|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Tankefull
|
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Noen som har link til en god oversikt over alt vi bør få i oss?
![]() |
#62 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Vi har regnet over hva vår melkeallergiker får i seg og kommet frem til at det var ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Eldste drikker melk hver dag så han får nok i seg det han skal. Minsten derimot er jeg ikke så sikker på, han liker ikke melk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?M^2: har dere målt om gutten får nok (blodprøver el.l), eller talt hva han spiser vs. anbefalinger?
![]() |
#66 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Jeg tror barna får i seg nok kalsium. De drikker melk hver dag, spiser yoghurt omtrent daglig, havregrøt kokt på melk, prim og ost som pålegg. De er også glad i grønne grønnsaker og egg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Bugger. Poden får nok i seg det han trenger, han drikker Biola til frokost, har skolemelk og velger gjerne melk både til middag og kvelds. Snorkfrøken, derimot, drikker kun et halvt glass Biola og får en del hvitost.
![]() |
#70 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Eldstebarnet her får alt for lite, og hun liker overhodet ikke melk. Hun spiser omlag et beger yoghurt om dagen, samt en brødskive med ost. Vi har også ofte brokkoli til middagen, men man skal vel hive innpå relativt store mengder om man skal dekke behovet. Det jeg ser er at hun "craver" ofte ting med både jern og kalsium. Som brokkoli og egg, hun er litt smågal etter det. Men er det ikke slik at tilskudd ofte ender i kostbar urin? At kroppen best tar opp slikt fra mat og ikke piller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Re: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Hm- dette har jeg lurt på. Mine to største er noen skikkelige kalver, så de er jeg ikke bekymret for. De to minste tåler ikke melk, og de drikker egentlig lite laktosefri melk og rismelk og slikt. Ost spiser de endel av, og jeg bruker jo ofte melk i matlaging, men likevel tror jeg kanskje de får i seg litt lite. Må nok tenke litt mer over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Hva når barnet fortsatt får morsmelk? Er det avhengig av mors kalsiuminntak, kanskje?
![]() |
#73 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Her går det i biola, jeg håper det blir nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|