Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Votter som holder varmen inne, og fukten ute?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 22:20   #21
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Votter som holder varmen inne, og fukten ute?

Mener jeg har fått reklame denne uka hvor Hestra med ullfor var på tilbud til 199. Enten G-sport eller Intersport.
Tenkte å prøve dem selv, trenger noen skikkelig varme og vanntette.

Gammel 21-10-10, 22:23   #22
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Hestra er de beste vottene vi noen gang har hatt. Jeg fryser aldri på hendene med dem, og jeg fryser lett.
Jeg kjøper ikke lenger noe annet enn Hestra jeg.

Gammel 22-10-10, 10:45   #23
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bergans er beste vottene jeg noengang har hatt. Aldri vert kald med dem, ikke i 18minus engang!

Ungene har hatt hestra, og vi har vert fornøyde med dem. Varme, men dem med gtx holder ikke tett synes jeg. Men skal se om jeg finner den fjellvotten, eller 2delete med ull inni.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:56   #24
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ullvotter fikser jeg, det er ikke noe problem, jeg må bare finne noe brukbart å ha over. Jeg synes reima sine babyvotter har kjempegod fasong med glidelås nedover, noe sånt uforet hadde vært genialt. Troll er sikkert også gode sånn sett, men de virker utrolig tynne selv om de er foret. Holder de varmen?

Vi har brukt mye Trollvotter, og jeg synes de virker gode og varme. Men Hestra virker nok hakket bedre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:02   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt Reima til begge våre, og de har aldri vært kalde. Jeg tror dette varierer veldig fra barn til barn også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:30   #26
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Hva slags merke er det? vanntette?

Mikk-line. Usikker på om de er vanntette, men de er i alle fall ikke svamper. Finnes to utgaver: tec og cordura. Tec er som Reima sine, cordura er en veldig varm vott med teddyfor. Fin i 25 minus, men altfor varm på dager med "bare" 10 minus.

Mine brukte bare tec-vottene i fjor, og de var aldri kalde på hendene. Vi har ørtogførti par, så slipper jeg å ta de med hjem fra bhg samt at det kan ligge et skiftepar der.

Gammel 22-10-10, 14:31   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også FIX sine (Lindex). De skal være vanntette og puste, om de er det vet jeg ikke. Men mine holder i alle fall varmen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 14:51   #28
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Vi har brukt mye Trollvotter, og jeg synes de virker gode og varme. Men Hestra virker nok hakket bedre.

Jeg liker ikke fasongen på Troll sine votter. De er så rare og jeg synes ikke de sitter godt på hånda. Men varmemessig og vanntettmessig er de supre.

Gammel 25-10-10, 20:28   #29
Dirty Diana
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2009
Dirty Diana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har brukt Hestra tidligere og vært fornøyd. I år har vi også prøvd et par fra H&M som skal være vanntette og varme.

Er så lang strålende fornøyd. Snuppa på snart 2 har hatt de på seg mens hun har dyppet hender med spade i isvann over lengre tid, og vært knusktørr og ikke minst VARM på hendene etterpå.

Ligner på disse, men det er en kortere modell. Vi har de i lilla.

Gammel 26-10-10, 13:58   #30
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dirty Diana, her.

Vi har brukt Hestra tidligere og vært fornøyd. I år har vi også prøvd et par fra H&M som skal være vanntette og varme.

Er så lang strålende fornøyd. Snuppa på snart 2 har hatt de på seg mens hun har dyppet hender med spade i isvann over lengre tid, og vært knusktørr og ikke minst VARM på hendene etterpå.

Ligner på disse, men det er en kortere modell. Vi har de i lilla.

Dem med kitty på du har? eller akkurat samme som disse, bare lave? *finner ikke?*

Gammel 26-10-10, 21:22   #31
Dirty Diana
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2009
Dirty Diana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Akkurat som disse bare at de går til håndleddet og ikke oppover armen. Ikke Kitty på. Jeg fant de forøvrig i butikken og ikke online.... Online har de bare hatt disse lange typene der og lilla er utsolgt.

Gammel 28-10-10, 10:49   #32
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Ok, takker for svar Dirty Diana!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.