Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Omsider smakt den mye omtalte oreokaken

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 20:03   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omsider smakt den mye omtalte oreokaken

Etter å ha lest utrolig mye om Oreokaken fikk jeg omsider smakt på den på lørdag. Og nå er det absolutt ingen krise om jeg ikke blir hekta på alle kaker jeg smaker på, men jeg må bare si at den er utrolig oppskrytt!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:19   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omsider smakt den mye omtalte Oreokaken

Det er jeg enig med deg i, jeg synes den er kvalmende søt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:20   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Enig, den er ikke særlig god.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:20   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er jeg enig i. Jeg har laget den mange ganger og er temmelig lei den nå.

Jeg laget en gang en kake etter samme modell men byttet ut all sjokolade med sitron. Fylte sitronkjeks, sitronfromasj (hjemmelaget!) og revet sitronskall og -saft i kremen. Ganske godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:21   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den er fantastisk, men det finnes jo mange kaker som er enda bedre. Jeg liker bedre sitronvarianten, den er frisk og god. Og så holder det selvsagt med 1 tynt stykke, da det er mektige saker.

Gammel 01-11-10, 20:24   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns den er kjempegod, men det holder med ett lite stykke.

Gammel 01-11-10, 20:25   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke smakt den. Jeg synes ikke den høres ut som min type kake.

Gammel 01-11-10, 20:29   #8
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg har funnet ut at Oreokake er den kaka det lønner seg mest å kjøpe når man er ute på cafe. Skal man lage ei kake selv så blir den fort dyr, så spiser man så man blir skikkelig kvalm og så kaster man resten.
Et kakestykke ute på cafe blir billig i den sammenhengen.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:49   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oreokake på kafé er disgusting. Helt annerledes enn hjemmelaget, som bare er søt og kvalm. På kafé er den som regel seig, kompakt og med seige kjeksbiter i.

Gammel 01-11-10, 20:50   #10
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsker den og kan nesten ikke få nok!

Gammel 01-11-10, 20:52   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er enig med deg på den Maxi, jeg styrer helt unna.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:06   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har min første Oreo-kake i kjøleskapet nå. Den skal testes i morgen

Gammel 01-11-10, 21:10   #13
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri smakt Oreokake,men jeg tror ikke jeg liker den,siden jeg ikke liker Oreokjeks,da er det kanskje liten vits i å kaste seg rundt og lage den kaken.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:11   #14
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oreokake på kafé er disgusting. Helt annerledes enn hjemmelaget, som bare er søt og kvalm. På kafé er den som regel seig, kompakt og med seige kjeksbiter i.

Syntes egentlig dette hørtes ut som to sider av samme småkvalme sak.

Men problemet/utfordringen på cafe er å treffe den dagen den er nylaget.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:12   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Syntes egentlig dette hørtes ut som to sider av samme småkvalme sak.

Njaa. Hjemmelaget er luftig, men søt og kvalm. Kafékaka er alltid kompakt og seig og overraskende sur i smaken.

Gammel 01-11-10, 21:13   #16
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker den heller ikke noe særlig godt. Jeg liker faktisk den seige kaféversjonen bedre enn den søte hjemmelagede. Jeg synes alltid at det første stykke er himmelsk, og faller helt av etter to-tre biter til.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:13   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg har aldri smakt Oreokake,men jeg tror ikke jeg liker den,siden jeg ikke liker Oreokjeks,da er det kanskje liten vits i å kaste seg rundt og lage den kaken.

Jeg liker ikke oreokjeks, ikke krem, ikke sjokolademousse og ikke kremost naturell, men utrolig nok liker jeg oreokake.

Gammel 01-11-10, 21:16   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker den veldig godt, men den aller beste kaken jeg vet, tror jeg er Snickerskaken.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:19   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg syns den er kjempegod, men det holder med ett lite stykke.

Kjempegod, og det holder med én kake. :slikkemunn:

Gammel 01-11-10, 21:22   #20
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Hmm.. Kanskje jeg må prøve den likevel,men da trenger jeg oppskrift,anyone?
Forresten,Snickerskake kommer ikke på tale,altså,Snickers er jo det ekleste jeg vet.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.