Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vet dere om barna får i seg nok kalsium?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-10, 17:08   #61
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?

Noen som har link til en god oversikt over alt vi bør få i oss?
Vi spiser jo ganske sunt, men Storebror spiser ganske ensidig (mener jeg), og jeg kunne tenkt meg å regnet litt på diverse for å sjekke.
Kalsium er jeg ikke beskymret for. På en vanlig dag får de i seg ca 700-800 mg.

Gammel 05-11-10, 17:12   #62
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har regnet over hva vår melkeallergiker får i seg og kommet frem til at det var ok.

Han får rismelk tilsatt kalsium, frø, mandler, egg og grønnsaker i mengder.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 18:56   #63
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste drikker melk hver dag så han får nok i seg det han skal. Minsten derimot er jeg ikke så sikker på, han liker ikke melk.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 19:42   #64
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

M^2: har dere målt om gutten får nok (blodprøver el.l), eller talt hva han spiser vs. anbefalinger?

Gammel 05-11-10, 20:05   #65
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blod, avføringsprøver og talt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:15   #66
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror barna får i seg nok kalsium. De drikker melk hver dag, spiser yoghurt omtrent daglig, havregrøt kokt på melk, prim og ost som pålegg. De er også glad i grønne grønnsaker og egg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:18   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bugger. Poden får nok i seg det han trenger, han drikker Biola til frokost, har skolemelk og velger gjerne melk både til middag og kvelds. Snorkfrøken, derimot, drikker kun et halvt glass Biola og får en del hvitost.

Havregrøt til frokost, skjønner jeg. Uten kanel. :sliten:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:32   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant nettopp ut at litagos sjokomelk har mindre tilsatt sukker enn fruktyoghurter og biola.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 16:16   #69
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

du store!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 16:44   #70
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstebarnet her får alt for lite, og hun liker overhodet ikke melk. Hun spiser omlag et beger yoghurt om dagen, samt en brødskive med ost. Vi har også ofte brokkoli til middagen, men man skal vel hive innpå relativt store mengder om man skal dekke behovet. Det jeg ser er at hun "craver" ofte ting med både jern og kalsium. Som brokkoli og egg, hun er litt smågal etter det. Men er det ikke slik at tilskudd ofte ender i kostbar urin? At kroppen best tar opp slikt fra mat og ikke piller?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 16:46   #71
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?

Hm- dette har jeg lurt på. Mine to største er noen skikkelige kalver, så de er jeg ikke bekymret for. De to minste tåler ikke melk, og de drikker egentlig lite laktosefri melk og rismelk og slikt. Ost spiser de endel av, og jeg bruker jo ofte melk i matlaging, men likevel tror jeg kanskje de får i seg litt lite. Må nok tenke litt mer over det.
Vi er forresten alt for glade i Pepsi Max her i huset også, så da blir det dobbelt så ille

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 16:48   #72
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hva når barnet fortsatt får morsmelk? Er det avhengig av mors kalsiuminntak, kanskje?

Gammel 06-11-10, 17:47   #73
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her går det i biola, jeg håper det blir nok.

Melk vil hun ikke ha, lite ost også. Men hun elsker risengrynsgrøt.

Jeg er bekymret for Mazungens kost, men legen mener det er liten grunn til stress.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.