Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste smørkrem

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-10, 19:32   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Verdens beste smørkrem

Jeg liker ikke kaker med smørkrem på, absolutt ikke så det er noe jeg aldri lager.
Men, så var det noen cupcakes i fjor da, som jeg måtte ha smørkrem på.
Oppskriften var Amerikansk og jeg synes jeg måtte lage som det sto.
Den smakte himmelsk. Virkelig. Det er det beste jeg noen gang har smakt. Og nå må jeg bare dele. Tenkte jeg skulle kline den på spøkelseskaker i morgen.

Smørkrem.
10 dl melis
200 gram margarin
0.5 dl melk
3 ts vaniljesukker

Rør sammen romtemperert margarin, vaniljesukker, melk og melis til det får en fin konsistens.
Ha gjerne i konditorfarge eller farge fra cacas

Gammel 29-10-10, 19:38   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste smørkrem

Smørkrem smaker himmelsk Hvorfor tror du at du likte denne og ikke andre smørkremer da?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:41   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns aldri smørkremer himmelsk, men ser at det kan være dekorativt enkelte ganger. Men det er jo ikke noe veldig spesielt med denne oppskriften?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:02   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Smørkrem smaker himmelsk Hvorfor tror du at du likte denne og ikke andre smørkremer da?

De andre smørkremene jeg har smakt har vært laget av kun smør og melis.
Det må være melka og vaniljesukkeret.

Gammel 29-10-10, 20:03   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns aldri smørkremer himmelsk, men ser at det kan være dekorativt enkelte ganger. Men det er jo ikke noe veldig spesielt med denne oppskriften?

Trodde det jeg.
Som jeg skrev over her har jeg kun vært borti smørkrem som er laget av smør og melis og det smaker virkelig ikke godt.

Gammel 29-10-10, 20:43   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forrestn oppdaget at forskjellen på god og himmelsk fantastisk smørkrem er å piske den høy og luftig.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:12   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker ikke smørkrem, men det som beskrives her er jo margarinkrem... Er det godt, da?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:16   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Dette må være margarinkrem.

Men så klart smørkrem er godt. Smør. Sukker. What's not to like?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:18   #9
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Enig. Dette må være margarinkrem.

Men så klart smørkrem er godt. Smør. Sukker. What's not to like?

Smøret vel!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:24   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja... kanskje?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:25   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Og jeg som trodde dere skulle juble.

Gammel 29-10-10, 21:36   #12
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Smørkrem er godt, og jeg blir så glad når noen deler gode oppskrifter. Jeg jubler gjerne.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:38   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips!
Da har jeg oppskr. på muffinspynt i morgen

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:43   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal prøve jeg den altså!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:52   #15
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 22:02   #16
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Snillinger.

Gammel 29-10-10, 22:20   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er helt enig med deg i at SMØRkrem er kvalmende, og kommer absolutt til å teste denne. Takk!

Gammel 30-10-10, 03:25   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo ikke smørkrem, hvor er smøret?

Sist redigert av Dixie Diner : 30-10-10 kl 03:42.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.