Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Omsider smakt den mye omtalte oreokaken

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 22:16   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Omsider smakt den mye omtalte Oreokaken

Ja, kaken er oppskrytt!
Men "mad muff pie" som er en variant, er fantastisk!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:48   #22
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes kaken er kjempegod og alle som spiser den synes den er kjempegod.
Det ender jo heldigvis med at de fleste klarer seg med et stykke og jeg får minst halve kaken i fred som jeg koser meg med kveldene etter...

Snikerskaken er også kjempegod.

Gammel 01-11-10, 22:59   #23
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Men "mad muff pie" som er en variant, er fantastisk!

Jeg har en porsjon i kjøleskapet akkurat nå.
Jeg syns både den og kaka er god, men det må gå lang tid mellom hver gang jeg spiser den.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:08   #24
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har heller ikke smakt den. Innbiller meg at jeg hadde likt den. Snickerskake synes jeg er utrolig kvalmende.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:13   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var ikke slapp og kremaktig den jeg spiste, heller ganske fast. Men jeg syns ikke selve kjeksen er noe god, så da er neppe madmuffen noe for meg heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:20   #26
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes den er god, men oppskrytt!?? Definitivt!!

Gammel 02-11-10, 00:07   #27
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg er ikke noe kakemenneske, men oreokake... Nå fikk jeg faktisk vann i munnen, lenge siden jeg har spist den nå. Syns den er dyr å lage, så det blir til bursdager og slikt.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 00:12   #28
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Oreokake er godt, snickerskake får jeg "nær diabetes- opplevelse" av.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 00:45   #29
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker Oreokake.
Det er desidert den beste kaka i hele verden!!!
Men jeg er ikke noe glad i kjeksene...

Gammel 02-11-10, 00:55   #30
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker Oreokake og Mad Muff Pie. Sistnevnte er fantastisk. Alle de jeg har servert de til har likt dem.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 05:16   #31
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

PRøvde den for en stund siden. Og jeg ble også veldig skuffet. VELDIG skuffet. Betalte nesten 100,- på restaurant for desserten, men det var absolutt ikke verdt pengene!

Gammel 02-11-10, 08:40   #32
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker den veldig godt! En kake er nok, må nok jeg også si!

Gammel 02-11-10, 09:11   #33
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Det er vel med oreokaka som med andre ting. Noen elsker den, andre ikke. Jeg er førøvrig i den første kategorien.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 09:11   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Skal man lage ei kake selv så blir den fort dyr, så spiser man så man blir skikkelig kvalm og så kaster man resten.

Hæ? Er det sant? Er det sånn du spiser kake?

Jeg lager bare kaker til anledninger og har vel knapt spist meg kvalm på kake i hele mitt liv, jeg tar en liten bit av ditt og en liten bit av datt og har kaffe til. Og siden jeg er østlending og ikke sunnmøring, så beregnes litt mindre kake enn to pr. pers til kakebordet, så det blir ikke så mye rester.

Jeg synes også kakestykker på kafé er altfor store. Det er noe vulgært over sånne enorme biter, det er jo pga smak man spiser litt kake, ikke for å bli mett.

Når det gjelder oreokaken har jeg bare laget den en gang og den var morsom å lage, men jeg foretrekker feks cream cheese brownies, min mors seige lyse brownie med rosiner og nøtter eller pasjonsfruktmousseostekaken min anytime.

Gammel 02-11-10, 09:18   #35
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes oreokake er godt, men ikke den beste jeg vet. Men det er stor variasjon av oreokakene da, ikke alle er like gode.

Gammel 02-11-10, 09:23   #36
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri smakt den, men for meg så er den alt for kompleks til at jeg tror jeg liker den, virker litt som om den skal være alt på en gang. Selv om jeg liker de tingene som er i så betyr det ikke at jeg vil ha alt på tallerkenen på en og samme gang. Da synes jeg det høres mye bedre ut med en enkel brownie og heller ha en god bærsaus eller sorbet til. Da får en balanse mellom søtt og litt syrlig.

Men for all del - tar høyde for at jeg ombestemmer meg om jeg smaker den en gang.

Hvis jeg skal peke på en kake jeg synes for syndig god så er det krokanrullbrowniesen på Det Søte Liv. Den var også litt kvalm, men mest nyyydelig. Og ikke som en skulle tro best som nystekt, men etter å ha stått i kjøleskapet og blitt kald. Lunken var den litt kvalm.

Gammel 02-11-10, 10:42   #37
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omsider smakt den mye omtalte oreokaken

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

PRøvde den for en stund siden. Og jeg ble også veldig skuffet. VELDIG skuffet. Betalte nesten 100,- på restaurant for desserten, men det var absolutt ikke verdt pengene!

Den på resturanter finnes ikke god synes nå jeg, i alle fall ikke den de har på Dolly og Peppes, men elsker den Oreokaka jeg lager selv.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 10:47   #38
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Omsider smakt den mye omtalte oreokaken

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Etter å ha lest utrolig mye om Oreokaken fikk jeg omsider smakt på den på lørdag. Og nå er det absolutt ingen krise om jeg ikke blir hekta på alle kaker jeg smaker på, men jeg må bare si at den er utrolig oppskrytt!

Jepp!

Gammel 02-11-10, 12:12   #39
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hæ? Er det sant? Er det sånn du spiser kake?

Jeg lager bare kaker til anledninger og har vel knapt spist meg kvalm på kake i hele mitt liv, jeg tar en liten bit av ditt og en liten bit av datt og har kaffe til. Og siden jeg er østlending og ikke sunnmøring, så beregnes litt mindre kake enn to pr. pers til kakebordet, så det blir ikke så mye rester.

Jeg synes også kakestykker på kafé er altfor store. Det er noe vulgært over sånne enorme biter, det er jo pga smak man spiser litt kake, ikke for å bli mett.

Når det gjelder oreokaken har jeg bare laget den en gang og den var morsom å lage, men jeg foretrekker feks cream cheese brownies, min mors seige lyse brownie med rosiner og nøtter eller pasjonsfruktmousseostekaken min anytime.

Jeg har faktisk aldri bakt den.
Men min søster har gjort det, til anledninger. Men selv da er vi ikke mange nok til å spise opp uten å bli småkvalm. Vi er da 6-8 voksne på ei vanlig kake i rund form. Ungene vil jo ikke ha den.

Men jeg er enig med deg i størrelsen på kakestykker.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 12:54   #40
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg elsker den og kan nesten ikke få nok!

Samme her, for meg er denne farlig god

Uansett er vel smaken som baken også når det gjelder kaker

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.