Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Opprinnelig lagt inn av mkj, her.
Jeg synes du snur problemet på hodet.
Det er ikke foreldren sin rett til å 'ha' barnet - men barnet sin rett til å feire med begge foreldrene. (At det finnes tilfeller hvor barnet uansett helst vil være det ene stedet kan jo hende da - men rent prinsippielt)
Jeg er ikke sikker på hva du mener her? At barnet burde få feiere med begge foreldrene, selv om de er skilte? Det blir i så fall en litt annen diskusjon, men det er ikke noe i veien for å ta den også. 
At man hver jul skal spørre barnet hvem du helst vil være hos? At barnet skal få feire jul med den forelderen det ikke var med i fjor uansett rotasjon?
Opprinnelig lagt inn av DM, her.
Er saken at ungen skulle være hos X i fjor, men var hos Y fordi han var for syk til å reise til X? Og så vil X ha ungen i år, selv om det egentlig var Y sin tur, fordi Y ble sittende med et sykt barn på en jul som ikke var "sin" i fjor?
Det er nesten slik, men jeg tenker at hovedproblemstillingen er om man skal endre rotasjon hvis noe ikke ble helt som det skulle.
|