Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage varm sjokolade i dag som skal drikkes i morgen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 21:00   #41
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage varm sjokolade i dag som skal drikkes i morgen?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den koker jo først også. Når jeg har kokt grøten noen minutter og så setter på et lokk og setter hele greia i stekeovnen, da skal det litt til at det sniker seg inn noen nye bakterier som kan formere seg.

Sånne utspekulerte bakterier kan sikkert både bryte seg inn ovnsdøra og snike seg innunder lokket. Men de kan jo bare prøve, de blir kokt til slutt okke som.
Ja, sånn sett bort fra at du har et poeng og at det sikkert ikke er noen bakterier å snakke om i en allerede kokt grøt.

Men nå må vi ikke snakke mer om bakterier i denne koselige frokosttråden.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:09   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Menneh, hvor tidlig må man egentlig stå opp for å ha sånne koselige frokoster? *drømmer*

Jeg kommer til å stå opp mellom 5.30 og 5.45 en gang. Poden kommer opp når jeg har kledd på meg, og setter på musikk. Da fikser jeg frokosten mens han kler seg, også spiser vi og småprater litt om livet og verden.

Vi bør gå ut døren klokken 7, men det har ikke noe å si om den blir kvart over heller.

Men da har vi veldig god tid, altså. Klær legger jeg fram i kveld, og eggene og den varme sjokoladen er omtrent klar, så da har vi masse tid til å sulle litt rundt og se barneTV og sånn.

Gammel 01-11-10, 21:17   #43
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Det høres jo ikke helt uoverkommelig ut. Hmm. Vi hadde hatt veldig godt av en rolig og koselig frokost eller tre. Det er alt for mye stress her, til tross for at vi sjelden drar ut døra før kl ti på åtte.

Gammel 01-11-10, 21:21   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Det høres jo ikke helt uoverkommelig ut. Hmm. Vi hadde hatt veldig godt av en rolig og koselig frokost eller tre. Det er alt for mye stress her, til tross for at vi sjelden drar ut døra før kl ti på åtte.

Her fant jeg tidlig ut at morgener med mas og travle rutiner ødela hele dagen til både Poden og meg, så vi har generelt lagt oss på en løype der vi har god tid og alt som MÅ gjøres er gjort klart dagen i forveien.

Det er ikke ofte vi har sånn skikkelig kosefrokost midt i uka, men det hender. Poden er ikke veldig glad i frokost, men når vi gjør det slik så spiser han også.

Gammel 01-11-10, 21:39   #45
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Jeg kjenner at jeg trenger egg og varm sjokolade til en slik frokost, ergo må det bli på onsdag. Men da skal jeg prøve.
Det betyr at jeg må trosse trangen til å slumre under dyna sammen med storebror som pleier å komme snikende en gang rundt kl 5. Men det må jeg greie. Selv om viljestyrken ofte glimerer med sitt fravær når dyna er så varm og god.

Gammel 02-11-10, 08:20   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Vi hadde i hvertfall en veldig koselig morgen.
Det er godt å ha tid til å tenke litt på morgenen også, og ikke bare rutinere seg ut døren.

Bildene blir her til i kveld, tenker jeg. (iPhonebilder i mørket...)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0183.jpg (195,0 KB, 71 visninger)
Filtype: jpg IMG_0190.jpg (193,6 KB, 68 visninger)
Gammel 02-11-10, 08:29   #47
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det så koselig ut.

Gammel 02-11-10, 08:30   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjempekoselig ut. Jeg går bare rundt og gleder meg til adventsfrokostene, med julelys i vinduene osv. Årh, jeg klarer ikke å vente lenger! Bare 26 dager igjen!

Gammel 02-11-10, 08:33   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så kjempekoselig ut. Jeg går bare rundt og gleder meg til adventsfrokostene, med julelys i vinduene osv. Årh, jeg klarer ikke å vente lenger! Bare 26 dager igjen!

Vi kjører også full pakke i adventstiden med kos og lys og julesanger hver morgen. Gleder meg supermasse!

Gammel 02-11-10, 08:37   #50
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

I dag tente jeg levende lys på bordet og i vinduet og det er koselig når det er drittvær ute.

Gammel 02-11-10, 08:39   #51
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

I dag tente jeg levende lys på bordet og i vinduet og det er koselig når det er drittvær ute.

Så koselig. Slikt er så fint å gjøre på morningen når man ellers er trøtt og det er kaldt og man kanskje er litt morgenmutt og sånn. Tenn et lys. Fint er det.

Gammel 02-11-10, 08:39   #52
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Så koselig!

Om vi skal ha en sånn frokost så må det bli i en helg etter klokka 10... klarer ikke stå opp før jeg må og gutta blir grinete om de vekkes tidligere enn 0645. (Og når vi skal ut døra helst 0725, så blir ikke det tid til frokostkos.)

Gammel 02-11-10, 08:39   #53
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det var fine bilder, til inspirasjon og glede. Man trenger da jammen ikke å vente til desember med å kose seg litt ekstra på morgenkvisten

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 08:43   #54
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Inspirert av denne tråden tente jeg lys på bordet til frokosten i dag, og gjorde meg litt ekstra flid med skivene til gutta. For en koselig morgen!
For en nydelig gutt du har!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 08:45   #55
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Så koselig!

Om vi skal ha en sånn frokost så må det bli i en helg etter klokka 10... klarer ikke stå opp før jeg må og gutta blir grinete om de vekkes tidligere enn 0645. (Og når vi skal ut døra helst 0725, så blir ikke det tid til frokostkos.)

Nei, sant.
Det er jo ikke sånn at det å stå opp en halv time før man må, supertidlig på morgenen, er noen god oppskrift for en vellykket dag for alle sammen.

Gammel 02-11-10, 08:47   #56
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Inspirert av denne tråden tente jeg lys på bordet til frokosten i dag, og gjorde meg litt ekstra flid med skivene til gutta. For en koselig morgen!
For en nydelig gutt du har!

Takk.
Han er en veldig fin fyr. Og han koser seg så veldig når vi gjør slike ting.
Han elsker at det er mørkt og at vi tenner lys.

Og man trenger jo ikke ha helgafrokost på en tirsdag heller. Bare tenne et lys, passe på så man har god nok tid til at man slipper å mase og sånn. Gjør underverker det også.

Gammel 02-11-10, 08:49   #57
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nei, sant.
Det er jo ikke sånn at det å stå opp en halv time før man må, supertidlig på morgenen, er noen god oppskrift for en vellykket dag for alle sammen.

Nei, jeg tror ikke det furtne bustetrollet som satt og gjespet i trappen da jeg gikk i morges hadde satt pris på å bli vekket enda tidligere.

Vi får ta det til helgen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 08:51   #58
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fin gutt du har, Kirsebær. Så ut som dere hadde en trivelig frokost.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 08:53   #59
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fine gutten, det så ut som en utrolig fin morgen.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 09:20   #60
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Nydelige gutten
Så ut som en fantastisk koselig morgen. Ble inspirert av deg, så siden det er Gnuri sin 9-årsdag i dag, så ble det frokost med egg og kakao, pluss muffins her i heimen også

gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.