jeg ikke. Og jeg må innrømme at jeg ikke får med meg så veldig mye av det heller, jeg avskriver artiklene kanskje litt før i det hele tatt å ha lest.
|
|
|
#12 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Nei, jeg tar meg ikke nær. Som regel blir jeg ikke særlig irritert heller. De fleste artikler har et snev av sannhet i seg, og så innser jeg at problemstillingen ofte forenkles veldig for å få fram et poeng. Jeg har bedre ting å bruke energien min på enn å irritere meg over alt mulig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Nei, det vil jeg ikke påstå at jeg gjør. Det hender oftere at jeg himler med øynene over slike artikler.
|
|
|
#15 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Nei, bare irritert. Og med fare for å virke selvgod; så irriterer det meg når folk rundt meg skal diskutere på bakgrunn av en dårlig artikkel. Litt sånn som Appelsin beskriver. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
guru advisor
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Egentlig ikke. Taboloide overskrifter klarer jeg som oftetst å se målet med. De skal sjokkere og selge. Jeg tar meg mye mer nær av diskusjoner her på FP som handler om disse emnene, og som tar utgangspunkt i det tabloide. De kan av og til bli generaliserende de også, som f.eks, den Dagbladet-artikkelen vi diskuterte om kvinner som jobber redusert. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
guru advisor
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?
Men hvis du tar utgangspunkt i reaksjoner du observerer her på FP, hvordan vet du at disse er rettet mot det tabloide i artikkelen og ikke mot meninger fra mennesker/nick/avatarer du respekterer her på FP? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg befinner meg ikke i en potensiell sårbar gruppe, tror jeg. Tar meg generelt aldri nær av uttalelser7skriblerier fra andre enn familie og venner. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg tar meg ikke nær nei, men det kan jo hende at er fordi ting jeg er sår på ikke har blitt tabloidisert. Jeg blir oftere irritert og frustrert på tabloidiseringen i seg selv, og kan dra meg i håret over andre som kjøper tabloidiseringen. Jeg savner virkelig dyptpløyende journalistikk, uten masse følelse-viss-vass.
|
![]() |
|
|