|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du deg selv her på FP, eller lever du ut dine mørke sider? | |||
Oppfører meg som jeg oppfører meg i RL |
![]() ![]() ![]() ![]() |
150 | 83,33% |
Bruker ofte en tøffere tone her på FP enn jeg gjør i RL |
7 | 3,89% |
Bruker ofte en tøffere tone i RL enn jeg gjør her på FP |
23 | 12,78% |
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?
Tenkte også samme tanken, men der var du litt kjappere enn meg Majsa Sist redigert av Pelikan : 18-02-07 kl 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Men spørsmålene i spørreundersøkelsen går på om man bruker en tilsvarende eller tøffere tone i diskusjonene IRL. Jeg synes egentlig ikke det henger sammen med spørsmålet i overskriften. Da antar man at man tar på seg en (falsk) rolle hvis man har en litt annne tone her enn i virkeligheten. Og virkeligheten er som kjent så mangt.
![]() |
#83 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Er meg selv bestandig hvor jeg enn er.
![]() |
#84 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?jeg vil si jeg er litt mere "kranglete" på nett enn i RL. ikke at jeg er ute etter å lage bråk eller noe, men jeg liker å diskutere på forum. Syns det er kjekt. Så jeg spiller kanskje litt ekstra "dum" for å provosere folk på nett.morsomt det...
![]() |
#85 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Jeg tror ikke jeg er så veldig annerledes IRL enn her. Myk, beskjeden, snill og søt - aldri en sarkasme.
![]() |
#91 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Jeg er egentlig naboen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Teller ned
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Jeg er en muntlig person og liker ikke så godt å diskutere skriftlig. Pga jobben min, hvor alt skrives så kort som mulig, synes jeg det er vanskelig å legge inn fyllekælk for å få en riktig snert. Dessuten er jeg litt språkforvirret og føler ofte at setningene mine overhodet ikke høres norsk ut. Slik blir det med engelsktalende samboer og en engelsk sjef, som jeg oversetter elendig norsk for. IRL er jeg kjent for å være munnrapp og får stort sett det siste ordet. På nett er jeg kjempedøll og bruker lang tid på å skrive et innlegg. Ikke fordi jeg ikke skriver kjapt, men fordi jeg må lese igjennom og snu å vende på hvert et ord før jeg sender. Heller ikke da blir det bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Leser
|
Eventuelt er du bare ærligere.
![]() |
#94 |
Quiet, please
|
En mulighet, ja. Men se ikke bort fra at veldig mange er enige med hverandre OG ærlige.
![]() |
#95 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Jeg oppfører meg nok på nett slik jeg oppfører meg i virkeligheten rundt folk jeg føler meg trygg på. Folk som møter meg for første gang vil nok synes at jeg er er litt mer reservert enn på nett. Jeg har som regel at jeg ikke sier noe i åpne forum som jeg ikke ville sagt f.eks. på bussen, med mange rundt som hører på.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Borte
|
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Jeg er mye mer tydelig og presis på nett enn jeg er IRL. Jeg er ikke så glad i å diskutere IRL fordi jeg trenger tid til å tenke gjennom det jeg skal si. På nett er det veldig fint å ha god tid til formuleringer.
![]() |
#99 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Jeg skyter mye mer fra hofta IRL enn på nett. På nett så rekker filteret mellom hjerne og munn/fingre å tre i kraft tidsnok til at jeg klarer å moderere meg.
![]() |
#100 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?Jeg er nok hakket mer eksplosiv iRL enn jeg er her inne. Når jeg skriver tar jeg meg som oftest tid til å la det jeg vil si ta veien om hjernen før de formuleres. Det er jeg ikke like flink til alltid iRL. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|