Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 10:53   #17
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes du snur problemet på hodet.

Det er ikke foreldren sin rett til å 'ha' barnet - men barnet sin rett til å feire med begge foreldrene. (At det finnes tilfeller hvor barnet uansett helst vil være det ene stedet kan jo hende da - men rent prinsippielt)

Jeg er ikke sikker på hva du mener her? At barnet burde få feiere med begge foreldrene, selv om de er skilte? Det blir i så fall en litt annen diskusjon, men det er ikke noe i veien for å ta den også.

At man hver jul skal spørre barnet hvem du helst vil være hos? At barnet skal få feire jul med den forelderen det ikke var med i fjor uansett rotasjon?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Er saken at ungen skulle være hos X i fjor, men var hos Y fordi han var for syk til å reise til X? Og så vil X ha ungen i år, selv om det egentlig var Y sin tur, fordi Y ble sittende med et sykt barn på en jul som ikke var "sin" i fjor?

Det er nesten slik, men jeg tenker at hovedproblemstillingen er om man skal endre rotasjon hvis noe ikke ble helt som det skulle.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.