Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan vasker dere Troll-dressene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-10, 11:01   #1
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Spørsmål

Hvordan vasker dere Troll-dressene?

Vi har hatt Reima og Ticket dresser til nå og jeg har da vasket disse med TecWash. Vi har nå for første gang en Troll dress med løst ullfor. Lillemann har badet i gjørme og den lyseblå fine dressen ser ikke ut!

Så hvordan vaskes Troll dressene? TecWash?

Gammel 29-10-10, 11:05   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker dere Troll dressene?

Jeg vasker alt goretex tøy med neutral såpe jeg. Synes ikke det blir rent nok med tech wash og neutral ødelegger ikke egenskapene i dressene.
Jeg bruker Troll sin sitronsåpe på flekker.

Gammel 29-10-10, 11:17   #3
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Standard

Takk!

Da blir det neutral. Er enig med deg, er klærne veldig møkkete funker tecwash dårlig.

Gammel 29-10-10, 11:23   #4
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bare vasket de med normalt vaskemiddel. Sikkert ikke bra, men da blir de iallefall rene igjen.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 11:57   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg har bare vasket de med normalt vaskemiddel. Sikkert ikke bra, men da blir de iallefall rene igjen.

Joa, men med normalt vaskemiddel så avtar egenskapene med vanntettheten etter hvert.

Gammel 29-10-10, 12:03   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Og ikke bruk mykmiddel! For all del!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:20   #7
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Standard

Nei nei mykemiddel vet jeg at man aldri skal bruke.
Bruker jo som regel techwash, men er så lei av at det aldri blir ordentlig "rent". Så nå har jeg hørt på Nin og skal straks sette på maskinen med Neutral.

Gammel 29-10-10, 19:31   #8
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker dere Troll-dressene?

.. og på stygge flekker bruker man flytende gallesåpe. Nå altså til salgs på Clas Ohlson.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:22   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg vasker alt goretex tøy med neutral såpe jeg. Synes ikke det blir rent nok med tech wash og neutral ødelegger ikke egenskapene i dressene.
Jeg bruker Troll sin sitronsåpe på flekker.

Vanlig neutral for farget tøy? pulver? Ødelegger ikke den vanntettheten da?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 22:04   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan vasker dere Troll-dressene?

Jeg bruker Techwash på Trolldressen også, ytterdelen, akkurat som jeg gjør med Ticket og ReimaTec-tøyet vi har. Ullforet vaskes sammen med ulltøy på ullvask.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.