Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan man ha jeans på intervju?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 17:39   #61
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Kunne ikke falt meg inn å gå i noe som helst annet enn jeans. Er ikke interessert i en jobb der man ikke kan gå i de klærne man vil.

Eh.
Deg om det, men det synes jeg var en merkelig holdning.
Litt skal man faktisk tilpasse seg situasjonen og arbeidsplassen når man har blitt voksen.
På fritiden går jeg i nøyaktig det som passer meg, men jeg stiller ikke på jobbintervju i rosa skai-skjørt, nettingstrømper og høyhælte pumps.

Gammel 17-10-10, 21:47   #62
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Eh.
Litt skal man faktisk tilpasse seg situasjonen og arbeidsplassen når man har blitt voksen.
På fritiden går jeg i nøyaktig det som passer meg, men jeg stiller ikke på jobbintervju i rosa skai-skjørt, nettingstrømper og høyhælte pumps.

På jobb da?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:24   #63
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

På jobb da?

Avhenger av om det er dag- eller nattjobben.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:33   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Kommer HELT og holdent an på hva slags jobb man skal på intervju for.

Gammel 18-10-10, 00:48   #65
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

På jobb da?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Avhenger av om det er dag- eller nattjobben.

Gammel 21-10-10, 19:04   #66
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Eh.

Poenget mitt er at jeg gidder ikke late som om jeg er penskjørt og høyhæladame når jeg ikke er det. For meg blir det falskt å kle meg i klær jeg ikke føler meg vel i på et intervju.
Rosa skai skjørt og nettingsstrømper går jeg aldri kledd i så da bruker jeg det selvfølgelig ikke på jobbintervju heller.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:07   #67
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Poenget mitt er at jeg gidder ikke late som om jeg er penskjørt og høyhæladame når jeg ikke er det. For meg blir det falskt å kle meg i klær jeg ikke føler meg vel i på et intervju.
Rosa skai skjørt og nettingsstrømper går jeg aldri kledd i så da bruker jeg det selvfølgelig ikke på jobbintervju heller.

Nei, poenget mitt var at jeg går sånn.
På fritiden, ikke på intervju.
Men mener du altså seriøst at du aldri ville søkt på en jobb med litt mer formell kleskode?
Du trenger jo ikke "late som om du er penskjørt og høyhæladame" - pent og formelt trenger ikke være det.
Det kan være svart penbukse og en grei bluse/skjorte/cardigan/stryk det som ikke passer.

Gammel 24-10-10, 14:56   #68
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke umulig at jeg kunne søkt på en slik jobb, men hvis jeg ikke hadde fått jobben pga min casual klesstil så hadde jeg ikke grått over det. Jeg vil bli ansatt for min dyktighet og kompetanse, ikke pga klesstil. Jeg jobber i dag i kommuneadministrasjon og kan kle meg helt likt som på fritiden.

Gammel 24-10-10, 15:51   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det å kle seg korrekt er en del av kompetansen man bør inneha for å få en jobb, samme hvilken, og samme hva som er korrekt for den jobben. Å kle seg helt feil syns jeg kan vitne om lav sosial kompetanse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 16:02   #70
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sånn sliten casual i stilen til vanlig, stort sett. Det kunne jeg aldri funnet på å ta på meg i et intervju. Da tar jeg på meg "møteantrekk" eller lett formelt antrekk, litt etter hvilke jobb jeg skal intervjues i.
De jobbene jeg søker på nå for tiden krever mye finere antrekk enn den jobben jeg har, der man går i uniform og ingen ser på hvilke klær man har på seg.

Jeg trives godt i litt pyntede klær da, så det hadde passet meg utmerket å ha en jobb der man kunne kle seg opp litt.
Litt etter hvilken jobb man søker selvsagt, men i mange jobber er det jo veldig viktig at man ser skikkelig ut.

Gammel 24-10-10, 19:42   #71
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det å kle seg korrekt er en del av kompetansen man bør inneha for å få en jobb, samme hvilken, og samme hva som er korrekt for den jobben. Å kle seg helt feil syns jeg kan vitne om lav sosial kompetanse.

Så hvis man har lav sosial kompetanse så bør man heller ikke ha mulighet til å få jobb?!

For veldig mange yrker er faktisk faglig kompetanse mye viktigere enn sosial kompetanse. Det er tidstypisk at man vinner frem ved å være ressurssterk rent sosialt, men det er veldig skummelt om arbeidslivet og således samfunnet som sådan ikke lenger godtar at folk er annerledes enn den store grå masse. Å stenge folk ute fra arbeidslivet på bakgrunn av påkledning og sosial kompetanse høres ganske fryktelig ut.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:03   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Så hvis man har lav sosial kompetanse så bør man heller ikke ha mulighet til å få jobb?!

Sa jeg det?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

For veldig mange yrker er faktisk faglig kompetanse mye viktigere enn sosial kompetanse.

Og for veldig mange yrker er sosial kompetanse et must i tillegg til faglig kompetanse. I min jobb så er den sosiale kompetansen godt bakt inn i den faglige. Å ha sosial kompetanse har for øvrig ingenting med at man ikke skal være anderledes, og skal være en del av en grå masse.

Gammel 26-10-10, 12:14   #73
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sa jeg det?

Vet ikke, jeg leste det sånn. "Å kle seg korrekt er en del av kompetansen man må inneha for å få en jobb". Feil klær = ingen jobb?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:15   #74
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå var det ikke snakk om å kle seg helt feil her da, men å kle seg i jeans istedenfor penbukse.

Gammel 26-10-10, 12:16   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå var det ikke snakk om å kle seg helt feil her da, men å kle seg i jeans istendenfor penbukse.

Ja, og mange steder er det helt feil i en intervjusammenheng. Uten at det gjør jobben mindre interessant.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.