Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du deg selv her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?
Oppfører meg som jeg oppfører meg i RL 150 83,33%
Bruker ofte en tøffere tone her på FP enn jeg gjør i RL 7 3,89%
Bruker ofte en tøffere tone i RL enn jeg gjør her på FP 23 12,78%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 18:18   #81
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Helt enig, Line*, men spørsmålet var om man er seg selv på forum eller ikke, og det kan jeg svare bekreftende på. Jeg forandrer meg også litt etter hvem jeg er sammen med, hva jeg gjør, hvor jeg er osv. Men det gjør jeg også her inne. Jeg kan skrive på en helt annen måte i en diskusjon som denne, enn jeg gjør i en diskusjon om noe helt annet, og det kommer også an på hvem jeg diskuterer med. For meg er ikke det å være seg selv ensbetydende med å alltid oppføre seg helt likt.

Tenkte også samme tanken, men der var du litt kjappere enn meg Majsa
Og jeg ser at det var det line* også mente. Men så er det det med skriving kontra det verbale som ikke alltid er like lett

Sist redigert av Pelikan : 18-02-07 kl 18:23.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 18:27   #82
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men spørsmålene i spørreundersøkelsen går på om man bruker en tilsvarende eller tøffere tone i diskusjonene IRL. Jeg synes egentlig ikke det henger sammen med spørsmålet i overskriften. Da antar man at man tar på seg en (falsk) rolle hvis man har en litt annne tone her enn i virkeligheten. Og virkeligheten er som kjent så mangt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 18:30   #83
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Er meg selv bestandig hvor jeg enn er.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 18:32   #84
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg vil si jeg er litt mere "kranglete" på nett enn i RL. ikke at jeg er ute etter å lage bråk eller noe, men jeg liker å diskutere på forum. Syns det er kjekt. Så jeg spiller kanskje litt ekstra "dum" for å provosere folk på nett.morsomt det...

I RL er jeg MYE snillere og mer megselv.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 18:48   #85
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg er så veldig annerledes IRL enn her. Myk, beskjeden, snill og søt - aldri en sarkasme.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 19:03   #86
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bare meg.

Gammel 18-02-07, 19:10   #87
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mye mer diplomatisk, høflig og "rund" på nett enn i RL. I virkeligheten er jeg skarpere, mer sarkastisk og, ikke minst, langt hissigere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 19:11   #88
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så rart at jeg er så annerledes enn så mange. Kjemperart.

Gammel 18-02-07, 19:12   #89
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller så er jeg nok bare veldig rar.

Gammel 18-02-07, 19:13   #90
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du er unik, så klart!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 19:15   #91
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er egentlig naboen.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 19:18   #92
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en muntlig person og liker ikke så godt å diskutere skriftlig. Pga jobben min, hvor alt skrives så kort som mulig, synes jeg det er vanskelig å legge inn fyllekælk for å få en riktig snert. Dessuten er jeg litt språkforvirret og føler ofte at setningene mine overhodet ikke høres norsk ut. Slik blir det med engelsktalende samboer og en engelsk sjef, som jeg oversetter elendig norsk for. IRL er jeg kjent for å være munnrapp og får stort sett det siste ordet. På nett er jeg kjempedøll og bruker lang tid på å skrive et innlegg. Ikke fordi jeg ikke skriver kjapt, men fordi jeg må lese igjennom og snu å vende på hvert et ord før jeg sender. Heller ikke da blir det bra.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:10   #93
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Eventuelt er du bare ærligere. Etter min mening er det noe man alltid skal vurdere hvis man svarer eller tenker anderledes enn flertallet.

Gammel 18-02-07, 21:31   #94
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Eventuelt er du bare ærligere. Etter min mening er det noe man alltid skal vurdere hvis man svarer eller tenker anderledes enn flertallet.

En mulighet, ja. Men se ikke bort fra at veldig mange er enige med hverandre OG ærlige.

Gammel 18-02-07, 21:54   #95
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg oppfører meg nok på nett slik jeg oppfører meg i virkeligheten rundt folk jeg føler meg trygg på. Folk som møter meg for første gang vil nok synes at jeg er er litt mer reservert enn på nett. Jeg har som regel at jeg ikke sier noe i åpne forum som jeg ikke ville sagt f.eks. på bussen, med mange rundt som hører på.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:56   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg er ganske mye den samme på nett og i virkeligheten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:41   #97
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mye den samme baade her og der. Mulig jeg er litt mer stille her, jeg snakker nok mye mer ellers.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 08:06   #98
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mye mer tydelig og presis på nett enn jeg er IRL. Jeg er ikke så glad i å diskutere IRL fordi jeg trenger tid til å tenke gjennom det jeg skal si. På nett er det veldig fint å ha god tid til formuleringer.

Jeg tror jeg er meg selv sånn ellers.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 10:57   #99
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skyter mye mer fra hofta IRL enn på nett. På nett så rekker filteret mellom hjerne og munn/fingre å tre i kraft tidsnok til at jeg klarer å moderere meg.

Gammel 23-02-07, 11:04   #100
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok hakket mer eksplosiv iRL enn jeg er her inne. Når jeg skriver tar jeg meg som oftest tid til å la det jeg vil si ta veien om hjernen før de formuleres. Det er jeg ikke like flink til alltid iRL.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.