Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sol og varmt i februar?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 23:09   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sol og varmt i februar?

Jeg har aldri hatt noen dragning mot "Syden". Teomannen er nær ved å detonere når jeg antyder at vi skal på badestrandferie.

Likevel vurderer vi å tilbringe vinterferien et sted der det er varmt og godt og ungene kan bade, enten på stranden eller i svømmebasseng, fordi vi tror at Frøknas helse ville hatt godt av det.

Jeg er fullstendig novise på dette, så her trenger jeg hjelp. Kan noen anbefale et hyggelig sted som egner seg for en barnefamilie. "Bamseklubb" og lignende er ikke nødvendig, men det må ikke være et sted der man hovedsaklig treffer barnefientlige pensjonister eller festivrige tenåringer.

Det må gjerne være andre ting å gjøre i området enn å dra seg på stranden, og hvis det ikke er aldeles turistbefengt, er det et pluss. (Om ikke annet bør det gå an å leie en bil og kjøre til et hyggelig sted på dagstur.)

Helst ville jeg reist til det sølige USA eller Mellom-Amerika, men jeg antar at budsjettet ikke holder til noe slikt. Turen skal også kunne gjennomføres på en uke/halvannen.

Hjelp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:10   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sol og varmt i februar?

Gubben og jeg var i Agadir i Marokko i februar et år. Det var akkurat passe godt og varmt for vår del.

Gammel 03-11-10, 23:11   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Gubben og jeg var i Agadir i Marokko i februar et år. Det var akkurat passe godt og varmt for vår del.

Finnes det som pakketur, eller hvordan reiser man dit?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:14   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På den tiden er det fint på Gran Canaria, og jeg ble veldig positivt overrasket i forhold til antall turister/ nordmenn. Det er flott å leie bil og kjøre i fjellene, og Las Palmas var en utrolig trivelig by, og mye større enn jeg på forhånd trodde. Det finnes sikkert fæle steder på GG, blant annet kjørte vi gjennom Puerto Rico, skrekk og gru. Men det er ikke sånn overalt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:15   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lanzarote?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:18   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det går pakketurer til Agadir lenger, men jeg vet man kan fly til - og bo f.eks. i Marrakech, som er en ganske artig by. (Agadir er mer typisk "syden". )

Gammel 04-11-10, 01:14   #7
Frøken V
Passiv

Standard

Egypt, Sharm El Sheik. Nama bay - Hilton villas. Pakkereiser med f.eks Apollo. Hotellet er søster hotell med hilton resort. Villas er 2 og 3 roms med liten kjøkken krok. Lite basseng på omerådet. På resorten har jeg bodd kun på dobebelt rom. Usikker på om dm har conectionrom eller større rom? Dette annlegget har resepsjonen, restuaranten osv. Samt et flott badeannlegg. Man går over en vei for å komme tl en super strand med fine snorkel/bademuligheter.
Sonesta club på nama bay. Bygget et flott badeannlegg med sklier osv når jeg var der for 3 år siden. Var ikke riktig ferdig før vi reiste. men så ut til å bli veldig bra! Dette hotellet har strand sammen med sonesta beach. 500 meter å gå til det hotellet og strand! Enda flottere snorkelmuligheter med revene rett ved stranden.
Sharm El Sheik

Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 07:49   #8
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Vi reiser til Dubai i januar. Det er mellom 20-30 grader på den tiden.
Jeg vet ikke om det er veldig egnet for barnefamilier, men det er iallefall vannparker, akvarium osv, samt lange sandstrender.
Det går direktefly fra Oslo, og reisetiden er ikke så lang som man skulle tro. 6 timer tror jeg.
Man finner sikkert pakketurer, men vi bestilte fly og hotell hver for seg.

Sist redigert av ponna : 06-11-10 kl 02:48.
ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 09:51   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg lyst til å lansere Luxor-vinterferie for mannen. Ellers har jeg en ikke-så-hemmelig drøm om Mauritius.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:05   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må i hvert fall ut av Europa. Karibien/Cuba bør gå innenfor budsjettet og tidsfristen, ellers er jo Brasil og Asia nydelig - men der bør man absolutt ha mer enn en uke. Sør-Afrika er fantastisk og har den fordelen at det ikke er tidsforskyvning, men det er veldig lang reisevei for en uke, det også.

Hvis det bare er varmen dere er ute etter, er ikke Las Palmas (byen på Gran Canaria) det verste sted på jord, selv om det jo ikke akkurat er noen kulturopplevelse. Det er antagelig best value for money på den tiden.

Luxor og Marrakech høres deilig ut, da. Vi har utsatt de to landene litt, fordi det unektelig er mer enn en viss sjanse for magesjau for de minste? Selv mannen fikk smake Kairo-quickstep.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:04   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Las Palmas er en fin by, men værmessig mye kaldere enn sør på øya. Virker vanskelig å tro på hvis man ikke har opplevd det selv, da det er kun snakk om noen kilometer. Vinden er en helt annen, og det er mange flere soldager på sydsida. Bahia Feliz som også er godt besøkt, ligger også vindfult til.

Det er kjempefint å kjøre bil på Gran Canaria, masse fine steder å besøke. Teror er en kjempefin by oppe i fjellene.

Ellers så tenkte jeg også å foreslå Dubai. Der har jeg aldri vært, men har tenkt litt på å prøve det.

Gammel 04-11-10, 13:20   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Luxor!
Det er ikke strender der, men det er flotte hotellanlegg med bassenger og det er utrolig mye spennende å finne på. Varmt er det også. Et av hotellene som ligger noen kilometer utenfor sentrum har et nydelig bassenganlegg og ser veldig idyllisk ut. Jeg tror det er i katalogen til Apollo.

Av opplevelser så har Luxor såå mye kult. Hatshepshut-templet, Kongenes dal, Luxortempel, Karnak og veldig mye mer. Ørkensafari og Nilturer er også mulig.

Jeg har bare bodd på lurvete hotell i Luxor, men elsket virkelig byen.

Dette kikket vi på i fjor høst, nå ble ikke det av noe tur, men mener å huske at bussturen er rimelig lang hvis man har små barn. Ser ihvertfall ut som man kan få sett og opplevd mye i tillegg til sol og bading.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 13:22   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå fikk jeg lyst til å lansere Luxor-vinterferie for mannen. Ellers har jeg en ikke-så-hemmelig drøm om Mauritius.

Mauritius er flott. Jeg var der for 4år siden, skal tilbake dit ja.
Vi var der i 12 dager, det var egentlig nok.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 13:26   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mauritius er dyrt, litt kjedelig, lang flytur, men veldig pent og rent og avslappende. Synes jeg.

- No. 4 -
Gammel 04-11-10, 13:32   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mauritius er dyrt, litt kjedelig, lang flytur, men veldig pent og rent og avslappende. Synes jeg.

Lang flytur er det ja, dyrt er det også men kjedelig syns jeg ikke.
Vi var på farten hele tiden og fikk opplevd masse gøy + at vi giftet oss der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 13:32   #16
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på Rodrigues, en naboøy som hører inn under Mauritius. Det var ... eksotisk. Men sydhavsparadisvakkert!

Gammel 04-11-10, 13:35   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Lang flytur er det ja, dyrt er det også men kjedelig syns jeg ikke.
Vi var på farten hele tiden og fikk opplevd masse gøy + at vi giftet oss der.

Det kommer jo veldig an på hva man liker, så klart. Vi gjorde også mye gøy på dagtid, men jeg liker dårlig å spise på buffet nesten hver kveld. Nå bodde vi i nærheten av Grand Caye, så vi ditchet all inclusive-middagen for pizza i "byen" noen ganger.

- No. 4 -
Gammel 04-11-10, 14:13   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Las Palmas er en fin by, men værmessig mye kaldere enn sør på øya. Virker vanskelig å tro på hvis man ikke har opplevd det selv, da det er kun snakk om noen kilometer. Vinden er en helt annen, og det er mange flere soldager på sydsida. Bahia Feliz som også er godt besøkt, ligger også vindfult til.

Ja, jeg mente ikke at man skal bo i Las Palmas, men det er bare tre kvarter med buss eller bil fra sydkysten. Jeg skjønner hva du mener, forøvrig. Været skifter omtrent midt på øya og det er mange graders forskjell og mye mindre sol. Vi hadde dog 27 grader i Las Palmas i desember i fjor.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 14:14   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det var vel jeg som foreslo Las Palmas, som et kompromiss på Syden. Men jeg har bare vært der i april, så vinterværet vet jeg ingenting om.

- No. 4 -
Gammel 04-11-10, 21:35   #20
Albertine
Passiv

Standard

Næsj, skal man først til Egypt drar man selvsagt til Port Said, der man har trange, stygge gater, oljetilsølte strender og Suezkanalen med all sin sjarmerende tungtransport lett tilgjengelig. Der man ikke har lysregulerte kryss, men signaliserer sin ankomst i krysset ved heftig tuting og intense håp om at andre har hørt signalene og stanser. Yeah right.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.