Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Subaru Outback?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-10, 22:20   #21
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Subaru Outback?

Jeg var og litt småskeptisk i starten, men etter å ha kjørt Subaru en stund, og ikke MINST kjørt den på vinterføre...så finnes det ingen annen bil for meg.

Jeg tror, at om jeg ender bak rattet på en for/bakhjulstrekker, så kommer jeg til å kose grøfta møøøøe

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 09:06   #22
ornand
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2010
ornand har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi vurderer en Legacy eller Outback (nye typen) men trenger plass til tre barneseter bak og en tvillingvogn i bagasjerommet. Er dette urealistisk å få til? Noen som har målt bagasjerommet lxb (over/under hjulbuer) samt bredde i baksetet?

Takk for alle innspill :-)

ornand er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 09:33   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Det er mulig man får det til i bredden, men med blant annet to såpass små barn, vil vel ikke denne typen bil være blant det mest praktiske. Tenker da blant annet på når man skal komme til setene for å få satt på plass ungene. Da hadde jeg nok kanskje heller sett på en større flerbruksbil.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 09:48   #24
ornand
Nybegynner

Standard

En flerbruksbil, evt stor SUV er absolutt ønsket, men med 4x4 kombinasjon blir det fort i drøyeste laget prismessig, hvis ikke man gambler på en brukt Sharan da, men det har jeg ikke nerver til. Forøvrig bare å komme med andre gode forslag :-)

Har testet Legacy med stort bakovervendt barnesete bak førersete og ble imponert over at jeg da fortsatt kunne sitte i en komfortabel kjørestilling, selv med mine 194 cm. Har dog ikke testet med flere barneseter i bredden eller målt så nøye i bagasjerommet. Tipper vi må ha skiboks for å få med alt pikk og pakk på lengre turer, men det får være så lenge vi ihvertfall får med en tvillingvogn.

Gammel 01-10-10, 10:37   #25
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har som nevnt Subaru Legacy 2000 modell, og har 3 barneseter i baksetet.
Vi har ett babysete, og to beltestoler med sidebeskyttelse og rygg.
Trangt, men det går fint og barna lider ingen nød.

Vi skal kjøpe nytt bakovervendt sete til lillegull nå, og antar at ikke det vil ta så fordømt mye større plass enn basen til babysetet.

Ang bagasjeplass så vil jeg si at det må jo gå, vi har hatt vår enkelt vogn i bagasjen med vogndel på en side og understell på den andre.
Tvillingvogn er vel normalt litt under dobbel str av en enkelt vogn?

Vi har og skiboks, og den er helt ypperlig til å pakke alt av utstyr i.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 16:08   #26
ornand
Nybegynner

Standard

Vi endte opp med en Legacy 2010 modell (demo). Det var plass til tvillingvogn, og tre barneseter takket være passe flat sittebenk (går akkurat - husker ikke akkurat hvilke modeller vi testet på BabyShop). Fikk montert et solid hundegitter slik at man kan stable bagasje på en sikker måte.

Det er klart vi kunne fått mer plass i en stor Suv eller en Caravelle, men da måtte vi gått for en eldre bil.

Ellers virker Legacyen som en bil som gir mye for penga hvis du trenger 4x4.

Gammel 03-11-10, 21:46   #27
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer, godt valgt!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.