|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dårlig mat er omsorgssvikt
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så enig, så enig!
|
|
|
#64 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktOm ungene bare får posesuppe til middag 7 dager i uken, 12 mnd i året, så er jeg enig i at det er omsorgssvikt. Satser på at det var det hun mente.
|
|
|
|
#65 |
|
Borte
|
Men var det noen som ropte på barnevernet i vår diskusjon?
|
|
|
#66 |
|
etterpåklokest
|
Puh! : puster lettet ut: |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJournalist Trygve Lundemo skriver noe om dette i Adressa i dag.
Han skriver mye mer og, som jeg synes er bra. Det er noe med måten dette blir tatt opp på av KJ og MV. Det er en arroganse som fører til at folk snur ryggen til de i stedet for å lytte.
|
|
|
#68 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Veldig enig. Jeg tenkte å formulere noe om dette i går, men kom ikke så langt. I tillegg vil jeg tro at å trekke fram omsorgssvikt-begrepet i tide og utide på sikt kan føre til en ufarliggjøring av det. Sist redigert av ElinM : 20-10-10 kl 11:35. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Textrovert
|
Utrolig viktig poeng! Det begrepet er i ferd med å utvannes, og det er virkelig ingen tjent med.
|
|
|
#70 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktEnig med de fleste her, de roper høyt og upresist om noe de ikke har nok kunnskap om. Og de gjør det med en slik arroganse at mange lukker ørene fremfor å ta til seg budskapet. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Bedreviter
|
Å servere suppe 7 dager i uka, 12 måneder i året, er neppe ideelt om man lager den fra grunnen av heller. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#74 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg synes ofte det er motsatt når det gjelder babymat; jeg kjenner flere som gir babyen middagsglass og pulvergrøt fordi de tror at dette er bedre mat enn det man lager selv.
|
|
|
|
#75 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktSant Niobe, og babymat er jo så enkel å lage! Til å begynne med er det jo bare å koke en potet og ei gulrot, bland i litt morsmelk, og vips - middag! |
|
|
|
|
|
#76 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg er egentlig litt skuffet over Vea. Jeg har holdt henne for en foregangskvinne når det gjelder matlaging til småbarn. Da Storesøster var baby kjøpte jeg en bok av henne om matlaging til babyer og småbarn. Det var et kjærkomment innslag i en verden full av nestle. Hennes uttalelser den gang var med på å gi meg troen på at det var, ikke bare greit, men faktisk bra å lage babymaten selv. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJa, og jeg synes fokuset på hjemmelaget mat er positivt. Bare for fem år siden, da eldste var baby, ble man sett på som alternativ, sær og spesiell om man laget babymaten selv. Jeg merker at vinden er snudd bittelitt nå som minsten er baby. Det samme gjelder nok for tøybleier, bæring osv.
|
|
|
|
#78 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJa, jeg er også skuffet av "spissformuleringene" til Vea i denne sammenheng. Hun mister mange tilhørere på en måten, og taper terreng.
|
|
|
|
#79 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#80 |
|
Fortynnet
|
Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg lagde mye babymat selv både for over tjue år siden og for åtte år siden, uten at det ble sett på som så spesielt, alternativt eller sært. Det var mange som gjorde det. Og jeg hadde en eller to bøker om spedbarnsmat man kunne lage selv, så det er ikke noe nytt msn har funnet på de siste par årene altså. |
|
|
|
![]() |
|
|