|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Negative ting med MacJeg vil gjerne snakkes fra å snart kjøpe meg en Mac. Sist redigert av Joika : 01-11-10 kl 11:32. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Negative ting med MacJeg syns det er vanskelig å svare på når jeg ikke aner hva du skal bruke den til? Jeg for min del kan ikke bruke mac fordi endel av programmene jeg er avhengig av ikke lages for mac. I tillegg er det superproblematisk å få tilsendt bilder som skal brukes til noe fornuftig fra mac-brukere, fordi det alltid legger seg inn i selve mailen, og blir klin umulig å hente ut i fornuftig oppløsning. De må legges ved som Zip-fil. På jobben er det også problemer med mappene macbrukerne lager på felles-serveren, fordi ingen andre enn dem selv får tilgang til dem. Jeg er heller ikke begeistret for grensesnittet, men det er jo bare en smakssak.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Negative ting med Mac
Vel, ikke alt, men muligens én ting jeg nevner.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Sv: Negative ting med MacDet med vedlegg i mail, gjelder bare de som bruker programmet som heter "Mail". Man kan fint bruke andre programmer, f.eks. liker jeg best Entourage (fra Office-pakka).
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Negative ting med MacJeg elsker min mac |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Negative ting med MacHar dagens Mac'er fortsatt sånn urteit trackpad med bare 1 "mus"-knapp?
|
|
|
#10 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan skal man ellers få virusene og trojanerne sine?
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, men det er jo nesten det beste med Mac. Jeg høyreklikker ved å legge to fingre på touchpaden, blir helt vannvittig frustrert når jeg en sjelden gang låner mannens laptop og må høyre- og venstreklikke på vanlig måte.
|
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Negative ting med MacVi har nå hatt mac minien i snart 2 år. Og ja ganske likt linux. Aldri feilmelding. Mot windass.
|
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Du kan kjøre Thomas et stykke, Honda. Sist redigert av -ea- : 15-02-18 kl 16:20. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan stille inn at man bruker to fingre for å gi "sekundærklikk". Tidligere fungerte ikke dette på vanlig Macbook, kun på Macbook Pro. Men tror den vanlige Macbook-en også har fått det i senere versjoner.
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Negative ting med MacJeg har en MacBook Pro. Det som er negativt for min del, behøver ikke være negativt for deg Joika. Du kan jo data, i motsetning til meg. Det er sikkert mange av tingene jeg irriterer meg over det finnes en løsning på. Har ikke lest tråden, skriver her først. Her er det jeg kommer på i farta:
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Negative ting med MacJa, varme har vært en gjenganger når det gjelder Macbook og Macbook Pro. De nye er ikke noe bedre. Her blir det raskt en del støy også når det jobbes tungt.
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Negative ting med MacEn annen ting vedrørende varmen, er at overflaten oppå macen også ofte kan bli veldig varm. Når jeg skriver liker jeg periodevis å legge håndbakene/håndleddene nedenfor tastaturet, det blir liksom litt sånn "holdt blodet kokende" og send det rundt i kroppen.
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: Negative ting med MacNå kom jeg på en ting til. *spammer* Det er ikke mulig å sende direktemeldinger på msn, eller å snakke på msn uten å vise seg pålogget. På PCen hendte det ofte at jeg ønsket å snakke med en person, og gjøre meg helt utilgjengelig for andre. Man kunne også ta kontakt med en som ikke var pålogget, som fikk melding når h*n logget på. Dette går ikke med msn på Mac, og det savner jeg.
|
![]() |
|
|