|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tante Sofie
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?
Ja, hvis pakken er sendt som "dør-til-dør"-pakke (merket med 2-tall) og budet har krysset av for "forsøkt levert" uten å ha ringt på så bør du ringe å si fra med en gang! Viktig at du ber om å få snakke med leder på den enheten som dekker postruta hos deg. Det er viktig at slike ting tilbakemeldes slik at det blir formidlet til rette vedkommende. Noe av problemet med at bedriftspakker sendes til privatpersoner er at man finner ca 10 % hjemme på det tidspunktet posten omdeles. Veldig mange pakker må derfor i stedet kjøres til annet utleveringssted, (post i butikk eller postkontor) men det skal være ringt på døren først! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Takk, det skal jeg huske på neste gang.
|
|
|
#23 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?"Det kan se ut som om han ikke har rukket det, og har scannet feil pakke!" |
|
|
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Jeg har vært sint på telefonen til DHL mer enn en gang. De har helt rett i at jeg ikke er hjemme midt på dagen på hverdager. Da er jeg på jobb, og de kan ikke forvente at jeg er hjemme heller når jeg ikke vet at det skal komme en pakke. Kan de ikke bare ringe og avtale leveransetidspunkt/-sted?
|
|
|
|
#25 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DHL pakkelevering - lyver de?Jeg har ikke mye pent å si om DHL når det gjelder privatlevering. Det virker som det er veldig opp til de forskjellige budene om pakken faktisk blir forsøkt levert i det hele tatt. (Jeg har også hatt DHL-bud – ikke i Norge – som har lagt igjen pakken jeg har sendt utenfor døren til mottager; resultat: borte). Men dette er dessverre ikke begrenset til DHL; det hjelper ikke nødvendigvis noe særlig å prøve FedEx eller UPS heller. Men det som stort sett går an, hvis man vet man skal få noe med bud, er å ringe og endre levering til en jobbadresse, hvis du har resepsjon eller postmottak du kan stole på så er min erfraing at det fungerer greit. |
|
|
|
![]() |
|
|