|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Ja hei alle sammen. Jeg har begynnt å handle litt mere spesielle klær. Klær kjøpt på noa noa, gant, burberry osv. 90% av de klærne står det på at det skall kun renses! Hva gjør jeg vasker det for hånd? å dra på renseri hele tiden er relativt uaktuelt da jeg ikke har råd til det. Så hva gjør man? Hva gjør dere? Og er dere obs på å ikke kjøpe klær som ikke kan vaskes? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Jeg vasker alt som ikke kan vaskes i vaskemaskinen.
|
|
|
|
#4 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Jeg dropper enten å kjøpe dem, eller så vasker jeg dem skånsomt likevel. Veldig sjelden det ikke går bra.
|
|
|
#5 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Jeg renser dem. Jeg puttet en dyr kjole som ikke skulle vaskes i maskinen en gang ved en feiltakelse, og den ble ødelagt. Etter det unngår jeg som regel å kjøpe klær som ikke kan vaskes, bortsett fra yttertøy og penkjoler. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Jeg ville forresten heller puttet dem på håndvaskeprogram eller annet skånsomt program fremfor håndvask dersom du vil forsøke å vaske. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Skånsommeste program i vaskemaskinen. Går de i stykker, så vel vel. Alternativet er at det blir liggende i skittentøyskurven og aldri mer brukt, og da får jeg jo uansett ikke noen glede av det.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?så dere mener vaskemaskin er mere skånsom enn håndvask? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Jeg bruker håndvask-programmet i vaskemaskinen.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Ullprogram i vaskemaskinen. Tåler de det ikke, så blir de uansett ikke brukt. Jeg har ennå ikke opplevd at noe har blitt ødelagt i vaskemaskinen om det har gått på ullprogram. |
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Jeg vasker ikke ullkåper og denslags yttertøy, men det er vel det eneste som blir levert på rens (i tillegg til mannedresser). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Det kommer an på hva det er og hvor dyrt det er. Hvis det ser ut som noe som sannsynligvis tåler litt kontakt med vann, går det på ull/silkeprogram i vaskemaskina. Hvis vi snakker ballkjoler og bryllupsdresser, går de på renseri.
|
|
|
#14 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?
|
|
|
#15 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?
Ja. Tøy som skal håndvaskes skal ikke ligge i vannet og derfor er skånsom vask i maskinen bedre.
Jeg gjør det samme, har til og med vasket dressen til Far(oppdaget flere flekker som jeg ikke fikk bort ved å gni, og det var for sent for renseri. I vaskemaskinen på 30 grader. Like fin!).
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Hørte ei dame som jobber i en klesbutikk sa at i de aller fleste tilfeller går det bra å vaske på ull- eller håndvask i maskinen. Det at det står at det ikke skal vaskes var, i følge henne, produsentenes måte å sikre seg på... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?jeg har vasket dressbukse også jeg. Ikke jakka, og en dress han etterhvert hadde tenkt å erstatte, men dressbukser vasker jeg altså når han insisterer på å stadig bruke dem...
|
|
|
#18 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Sjeldan problemstiling her, men det vesle eg har går i vaskemaskina. Nøstebarn-ull også. Eg vel sjølvsagt det mest skånsomme vaskeprogrammet, og gjerne Milo. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Mine egne dressbukser har jeg alltid vasket, men mannens vasker jeg IKKE, etter å ha hørt 100 ganger at noen andre har gjort det med en tidligere bukse han hadde, og den ble til kreppstoff... Så den får han rense, men så bruker han den sjelden og da, og da er det greit |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjør dere med vaskeanvisning kan ikke vaskes?Mannens dressbukser går på ullvask i maskinen, og tørkes på henger. Det går veldig fint. Den som ved et uhell ble med i trommelen, gikk det ikke så bra med. |
|
![]() |
|
|