|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Da jeg var liten dro alltid min familie til et sted i nærheten av Løkkenstranda. Veldig stor og fin strand. Aner ikke om dette Ebeltoft er i nærheten av Løkken. Disse legoland, badeland og løveparken er fine dagstursmål, men ellers er det jo fint å ha en strand å være ved da. Nå er jo ikke været i Danmark helt til å stole på, så det kan være bra å ha tilgang på et lite badebasseng også. Noen feriehus har dette. Uansett så er det fint å være på stranda og fly med drager osv. Har mange fine minner fra Danmarksferier da jeg var liten.
![]() |
#22 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!
Jeg vil helt klart ha strand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi leide hus like utenfor Kolding, i nærheten av legoland, og med kjøreavstand til det meste. Vi leide gjennom cofman.no. Helt fantastisk ferie.
![]() |
![]() |
#24 |
Står på egne ben
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi er jo ganske mange og når vet vi skal dit så passer vi på å bestille båtbillett tidlig så vi får billigste pris på bilpakke med SuperSpeed over til Hirtshals. Så bestiller vi hus direkte på Lalandia sin hjemmeside. Forrige gang når vi reiste i høstferien så sparte vi ca. kr 1500,- på det i forhold til pakka til ColorLine. Men da reiste vi på ukedager sånn at vi brukte Lalandia sitt tilbud med 1 gratis natt. Betalt for 2 og bo 3 netter. Men det tilbudet er sikkert ikke i påsken tipper jeg. Lalandia husene er kjempefine og de har mange store hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Tusen takk, Elisabeth!
![]() |
#26 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Hvis man bestiller hus på lalandia.dk, må man da betale umiddelbart? Jeg får opp betalingsgreier når jeg booker. Vi bestilte via reisebyrå sist, og da betalte vi ikke før en måned før avreise.
![]() |
#27 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Ja, det lurte jeg også på. Og det samme med Colorline Superspeed - betaler man med det samme? Vi har alltid reist med Stena Line og da har vi betalt noen uker før avreise.
![]() |
#28 |
Står på egne ben
Jeg mener vi betalte alt med en gang når jeg bestilte direkte på deres side. Men det er jo litt rart om en må det hvis en bestiller for neste sommer nå? Vi bestilte jo huset bare et par måneder før. Det går jo ann å ringe dem å høre om en bare må betale depositum. Jeg har ringt dem flere ganger når det gjelder mine bestillinger og de er bestandig veldig hjelpsomme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Hvordan er været i juni/juli vs senere i juli? Er man dristig om man reiser f eks. 26. juni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi har alltid reist den uka, fordi det er uka før prisene stiger. |
![]() |
![]() |
#32 |
stille
Hvor: Tønsberg
Løkken ligger på Vestkysten og Ebeltoft på Østkysten så du har nesten hele Danmark i mellom, men det er helt overkommelig å kjøre på en dag.
Det er vel vanlig å betale et depositum, det gjorde i hvert fall vi da vi bestilte sommerhuset i desember. Resten betalte vi fire uker eller noe sånt før vi skulle reise.
![]() |
#33 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ebeltoft svømmehall som det er tilgang til er ikke akkurat noe badeland altså, det er en hyggelig og ganske barnevennlig svømmehall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Tror det blir så vi kjøper en pakke fra ColorLine, der vi bor på et feriesenter med badeland. DEtte er aktuellt: Øster Hurup Feriecenter |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
I farta!!
|
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi skal antagelig til Ebeltoft.
![]() |
#36 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Ikke kommet lenger her gitt.... Men holder på å sirkle oss inn på et feriehus nå da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
I farta!!
|
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi ombestemte oss med tankte på sted etter å ha snakket med dansk venninne. Vi reiser til Blåvand, til Hvidbjerg Strand Feriepark.
![]() |
#38 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig enig!
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi har planer om Skallerup Klit i sommer. Hørt mye bra om det, så gleder oss, må bare få somlet oss til å bestille. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|