|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sol og varmt i februar?Jeg har aldri hatt noen dragning mot "Syden". Teomannen er nær ved å detonere når jeg antyder at vi skal på badestrandferie. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sol og varmt i februar?På den tiden er det fint på Gran Canaria, og jeg ble veldig positivt overrasket i forhold til antall turister/ nordmenn. Det er flott å leie bil og kjøre i fjellene, og Las Palmas var en utrolig trivelig by, og mye større enn jeg på forhånd trodde. Det finnes sikkert fæle steder på GG, blant annet kjørte vi gjennom Puerto Rico, skrekk og gru. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sol og varmt i februar?Jeg tror ikke det går pakketurer til Agadir lenger, men jeg vet man kan fly til - og bo f.eks. i Marrakech, som er en ganske artig by. (Agadir er mer typisk "syden". )
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Sol og varmt i februar?Egypt, Sharm El Sheik. Nama bay - Hilton villas. Pakkereiser med f.eks Apollo. Hotellet er søster hotell med hilton resort. Villas er 2 og 3 roms med liten kjøkken krok. Lite basseng på omerådet. På resorten har jeg bodd kun på dobebelt rom. Usikker på om dm har conectionrom eller større rom? Dette annlegget har resepsjonen, restuaranten osv. Samt et flott badeannlegg. Man går over en vei for å komme tl en super strand med fine snorkel/bademuligheter. |
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Sol og varmt i februar?Vi reiser til Dubai i januar. Det er mellom 20-30 grader på den tiden. Sist redigert av ponna : 06-11-10 kl 02:48. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Sol og varmt i februar?Nå fikk jeg lyst til å lansere Luxor-vinterferie for mannen.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sol og varmt i februar?Du må i hvert fall ut av Europa.
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Sv: Sol og varmt i februar?Las Palmas er en fin by, men værmessig mye kaldere enn sør på øya. Virker vanskelig å tro på hvis man ikke har opplevd det selv, da det er kun snakk om noen kilometer. Vinden er en helt annen, og det er mange flere soldager på sydsida. Bahia Feliz som også er godt besøkt, ligger også vindfult til.
|
|
|
#12 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Sol og varmt i februar?
Dette kikket vi på i fjor høst, nå ble ikke det av noe tur, men mener å huske at bussturen er rimelig lang hvis man har små barn. Ser ihvertfall ut som man kan få sett og opplevd mye i tillegg til sol og bading.
|
|
|
#13 |
|
Drømmer
|
Mauritius er flott. Jeg var der for 4år siden, skal tilbake dit ja. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sol og varmt i februar?Mauritius er dyrt, litt kjedelig, lang flytur, men veldig pent og rent og avslappende. Synes jeg.
|
|
|
#15 |
|
Drømmer
|
Lang flytur er det ja, dyrt er det også men kjedelig syns jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Sol og varmt i februar?Jeg har vært på Rodrigues, en naboøy som hører inn under Mauritius. Det var ... eksotisk.
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det kommer jo veldig an på hva man liker, så klart. Vi gjorde også mye gøy på dagtid, men jeg liker dårlig å spise på buffet nesten hver kveld. Nå bodde vi i nærheten av Grand Caye, så vi ditchet all inclusive-middagen for pizza i "byen" noen ganger.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, jeg mente ikke at man skal bo i Las Palmas, men det er bare tre kvarter med buss eller bil fra sydkysten. Jeg skjønner hva du mener, forøvrig. Været skifter omtrent midt på øya og det er mange graders forskjell og mye mindre sol. Vi hadde dog 27 grader i Las Palmas i desember i fjor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sol og varmt i februar?Det var vel jeg som foreslo Las Palmas, som et kompromiss på Syden. Men jeg har bare vært der i april, så vinterværet vet jeg ingenting om.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Sol og varmt i februar?Næsj, skal man først til Egypt drar man selvsagt til Port Said, der man har trange, stygge gater, oljetilsølte strender og Suezkanalen med all sin sjarmerende tungtransport lett tilgjengelig. Der man ikke har lysregulerte kryss, men signaliserer sin ankomst i krysset ved heftig tuting og intense håp om at andre har hørt signalene og stanser. Yeah right. |
|
![]() |
|
|