Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sikkert dumt spm. ang 7-dagerskort #Ruter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-10, 13:53   #1
Left
Passiv

Standard

Sikkert dumt spm. ang 7-dagerskort #Ruter

Jeg har 7-dagerskort på buss - 3 soner i Oslo og 1 sone Akershus.

Kan jeg bruke det kortet på buss utenom Oslo - altså f.eks Ahus - Strømmen? Det er vel ikke mer enn en sone?

Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 14:23   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Sikkert dumt spm. ang 7-dagerskort #Ruter

Når jeg får tenkt meg om, så er det vel slik at kortet gjelder for 4 soner i Oslo og Akershus? Ikke at det er deling på 1 sone i Akershus og 3 i Oslo eller omvendt eller whatever?

Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 15:05   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke helt hva du mener, men jeg har månedskort for 8 soner. Da er spesifikt 8 soner nordover, så om jeg skal sydover så må jeg betale ekstra. Men om jeg er i riktig område så virker det både på tog og buss (og trikk og bane i Oslo)

Gammel 23-10-10, 15:17   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har 7-dagerskort på buss - 3 soner i Oslo og 1 sone Akershus.

Kan jeg bruke det kortet på buss utenom Oslo - altså f.eks Ahus - Strømmen? Det er vel ikke mer enn en sone?

Strømmen ligger i sone Ø03, i alle fall. (Eller har de gått bort fra dette systemet nå) Jeg vet heller ikke helt hva du mener med 3 soner i Oslo, for jeg trodde det var 1. Ahus ville jeg tippe var Ø02 hvis det finnes noe slikt.

Ellers er det jo riktig som mkj påpeker at en sone ikke er en sone. Selv om mitt kort gjelder flere soner ut av Oslo (Ø04), kan jeg ikke reise til sone 4 i retning Asker eller Ski, for eksempel.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 15:17   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må være "riktig" Akershussone, som mkj er inne på. Det gjelder ikke for vilkårlige soner selv om antallet stemmer. De pleier være kodet med en bokstav, type S06 og slik? Hvilken strekning er det du reiser til vanlig mellom Oslo og Akershus (som du vet at kortet gjelder for)?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 15:18   #6
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener også det bare er en sone i Oslo. Men altså, hvilken bokstavkode står på kortet ditt?

Gammel 23-10-10, 16:14   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oslo regnes som to soner. Strømmen og Ahus ligger i sone ø03, den varer nesten til Lillestrøm som ligger i ø04.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:39   #8
Left
Passiv

Standard

Kortet gjelder for Ahus - Lovisenberg Diakonale Høgskole.

Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:41   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Kortet gjelder for Ahus - Lovisenberg Diakonale Høgskole.

Ok, men hvis Ahus og Strømmen begge er i sone Ø03 som noen sier over her, kan du vel reise mellom Ahus og Strømmen på det kortet.

Gammel 23-10-10, 23:04   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sonekart Både strømmen og ahus ligger i Ø03 (det ser du også hvis du ser på ruter.no sine rutekart )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 23:08   #11
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Her er oversikt over soner i oslo og akershus .

http://trafikanten.no/Gallery/1-Gall...r/Sonekart.jpg

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.