Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage varm sjokolade i dag som skal drikkes i morgen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 19:11   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lage varm sjokolade i dag som skal drikkes i morgen?

Jeg har lovt Poden skikkelig kosefrokost i morgentidlig med, levende lys, egg og varm sjokolade og sånn. Jeg står riktig nok opp tidlig og har god tid hver morgen, men jeg tror jeg vil gjøre klar så mye som mulig i kveld. Alt er mye bedre om man slipper å skyndte seg.
Varm sjokolade er helt greit å lage nå, sette i kjøleskapet og varme opp i morgen? sant?
Egg vet jeg jo er greit, men er det noe lure triks på oppbevaring så de holder seg best mulig? Eller er det bare å koke, dele og oppbevare på et fat i kjøleskapet til i morgen?

Gammel 01-11-10, 19:12   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage varm sjokolade i dag som skal drikkes i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har lovt Poden skikkelig kosefrokost i morgentidlig med, levende lys, egg og varm sjokolade og sånn. Jeg står riktig nok opp tidlig og har god tid hver morgen, men jeg tror jeg vil gjøre klar så mye som mulig i kveld. Alt er mye bedre om man slipper å skyndte seg.
Varm sjokolade er helt greit å lage nå, sette i kjøleskapet og varme opp i morgen? sant?
Egg vet jeg jo er greit, men er det noe lure triks på oppbevaring så de holder seg best mulig? Eller er det bare å koke, dele og oppbevare på et fat i kjøleskapet til i morgen?

Eggene ville jeg ha lagt i en boks med lokk, ikke på et fat.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:12   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går fint å varme opp kakaoen i morgen ja. Men nå tar det like lang tid å varme opp, som å lage den da. Så du kan likegjerne lage i morgen, for du slipper ikke unna å røre med mindre du varmer den i microen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:15   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det går fint å varme opp kakaoen i morgen ja. Men nå tar det like lang tid å varme opp, som å lage den da. Så du kan likegjerne lage i morgen, for du slipper ikke unna å røre med mindre du varmer den i microen.

Men det tar litt tid å smelte sjokoladen, så jeg tenker at det er greiere å gjøre det i kveld. Sparer litt på det.

Boks til eggene var lurt.

Gammel 01-11-10, 19:17   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det tar litt tid å smelte sjokoladen, så jeg tenker at det er greiere å gjøre det i kveld. Sparer litt på det.

Boks til eggene var lurt.

Åh, du skal være så avansert. Ja da kan det sikkert lønne seg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:18   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Åh, du skal være så avansert. Ja da kan det sikkert lønne seg.

Hvis ikke heter det vel ikke varm sjokolade.

Det er tusen ganger bedre enn kakao.

Gammel 01-11-10, 19:18   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egg hardkoker vi kvelden før, legger i kjøleskapet med skall, og skreller og spiser dagen etter.

Varm sjokolade kan fint varmes dagen etter, ja.

Gammel 01-11-10, 19:19   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg liker høsten.
Ikke ute, kanskje, men innehøst er så koselig. Og de dagene vi starter sånn rolig og nært er så utrolig verdfulle.

Gammel 01-11-10, 19:59   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis ikke heter det vel ikke varm sjokolade.

Det er tusen ganger bedre enn kakao.

Helt enig. Og aller best er den nye sjokoladen med vanilje fra Freia.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:02   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Å, det hørtes ubeskrivelig koselig ut!

Jeg ville gjort som Niobe; kokt eggene ferdige, og ha de i kjøleskapet med skallet på. Hvis du skiver de opp i kveld, kan de bli litt tørre til i morgen.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:07   #11
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil spise kosefrokost hos Kirsebær...

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:19   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det høres superkoselig ut! Går helt sikkert bra. Jeg tror det går finfint å skrelle de kokte eggene også, men ville kanskje ventet med å dele dem så de ikke blir tørre. Kos dere masse!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:20   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smelter sjokolade i mikro - det går superkjapt.

Gammel 01-11-10, 20:22   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det går helt fint å ta skallet av eggene i kveld, men ikke del dem opp. Jeg gjør alltid det, og legger dem på et fat med plastfolie over i kjøleskapet og eggene er like fine.

Gammel 01-11-10, 20:33   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sitat:

Jeg vil spise kosefrokost hos Kirsebær...

Jeg skulle gjerne hatt folk her på Kirsebærfrokost jeg, det er bare det at det er sånn ca ingen som er oppe og istand til å spise noe så tidlig.
Slik frokost på hverdager krever at vi er ferdigpåkledd og fikset og i gang med frokost klokken 6. Og siden jeg nekter på at ting skal skje fort på morgenen, må jeg opp rimelig tidlig ...
Men det er veldig koselig altså. Anbefales. Harmoniske morgener gir harmoniske dager her i huset.

Gammel 01-11-10, 20:35   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg koker alltid ekstra egg når jeg først er i gang, og oppbevarer dem i plastboks i kjøleskapet, skrelt men ikke delt.

Varm sjokolade vil få snerk når den avkjøles, men den er det vel bare å fjerne. Jeg har termostat i mikrobølgeovnen og ville varmet den der.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:35   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri ha servert kako eller varm sjokolade som ble laget dagen i forveien. Hvis det er noe jeg er redd for, er det bakterier som har fått godgjøre seg i oppvarmet melk i mange timer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:41   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville aldri ha servert kako eller varm sjokolade som ble laget dagen i forveien. Hvis det er noe jeg er redd for, er det bakterier som har fått godgjøre seg i oppvarmet melk i mange timer.

Nå er det for sent, så jeg velger å late som om jeg ikke leste det.

Men nå skal det sies at jeg smeltet sjokolade, hadde i litt smør og salt og vann, og lot det kjøles veldig ned før jeg rørte ut melka, og satte det i kjøleskapet med lokk. Så den har aldri vært spesielt varm. Mer sånn ikke helt kald, lizzom.
Jeg satser på at det går bra, også får jeg heller tenke på dette neste gang.

Gammel 01-11-10, 20:42   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det for sent, så jeg velger å late som om jeg ikke leste det.

Men nå skal det sies at jeg smeltet sjokolade, hadde i litt smør og salt og vann, og lot det kjøles veldig ned før jeg rørte ut melka, og satte det i kjøleskapet med lokk. Så den har aldri vært spesielt varm. Mer sånn ikke helt kald, lizzom.
Jeg satser på at det går bra, også får jeg heller tenke på dette neste gang.

Det går jo vanligvis bra da, så det er sikkert ikke grunn til bekymring. Men hvorfor ikke gjøre alt det neste gang, minus å helle i melken? Så kan du varme opp dagen etter og tilsette melken da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:45   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det går jo vanligvis bra da, så det er sikkert ikke grunn til bekymring. Men hvorfor ikke gjøre alt det neste gang, minus å helle i melken? Så kan du varme opp dagen etter og tilsette melken da?

Man kan da ikke komme på alle lure ting helt selv heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.