Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 13:57   #1
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Noen som driver sabotasje innad i Gilde?

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:01   #2
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Å fyttigrisen! Er glad i kjøtt og sliket men begynner å bli veldig skeptisk til slike produkter etterhvert....
Er bare å ta robåten fatt og dra sin egen fangst snart...

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:06   #3
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Noen som driver sabotasje innad i Gilde?

Det hadde jo vært festlig

Gammel 19-02-07, 14:13   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk er virkelig rare, da. Det har faktisk ikke skadet Gilde det minste, alle disse kjøttskandalene. Det er veldig snedig. Og viser nok en gang at nordmenn er komplett imbesile når det gjelder mattrygghet og holdning til mat og landbruk. Bare se hvordan nordmenn klynger seg til ideen om "godt norsk", og tror at konvensjonelt landbruk er fullt av lykkelige griser, frittgående høner, muntre kyr og fornøyde sauer.

Sånn er det:
Eller kanskje sånn:

Og slik tror naive forbrukere alle grisene har det:

(Nederst: glad økogris, øverste: to ulykkelige konvensjonelle griser)

Gammel 19-02-07, 16:39   #5
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Folk er virkelig rare, da. Det har faktisk ikke skadet Gilde det minste, alle disse kjøttskandalene. Det er veldig snedig. Og viser nok en gang at nordmenn er komplett imbesile når det gjelder mattrygghet og holdning til mat og landbruk. Bare se hvordan nordmenn klynger seg til ideen om "godt norsk", og tror at konvensjonelt landbruk er fullt av lykkelige griser, frittgående høner, muntre kyr og fornøyde sauer.

Sånn er det:
Eller kanskje sånn:

Forhåpentligvis er det ingen som driver sånn her i landet Mim. Det er nemlig ikke lov lenger, mange år siden det ble forbudt.

Jeg syntes det er veldig rart at dette skjer med Gilde hele tiden. Hvorfor har det ikke skjedd før. Det siste året eller to har det plutselig eksplodert av tilfeller. Noe skurrer for meg, ville tro de var enda mer påpasselige etter bare første tilfelle.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 16:56   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Forhåpentligvis er det ingen som driver sånn her i landet Mim. Det er nemlig ikke lov lenger, mange år siden det ble forbudt.

Hva ble forbudt? Å ikke ha dyrene på beite? Jeg tror det ikke før jeg leser det svart på hvitt. MANGE dyr lider i Norge. Slakterier er grotesk, og jeg gremmes over å støtte dem.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 17:16   #7
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva ble forbudt? Å ikke ha dyrene på beite? Jeg tror det ikke før jeg leser det svart på hvitt. MANGE dyr lider i Norge. Slakterier er grotesk, og jeg gremmes over å støtte dem.

Nei, å ha dyrene sånn på bås som på bildene der.

Skal se om jeg kan finne noe å henvise til. Mange dyr lider ja, men jeg syntes ikke man kan skylde på produsenten på for det.

Jeg vet om et tilfelle der Tine nektet å hente melk før dyrene ble behandlet ordentlig og det ble ordnet opp på det stedet. Så noe ansvar tar de jo.

Gammel 19-02-07, 17:22   #8
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Standard

HER

Gammel 19-02-07, 17:23   #9
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Mystiske funn i mat! (igjen) (bt.no)

Hver gang noe slikt kommer fram er jeg like glad jeg spiser lite kjøtt, og så og si bare øko gitt. (unntakene er når jeg får servert kjøtt da)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 12:24   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Sånn er det:
Eller kanskje sånn:

Bra innlegg, Madam Mim! Jeg quoter det, så flere får se bildene igjen. De fleste tar på seg skylapper og nekte å ta slike bilder/historier innover seg, eller skynder seg og glemmer. Jeg gjør dessverre også det i blant.

Og griser, de er jo smartere enn de fleste tror. Uhyggelig trist.
Da var det faktisk mye bedre at man slaktet den artige kjælegrisen man hadde på gården før (a'la Emils gris...) Den har iallefall levd et godt liv!
Gris og høner/kylling fra de store produsentene har jeg problemer med å kjøpe.

Sau og vilt, og kjøtt fra økologisk dyrehold - noe å satse på for alle!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.