|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg er nok preget av å jobbe sammen med en del folk som tydeligvis ikke er vokst opp med data, og som heller ikke hadde skrivemaskin på skolen. De bruker ørnemetoden, eller LFT, og det går TREIGT. Dette er folk som sitter en del foran PC i løpet av arbeidsdagen altså.
|
|
|
#42 |
|
I mål
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg lærte touch på ungdomsskolen og har hatt enormt med glede av det. Jeg sier ikke at man ikke kan lære seg å skrive like fort uten, men jeg har ennå ikke møtt noen som skriver like fort som meg uten å kunne touch i alle fall. Og jeg er ikke en racer ift mange andre som kan touch, men det går fort nok til at de jeg deler kontor med lar seg imponere i alle fall. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pauset
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?
Jeg er ikke enig. Touch er utrolig kjedelig å lære seg (jeg har gått kurs da jeg var yngre, og orket ikke fullføre). Learning by doing fungerer fint for de fleste vil jeg si. Tror ikke jeg kjenner en eneste person under 30 som har touchkurs, uten at det byr på store utfordringer i livet |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Et annet alternativ er kanskje å gå for Apple sin siste laptop?
|
|
|
#46 |
|
Pauset
|
Kjenner begrenset entusiasme for den merker jeg. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik er det hos oss også. De har jobbet med dette i en del av data-timene de har. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er vel som regel touch. Det finnes jo "regler" for hvilke fingrer som skal nå hvilke taster. Sånn generelt er det opp mot venstre og ned mot høyre for høyre hånd (pekefingrene har to tegn på hver rad).
Jeg tenker hjemme. Jeg kan touch (lærte meg på skrivemaskin i skolen
Nei, det har ikke jeg heller. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg har for korte fingre for ordentlig touch. Jeg skriver dog minst like fort uten.
|
|
|
#50 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Har nettopp tilbragt en liten time på lageret hvor en hyggelig gammel mann skulle sende noen pakker for meg. Har kommet frem til at touch-opplæring kan ha noe for seg tross alt. Der gikk det i caps lock, og kun en pekefinger til å trykke på bokstavene med. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Dragedytteren
|
Motorisk hukommelse, antakelig - du husker hvordan du skal bevege fingrene for å skrive ordene du er vant til. Når du må tenke på hvordan du staver tar det lenger tid.
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Igjen - jeg har tastatur hvor nesten ingen bokstaver syns. Jeg skriver fort som faen og jeg skriver ikke touch. |
|
|
|
#53 |
|
bits and pieces
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Har virkelig ikke tenkt på om når jeg skal lære guttungene touch da de ikke engang bruker pc enda. Men jeg vil nok lære de det når de kommer så langt ja. Jeg lærte touch i første klassse på videregående og har hatt stor nytte av det. Ser svært sjelden på tastaturet. Hadde jeg hatt et tastatur med alle tastene så hadde det nok gått enda fortere *ivrig lillebror har pella av noen i sine yngre dager*
|
|
|
|
#54 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg trenger ikke å se på tastaturet, bare gløtte bittelitt i ny og ne, jeg trenger heller ikke å se på mobiltastaturet for å skrive meldinger. Men jeg er sikkert zjikkelig zmart.
|
|
|
#55 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg har hatt opplæring i touch, og det var en lidelse. Skriver fort (ikke touch) i dag, som regel uten å se noe særlig på tastaturet, og har funnet min måte som fungerer bra. Løsningen var å ha IT som jobb og hobby. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Min eldste sin klasse var det i fjor (2.klasse) noen studenter som hadde touchopplæring som prosjekt. De jobbet nokså intensivt med det i noen uker. De brukte ulike programmer i opplæringen, noe a la dette: http://www.bbc.co.uk/schools/typing/flash/stage3.shtml |
|
|
|
|
|
#57 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Når noen lenker til en theonion-webside bør man vurdere om dette kanskje kan være et sarkastisk innlegg. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Touch er effektiv. Jeg lærte det på videregående og er veldig glad for det. Jeg tror også at jo mer du taster, jo mer effektiv blir du. Touch eller ikke.
|
|
|
#60 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Og videre så bør alle slutte med dette office-tullet og lære seg LaTeX i stedet. Med VI!
|
![]() |
|
|