Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Halloween

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 13:11   #21
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hallo Ween

Det er da ikke noe verre med Halloween i barnehagen enn karneval? I vår bhg har de forresten en tradisjon med heksefest sånn ca på denne tida av året.

Gammel 28-10-10, 14:15   #22
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Jeg synes det er ganske så stor forskjell på halloween og karneval i barnehagen synes nå jeg. Halloween er skummelt og min datter er livredd for de kostymene selv når de er utstillt i butikkene! Men hun elsker karneval der kler de seg ut som koselige ting. Sist så var det dyr de måtte kle seg ut som, hun selv var sommerfugl.

Jeg kan tenke meg at halloween i usa er anderledes, men desverre så er det blitt slik her i norge at man kun forkuserer på monstre og skumle ting! I fjor måtte vi skru ut ringeklokken fordi hadde hun sett kostymene hadde hun ikke fått sove på flere dager!

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 14:27   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Jeg synes det er ganske så stor forskjell på halloween og karneval i barnehagen synes nå jeg. Halloween er skummelt og min datter er livredd for de kostymene selv når de er utstillt i butikkene! Men hun elsker karneval der kler de seg ut som koselige ting. Sist så var det dyr de måtte kle seg ut som, hun selv var sommerfugl.

Jeg kan tenke meg at halloween i usa er anderledes, men desverre så er det blitt slik her i norge at man kun forkuserer på monstre og skumle ting! I fjor måtte vi skru ut ringeklokken fordi hadde hun sett kostymene hadde hun ikke fått sove på flere dager!

Sånn var mellomste her også. Han gråt sårt i flere netter etter at det hadde vært "tygge jentej" på døra her da han var liten.
Det er ikke karneval heller i barnehagen vår, men det hadde vært helt greit og noe helt annet.

Gammel 28-10-10, 21:28   #24
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har carvet gresskar i dag. Det ble knallfint med lys i.

Uhm, dette var kanskje feil tråd?

Gammel 28-10-10, 22:57   #25
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har carvet gresskar i dag. Det ble knallfint med lys i.

Uhm, dette var kanskje feil tråd?

Neida, vi kupper´n!

Vi har også gjort det. Nå står det en snill og smilende, og en skummel og sint utpå verandaen. Også har jeg shoppet inn masse godterier til søndag.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 23:04   #26
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det er da ikke noe verre med Halloween i barnehagen enn karneval? I vår bhg har de forresten en tradisjon med heksefest sånn ca på denne tida av året.

Jo halloween er mye verre, skumle masker som skremmer mange små.
Min gutt er livredd , selv de som står utstilt i butikken.
Karneval er jo koselig, å som regel er det ikke lov med masker i barnehagene rundt her hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 23:11   #27
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter snart to Halloweener i USA så må jeg si at det faktisk er en fin ting (og jeg syntes det var en teit amerikansk tradisjon før vi flyttet hit). Her pynter alle fint og så har man fester, både for store og små. Vi har kjøpt masse kuult Halloween-stæsj, og kommer garantert til å ha det kuuleste Halloweenhuset når vi flytter hjem til Norge igjen. Og de kuuleste festene. Så får vi se om trauste nordmenn er like flinke til å kle seg opp og lage kuul mat (hvor mange ganger klarer jeg å bruke kuul i et innlegg, montro ).

Ellers synes jeg at Hallo vin-fering var en usedvanlig god ide!

Gammel 28-10-10, 23:14   #28
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forøvrig et digert skjelett-aktig monster med lysende, blå øyne over døra. Og ungene synes det er kanonfett. Ja, og gravstøtter i hagen. Og mannen skal være han her:

Gammel 28-10-10, 23:42   #29
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Man må jo ikke ha masker, særlig ikke på halloween-feiring i bhg. Det er jo ikke maskene som er halloween.

Gammel 29-10-10, 00:04   #30
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Kan godt senke plastikkfaktoren noen hakk, men ellers er Halloween en av de morsommere høytidene. Mer svung enn St.Halvardsdagen, Mikkelsmess, og Askeonsdag as far as I am concerned.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:13   #31
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Kan godt senke plastikkfaktoren noen hakk, men ellers er Halloween en av de morsommere høytidene. Mer svung enn St.Halvardsdagen, Mikkelsmess, og Askeonsdag as far as I am concerned.

For ikke å snakke om Blåmandag!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kreppetang er også veldig hendig for å få stort bustehår.

For å bruke kreppetang, må man jo først ha hår av en viss lengde...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:14   #32
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Hva er det man feirer ved Halloween da? Er det et dypere budskap enn gresskar og utspjåking?

Gammel 29-10-10, 12:19   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må alt ha en dypere mening enn gøy?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:26   #34
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg feirer jul.
Det er ingen dypere mening bak det hele enn kos og moro og utspjåking. Vi samler oss, vi pynter, vi spiser god mat og vi kaster pakker på hverandre, og konkurrerer om hvem som ga bort den beste.
Jesus tror ingen av oss på, jeg har aldri trodd på julenissen (jeg avskydde folk utkledd som nisser da jeg var liten), knyttet som familie er vi uansett.

Jeg feirer ikke Halloween. Fordi jeg er lat og kjenner alt for få folk. Jeg håper det forandrer seg i fremtiden. Det er såpass mye dybde i livet mitt fra før av at jeg ikke trenger at alt skal være så dypt og spesielt.
Derimot så trenger jeg mer gøy.

Gammel 29-10-10, 12:29   #35
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Må alt ha en dypere mening enn gøy?

Halloween burde blitt pensum på BI

Gammel 29-10-10, 12:32   #36
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Hva er det man feirer ved Halloween da? Er det et dypere budskap enn gresskar og utspjåking?

Opprinnelig er det jo en feiring av de døde og av helgenene. Dette finnes i mange kulturer på litt ulike måter. Fokuset på det monstrøse, spøkelser, skrekk og gru finner man jo også mange eksempler på i historiske sagn, eventyr osv. Lussi-feiringa som nå har blitt avløst av den kristne Lucia-feiringa hadde vel også et slikt aspekt tror jeg, uten at jeg er noen folkklorist akkurat.

Med utgangspunkt i min egen sønn som både er en skikkelig engstelig reddhare og veldig glad i Halloween så tror jeg at det er en slags positiv psykologisk verdi i å nettopp kle seg ut og feire det man er redd for. Det blir en måte å omfavne det og mestre det skumle. Personlig synes jeg at en fest med lyslykter og godterier nå som vi går inn i mørketida er veldig på sin plass.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:55   #37
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brutus, hva mente du egentlig å skrive som overskrift på denne tråden? Er dette en tråd om Halloween-feiring generelt eller er Hallo Ween noe du har sett/lest om/hørt om som du tar opp spesielt? :klør i moddefingeren:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:10   #38
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenker fortsatt på sånn her Ween:

(Kilde: youtube.com)

Blir nesten litt nostalgisk når jeg tenker på hvor fett det var live.

Gammel 29-10-10, 14:30   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Sånn er det ikke i barnehagen til Kløver. De har halloweenfeiring i dag, og mange kommer nok utkledd som Spiderman og prinsesser, som de pleier å gjøre ved karneval. Vi har dessuten fått beskjed om at masker som dekker til ansiktet ikke er lov.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:33   #40
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Dette, for eksempel?
http://www.dagbladet.no/tegneserie/nemi/?1288130400

Og ellers: noe gøy som lyser opp i høstmørket er god nok grunn for meg, egentlig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.