Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Todelt dress til åtteåring som funker bra nok?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 23:21   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Todelt dress til åtteåring som funker bra nok?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes ikke ticket er så store egentlig. Dressene er store, men jeg synes ikke det samme gjelder de todelte settene. Dvs jeg må ikke kjøpe større enn de anligvis bruker, men heller ikke mindre. Poden fikk sett i 140 i fjor, han brukte da 134-140. I år bruker han 140-152 hvor 140 begynner å bli litt smått. Ticketsettet fra i fjor fungerer fortsatt, jeg håper det vil holde til januarsalget.

Da stemmer det med mine erfaringer også. Dressen måtte hun ned en størrelse for å kunne bruke. Det todelte settet kjøpte vi dagens størrelse. Jeg vil likevel si at det var romslig for sin størrelse, om det ikke var "feilmerket", slik jeg føler at dressene er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:33   #22
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg unders litt over at TTH regnes for å være store. Snupp fikk nettopp ny heldress fra Ticket og da måtte jeg kjøpe 122 til ham, som er det han ellers bruker.

Han har også fått en todelt vinterdress fra Helly Hansen, kjøpt på G-sport. Han trengte uansett ny vinterjakke og da tok jeg like gjerne med buksen på kjøpet. Det kom på tusenlappen til sammen. Jeg tror den dressen går opp i ganske store størrelser hvis jeg ikke så helt feil.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:36   #23
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Her har jeg kjøpt Ticket dress i str 110 til en som vanligvis bruker 122 og 128/128. Kunne ikke hatt større.
Vi har alt vintertøy i år i 122 og 122/128 bortsett fra Ticket dressen. Kunne kanskje dratt den til 116 men til og med da hadde den blitt veldig stor.
I fjor hadde vi 110/116 i alt vintertøy bortsett fra Ticket dressen som var 104.
Jeg tror det kommer litt an på hvordan kroppen på ungen er jeg. Lange eller korte ben, lang eller kort overkropp.

Gammel 19-10-10, 23:38   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da stemmer det med mine erfaringer også. Dressen måtte hun ned en størrelse for å kunne bruke. Det todelte settet kjøpte vi dagens størrelse. Jeg vil likevel si at det var romslig for sin størrelse, om det ikke var "feilmerket", slik jeg føler at dressene er.

Enig. Romslig, men ikke veldig stort.

Gammel 19-10-10, 23:42   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skogstad er det beste vi har hatt. Aldri vått, aldri klamt, og varmt nok (for ikke å snakke om ekstremt slitesterkt og ganske billig).

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.