Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Omsider smakt den mye omtalte oreokaken

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-10, 13:10   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omsider smakt den mye omtalte oreokaken

Oreokaken er den største hiten både til store og små her i huset.

Og sånn ellers synes jeg det er bittelitt pussig å si at en kake er oppskrytt bare fordi man tilfeldigvis ikke liker den selv. Jeg liker f.eks. ikke Verdens beste, men jeg innser jo at det handler om smak, og at de som svermer for den, faktisk skryter av den fordi de liker den, ikke med en uviss agenda om å gjøre den til verdens mest omtalte kake eller noe sånt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:18   #42
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig, den er jo forsåvidt ikke oppskrytt for de som liker den. jeg ble bare litt overrasket over at så mange kunne synes den var så spesiell. Og det er vel ofte sånn uttrykket oppskrytt blir brukt, temmelig subjektivt ut fra hva man selv liker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:30   #43
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Er det en kake det tar veldig lang tid å lage,og er det en vanskelig oppskrift på den? Har aldri hatt oppskriften jeg,da,siden jeg tydeligvis sikkert bør holde meg unna den,men kunne jo vært interessant å se om det er noe jeg kunne klart å lage.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:34   #44
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den tar noe tid å lage men vanskelig er den absolutt ikke.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:41   #45
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og sånn ellers synes jeg det er bittelitt pussig å si at en kake er oppskrytt bare fordi man tilfeldigvis ikke liker den selv. Jeg liker f.eks. ikke Verdens beste, men jeg innser jo at det handler om smak, og at de som svermer for den, faktisk skryter av den fordi de liker den, ikke med en uviss agenda om å gjøre den til verdens mest omtalte kake eller noe sånt.

Nemlig. Jeg har reagert på det samme. Folk reagerer noen ganger som om de føler seg regelrett lurt fordi de ikke likte en oppskrift som ble lagt ut. Jeg har for øvrig ikke helt skjønt greia med CCCB. Enten så er det fordi jeg ikke liker den noe særlig, eller så er det fordi jeg ikke har klart å få den optimal. Men folk må gjerne skryte av den likevel.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:42   #46
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker den ikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:50   #47
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må presisere at jeg heller ikke føler meg lurt.

Gammel 02-11-10, 13:53   #48
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omsider smakt den mye omtalte Oreokaken

Jeg synes det er kjempegod, men liker andre ting bedre, som CCCB.

Gammel 02-11-10, 13:55   #49
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes heller ikke oreokaka er spesielt god.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:58   #50
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

CCCB?

Gammel 02-11-10, 13:59   #51
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg legger meg flat på selve oppskrytt-uttrykket. Det er sikkert feil. Poenget mitt var bare at jeg hadde hørt om denne kaka i årevis og dermed på en måte ventet meg noe mer spesielt.

Gammel 02-11-10, 14:38   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

CCCB?

Chocolate cream cheese brownies.

Gammel 02-11-10, 16:48   #53
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Er det en kake det tar veldig lang tid å lage,og er det en vanskelig oppskrift på den? Har aldri hatt oppskriften jeg,da,siden jeg tydeligvis sikkert bør holde meg unna den,men kunne jo vært interessant å se om det er noe jeg kunne klart å lage.

Jeg er ikke særlig god på å lage kake, men denne greier jeg med glans. Det er ganske mange forskjellige ting som skal gjøres, men den er absolutt ikke vanskelig å få til.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 17:28   #54
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg buker oreokakeoppskrifta fra NM. (fra hine hårde dager) og er enig i at de på Egon og peppes virkelig ikke er gode! Hjemmelaget er mye, mye bedre!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 17:33   #55
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk en halv oreokake av min datters svigerforeldre forrige helg. Den var veldig god og mektig, men jeg pirket vekk mye av oreokjeksen for den var så hard. Jeg er glad i sjokolademousse og kremkaker, men hard kjeks passet ikke til syns jeg da....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 17:38   #56
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Chocolate cream cheese brownies.

Aha,takker!

Gammel 02-11-10, 17:38   #57
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg er ikke særlig god på å lage kake, men denne greier jeg med glans. Det er ganske mange forskjellige ting som skal gjøres, men den er absolutt ikke vanskelig å få til.

Får vel finne oppskriften og prøve meg fram jeg også da

Gammel 02-11-10, 18:13   #58
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Likte den kjempegodt før,men har nok forspist meg litt nå.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 22:08   #59
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Omsider smakt den mye omtalte Oreokaken

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

det er jo pga smak man spiser litt kake, ikke for å bli mett

Det har aldri noen fortalt meg!!!
Jeg spiser meg alltid overmett på kake, må alltid prøve litt av hver kake på et kakebord, og blir som regel kvalm!
Jammen godt jeg lærte noe i dag

Forøvrig har jeg spist meg lei på Oreokake, så den får stå i fred, men den var svingod de første gangene jeg smakte den (hjemmelaget variant etter oppskrift fra NM)

Gammel 03-11-10, 11:10   #60
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Får vel finne oppskriften og prøve meg fram jeg også da

Hvis ikke du er så glad i oreokjeks så syns vi at dots fungerer utmerket til den kaka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.