|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholde
Vet du, da er faktisk mannens ansvar for å bruke kondom eller holde seg i en slik situasjon, Han må da for søren greie å ta ansvar for seg selv og sitt eget liv? Han kan ikke stole på at en person han ikke kjenner snakker sant (om han i det hele tatt spør).
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, klart det ikke går å sammenligne, men jeg tror kanskje at det påvirker meg i denne situasjonen. Om vi skulle ha blitt uplanlagte gravide så skulle selvsagt mannen min ha tatt sitt ansvar og gjort det beste av situasjonen med et barn til i familien.
Da er vi kanskje enige. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeMen om kondomet sprekker så vet han i det minste at han ikke ble lurt. Da er det et uhell som i det minste traff begge to. Og det er jo fremdeles kvinnen som må bestemme til syvende og sist - men da vet han i det minste at han ikke ble utsatt for en svindel. |
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Så enkelt kan det sies. Jeg synes for øvrig det er ganske kjipt når mannen vil beholde, men kvinnen ikke vil. Jeg har full forståelse for at det må være en grusom opplevelse for mannen, og det er trist at menn ikke har noen rettigheter på det området. Men på samme måte som man ikke kan tvinge noen til abort, kan man heller ikke tvinge noen til å beholde barnet, og til slutt må det rett og slett være kvinnens valg.
|
|
|
#25 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I anti-abort tråder er det alltid noen som mener at man faktisk bør kunne tvinge kvinner til å beholde sitt barn, mot deres vilje.
|
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Jeg synes ikke det er så svart-hvitt.
|
|
|
#27 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Jo, hvis det er snakk om one-night-stands elter svært korte forhold så er det faktisk så enkelt. Er det snakk om lange forhold bygget på tillit, hvor dama med vilje saboterer så er det noe annet. Vi forventer jo at damer tar ansvar for å ikke bli gravide om de ikke vil, så da kan vi forvente det samme av menn. Når ulykker skjer, så må begge ta ansvar.
|
|
|
#29 |
|
er her
|
Dette minnet meg om en politisk debatt jeg var på for mange herrens år siden. En RV politiker mente at en kvinne som ble voldtatt med graviditet som resultat, ikke skulle få ta abort (om hun ønsket) fordi dette ville føre til en alt for stor belastning på henne.
|
|
|
|
#30 |
|
Mother of Dragons
|
Hehe. Du synes ikke det er så svart-hvitt at om en mann ikke vil bli far så må han sørge for prevensjon? Det er klart at det er akkurat en av de få tingene i livet som er helt kategorisk. Som kvinne, så trenger man ikke prevensjon fordi man kan ta abort i etterkant. Men for menn så er det faktisk akkurat så svart-hvitt. At det er lett å "glemme" seg fordi man hadde "skikkelig lyst" og "hun virket lur" betyr jo bare at noen menn er dumme. Det er fortsatt sånn at om man ikke under noen omstendigheter vil bli far , så sørger man for det selv.
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJeg kan godt tenke meg at det i ettertid er kvinnen som har lurt han når det som i realiteten har skjedd er at han antok at prevensjon var hennes ansvar eller det var svikt i hennes prevensjon. Hvem kjenner ikke en trionetta-baby for eksempel. For en ikke-steril mann medfører sex en risiko for å bli far som kan reduseres, men ikke fjernes helt ved prevensjon.
|
|
|
#32 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJo, man kan sikkert synes menn er dumme som stoler på en dame, eller som bruker kondom som sprekker, men føler seg litt sikker alikevel fordi damen har jo sagt hun går på p-piller.
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJa, i forhold har jeg hørt om flere tilfeller hvor mannen sånn sett er blitt lurt, og det har jeg ikke mye respekt for. Og jeg er sikker på at det finnes kvinner som lurer menn på byen også når den biologiske klokken tikker og man har sett seg ut et egnet farsemne. Men det finnes også prevensjonssvikt. Og glemte piller. Menn bør vel egentlig ikke stole blint på en kvinnes angivelige p-pillebruk.
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Nei, det bør de ikke. Jeg tror ikke særlig mange jenter hadde stolt på en mann som sa "Slapp av, jeg går på p-piller", om det hadde vært vanligst. Menn må også ta ansvar for eget liv.
|
|
|
#35 |
|
Shake it out!
|
Bidrag er en selvfølge, og det er jo også lovpålagt.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJeg skjønner virkelig ikke at man kan ønske å ikke ha kontakt med sitt barn, det går over min fatteevne. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: Om han vil gjøre abort, men hun vil beholdeJeg tror det er en forskjell på menn og kvinner. De fleste menn kan ikke tenke seg å ikke ha kontakt med barna sine - men det er en viss prosentandel som ikke syns det er nødvendig å kjenne sitt eget avkom. |
|
|
|
#38 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Den som ikke vil ha barn, må selv sørge for prevensjonen. Det er en selvfølgelighet. Men kvinner som bruker abort som prevensjon burde strengt talt betalt for dette selv. Samfunnets oppgave er å tilrettelegge og gjøre det attraktivt å få barn. Prevensjonen (kondom, femidom, p-piller, spiral, abort) får man dekke selv.
Og kvinner som får barn mot mannens vilje har også sine konsekvenser å tenke på, som f.eks. vrange og upålitelige eksmenn. Konsekvenser går begge veier. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Kan du henvise til noen tall angående dette med at det er pådyttede barn som får eksmenn til å bli kjipinger? |
|
![]() |
|
|