|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Vanskelig å finne overskrift. Sist redigert av Balanse : 03-11-10 kl 10:32. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Om barnet er sykt så ville det vært naturlig at det er hos den forelderen som skulle ha det. At barnet ikke har lyst å dra synes jeg ikke er et argument for å la det slippe.
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Om barnet ikke vil dra fordi det er sykt, så hadde jeg/vi tatt hensyn til det.Ang julen året etter, så hadde man nok rotert som vanlig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vaklende
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Mams, du kan forutsette at begge foreldrene var forsåvidt enige om hva som skjedde forrige jul, selv om ingen var glade for det. Spørsmålet er altså bare om det gir en "tilgodelapp" eller ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Er barnet sykt så er det hos den foreldren som skal ha det. Hvis barnet ligger på sykehus, så får man ingen tilgodelapp, men man får lov til å tilbringe jula på sykehus.
|
|
|
|
#6 |
|
Vaklende
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Skal jeg fikse litt i hovedinnlegget, tro? Spørsmålet er ikke det som skjedde forrige jul, men bare at den julen ikke ble en familiejul som vanlig hos den forelderens familie, og at det da er ymtet frempå om ønske om "tilgodelapp" i stedet for vanlig rotasjon. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Jeg må bare signere Tjorven. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Og svar til HI, jeg synes ikke at man skal forandre på rotasjonen fordi ting ikke ble som det skulle en jul. Men man burde jo ha avklart det den aktuelle julen slik at man slapp å krangle om det nå. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Barnet var altså hos den forelderen det skulle, men var syk.
|
|
|
#10 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Hele diskusjonen viser at det er en dårlig idé synes jeg. Det er ikke lurt å åpne for ordninger som er avhengige av at begge parter er enige og har den samme tolkningen av hva som skjedde og betydningen av det.
|
|
|
#11 |
|
Vaklende
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Argh. Jeg får visst ikke frem essensen her, eventuelt at dere synes andre momenter spiller inn? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?[quote=Mams;2520011]Barnet var altså hos den forelderen det skulle, men var syk.
|
|
|
#14 |
|
Vaklende
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Jeg er ikke sikker på hva du mener er en dårlig idé, tenker du på det å endre rotasjon? At hvis man begynner å åpne opp for at rotasjon endres hvis "sånn eller sånn", så ender man fort i en mange uenigheter? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Jeg synes svaret blir nei uansett. Ikke noen tilgodelapp. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Off the map.
|
Jeg synes du snur problemet på hodet.
|
|
|
#17 |
|
Bare sær
Ja.
|
|
|
#18 |
|
|
Jeg tenker i hvertfall det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Er saken at ungen skulle være hos X i fjor, men var hos Y fordi han var for syk til å reise til X? Og så vil X ha ungen i år, selv om det egentlig var Y sin tur, fordi Y ble sittende med et sykt barn på en jul som ikke var "sin" i fjor?
|
|
|
#20 |
|
Vaklende
|
Da klarer ikke jeg å holde meg lenger. Det er dette jeg også mener, at som Maverick (og Allium?) mener, så er det en dårlig ide å begynne å diskutere hvorfor og hvordan, fordi da ender det opp med potensielt uendelige diskusjoner. Rotasjon er rotasjon uansett. Jeg var bare interessert i å avdekke om jeg var litt firkantet her. |
|
|
|
![]() |
|
|