Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Gode bukser til jente

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 20:36   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Gode bukser til jente

Jeg leter etter gode, myke bukser til snuppa vår som har vokst ut av alle klærne sine snart. I tillegg trenger vi sånne hverdagsbukser med tynt fôr inni. Problemet er at disse ofte ikke har noe stramming i livet og hun trenger 104 str i lengden men 98 str i livet.
Noen tips?
Kan gjerne være litt joggebukse-aktige også - f.eks MoonKids, hvordan er str der? Er de store/små?

(Hun er lang og slank 2,5 åring. Ca 98 lang, men smal i livet)

Tips tas imot med stor takk!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:54   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode bukser til jente

Jeg synes Lindex sine velour-bukser (eller hva det er) er best. De har sånn kant som strammer litt ved foten så en ikke tråkker på kanten, og knyting i livet. Begge mine har flere sånne, og det er nesten de eneste jeg kjøper når jeg kjøper nytt (kjøper endel brukt i tillegg).

Gammel 27-10-10, 20:59   #3
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Nå er minste min gutt, så jeg vet ikke om dette gjelder jenteklærne også, men KappAhl sine bukser har ihvertfall vært smale tidligere. Jeg sluttet å kjøpe bukser der fordi poden er mer av den bredbygde typen.

Gammel 27-10-10, 21:01   #4
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Katvig og Cubus sine Velurbukser er supre.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:21   #5
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Min jente vil helst ikke gå med bukser. Har endel tykke bomullstights (HM) som hun bruker under kjoler og skjørt. Ull kan jeg bare glemme siden det klør. Olabukser sitter "dårlig" på henne, de blir for vide i livet. Kjøpte en posedongeri på HM nå som hun vil ha på. Den har strikk i livet og nede i bena. Den er kjempefin. Joggebukser kunne hun sikkert brukt, men hun er så kresen at det ikke er på tale.

Pyntedukka

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 22:13   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan svare om moonkids jeg da. De er ganske gode i fasongen - og jeg tror de er ganske normale i lengde.

Gammel 28-10-10, 14:21   #7
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg synes Lindex sine velour-bukser (eller hva det er) er best. De har sånn kant som strammer litt ved foten så en ikke tråkker på kanten, og knyting i livet. Begge mine har flere sånne, og det er nesten de eneste jeg kjøper når jeg kjøper nytt (kjøper endel brukt i tillegg).

Enig! Nå har Lindex velurbuksene på 3 for 2 tilbud - og da får du tre like for den nette sum av 200,-. Bra kvalitet til lav pris!
Til sammenligning kjøpte jeg nettopp en Nova Star joggebukse (299,-), riktignok med lomme m/stjerne på, men passformen ble snål til jenta vår (hun er 4) og den var i akkurat samme gråe joggebukse stoff som også Lindex har på 3 for 2 tilbud så den ble returnert.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 14:30   #8
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg kan svare om moonkids jeg da. De er ganske gode i fasongen - og jeg tror de er ganske normale i lengde.

Min erfaring er at de er lange i beina og ofte ganske smale. Nå som det begynner å bli kaldt bruker vi for det meste ullbukser eller ullstillongs og har ofte en kort kjole over. Lille Barn sine ullbukser er veldig gode og holder seg godt i vask.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 17:57   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Velourbukser fra kappahl og lindex sverger vi til.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:16   #10
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ma Dalton er litt kul
Standard

Mine barn "vokser også opp" i Lindex sine velour-bukser. Deilige å ha på , lette å bevege seg i, og tåler å vaskes. Og kvaliteten er jeg også fornøyd med. Og prisen da..

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:21   #11
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Takk. Mannen klarer ikke å ta i velur-klær, så jeg har forbud mot å kjøpe. Men i dag fant jeg Me Too-bukser med fôr.

Gammel 28-10-10, 21:46   #12
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk. Mannen klarer ikke å ta i velur-klær, så jeg har forbud mot å kjøpe. Men i dag fant jeg Me Too-bukser med fôr.

Dette skurrer på så mange måter i mitt hode at jeg ble helt .
En mann som legger seg borti hva barna skal bruke, og til tross for at velur er ekstremt mykt og praktisk med tanke på lek og å ha under dress, samt at man fint kan ha strømpebukse under, begrunner det med at han ikke liker å ta i det, og ikke minst at du tar hensyn til det. Come on.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:54   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor skal ikke mannen ha like mye å si når det gjelder innkjøp av klær til ungene som damen?

Gammel 28-10-10, 22:08   #14
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Skulle også til å foreslå velour-bukser. De er knallgode. Om man ikke liker knyting i livet, kan man tre i en tynn strikk. Da slipper man å knyte

Me & I selger også velourbukser, og de har justeringsknapp i livet (på innsiden).

Gammel 29-10-10, 00:19   #15
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg liker velourbuksene fra Lindex, Småfolk, Katvig og Me&I. Og ullfrottebuksene (prins-/prinsesseull) til Janus. De er supre!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 00:27   #16
Fifi
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2010
Fifi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har ei jente som er like gammel og samme størrelse. Kjøpte nettopp en bukse fra Janus i krinkelull str 100 som er kjempegod og fin og litt å vokse i.

Fifi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 16:05   #17
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

En mann som legger seg borti hva barna skal bruke,

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:10   #18
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er glad i buksene fra Nova Star, både til Lillesøster på snart 4 år og til Lillebror på 2, kjøper alltid et par bukser til dem fra Nova Star hver sesong. Slitesterke bukser, god passform til mine barn som er veldig slanke.
Velurbuksene fra Lindex er gode som pysj-/kosebukser.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:41   #19
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Vi har både Janus ullbuksene og Nova Star. Nova Star-buksene syns jeg er litt for stive nå, hun skal kunne bruke dem under vinterdressen nå når det ikke er så varmt. Janus ullbuksene elsker vi.

Dronningen: Først tenkte jeg; kødder du?? Men så skjønte jeg at du er seriøs.

Gammel 29-10-10, 22:45   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvorfor du skal ha bukser med for i?
Ullongs eller strømpis med foret bukse utenpå er altfor varmt å ha på seg inne.
En velourbukse, en lett ullbukse, eller en tynn og bløt dongeribukse er mye bedre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.