Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 13:19   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg tok denne på 7-åringen min nå, han tok den umiddelbart. Say no more.

Ojoj, burde alle syvåringer klare denne? Min syvåring hadde aldri i livet klart den, jeg tror ikke jeg kjenner noen syvåringer som hadde tatt den der heller, egentlig. I tillegg er nok min jente sin mor opp ad dage når det gjelder matte. Jeg måtte også tenkt litt på den faktisk, for jeg er skikkelig tall-blind og får blackout hver gang jeg tenker på noe som helst som har med matte å gjøre. Det er pinlig, skikkelig pinlig. Men jeg hadde selvsagt aldri i livet behandlet en kunde på den måten, det er jo helt hårreisende. Jeg hadde selvsagt gitt igjen riktig beløp uten å mukke (kanskje etter å ha bøyd hodet litt og spurt i skam om kunden visste hvor mye det ble ...).

Jeg observerte følgende på Byens Kjøpesenter i går.

Alarmen går på en kjede-klesbutikk, to av byens "rufsete" menn setter opp farten mot utgangen. En av ansatteblondinene kommer løpende etter på stilettosen og griper fatt i den ene. Han river seg løs og løper så fort han kan.

Hun løper tilbake til butikken og henvender seg til Godt Voksen Ekspeditrise bak disken i kosmetikk: "Hva skal jeg gjøre, han tok det og det og jeg prøvde å stoppe han!"
Godt Voksen: Neeeei, sukk, sdu får gå i kassa på dame, det er kø der nå
Blondine: Øøøøh, jeg må kanskje ringe vaktene...?
Godt Voksen: Ja, da får du gjøre det fra kasse på Dame for der er det kø av kunder nå (tydelig irritert)
Blondine: Eh, skal jeg ringe fra kassen? Han tok masse klær altså...?
Godt Voksen: Ja, det er kø altså!!!!!!!!!

Jeg kjente jeg ble skikkelig svett på Blondines vegne som faktisk prøvde for så å bli utskjelt av Godt Voksen Megge. Jeg hadde fryktelig lyst til å si noe! Høyt.

Seriøst? Dette skulle du sendt mail eller ringt til ledelsen om altså, det er jo grovt?

Gammel 07-11-10, 13:22   #42
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsom tråd!

I nærbutikken her vi bor jobber det faktisk veldig flinke folk, både de garvede voksne damene som har vært der noren år, og ungdommer som har ekstrajobb. En av gutta som står i ferskvaredisken på lørdager kommer med anbefalinger i det vide og brede og gir gjerne tips til tilbredning osv. Jeg er imponert.

Men for all del, særlig i Oslo hvor det er veldig mange servicejobber å velge i er det mye rart. Mulig man tar det litt mer på alvor om man vet at jobbene er få og at man er heldig å ha fått en i gangavstand til der man bor?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 13:24   #43
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal aldri forsøke å holde igjen og pågripe noen som stjeler i butikken ens. Helt sant, det er instruksen på de kjøpesenterene jeg vet om. Man bør selvfølgelig ringe vakten, med en gang, men å pågripe selv når tyven setter seg til motverge og ikke blir med frivillig. No way.
Har selv sett dame sette på datteren sin nye joggesko for så å gå ut av butikken og senteret. Lite betjeningen kan gjøre hvis ikke vaktene kommer til unnsetningen.

Gammel 07-11-10, 13:27   #44
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Man skal aldri forsøke å holde igjen og pågripe noen som stjeler i butikken ens. Helt sant, det er instruksen på de kjøpesenterene jeg vet om. Man bør selvfølgelig ringe vakten, med en gang, men å pågripe selv når tyven setter seg til motverge og ikke blir med frivillig. No way.
Har selv sett dame sette på datteren sin nye joggesko for så å gå ut av butikken og senteret. Lite betjeningen kan gjøre hvis ikke vaktene kommer til unnsetningen.

Jeg er med på den, altså. Men å utvise en smule respekt for Blondine som faktisk prøvde i stedet for å drite henne ut foran hele kundemassen er jo en fin ting!

Gammel 07-11-10, 13:30   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Telebutikken, Lokalt Kjøpesenter:

Ung Mann bak disken holder på med sitt, han pakker ut ett eller annet og snakker samtidig i telefonen. I det vi stiller oss foran disken for å spørre om ting, så snur han seg demnstrativt vekk mens han peker på telefonen med "Jeg er i telefonen!"-mimikk. Samtalen er nok privat, for han sier ting som "Ja, i hææælvete, det var dritkult" og sånn. Omsider legger han på.

Vi: Har du en veldig enkel og billig telefon til en 8-åring?
Han: Ænkel? Ka' ænkel?
Vi: Bare sms og ringing, ikke noe fancy.
Han finner frem tre ulike telefoner som alle er av typen spill/walkman/multimediatelefoner.
Vi: Eh...nei? Den enkleste og billigste du har?
Han: Eg tro'kkje vi har sånt, hvis du har dårlig råd kan du gå på Clas Ohlsson.

Og ja, vi gikk på Clas Ohlsson og fikk akkurat en sånn telefon som vi var ute etter, det tok 5 minutter og 300,- med service attpå og helt uten implikasjoner om at vi var fattige.

Gammel 07-11-10, 13:31   #46
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Jeg er med på den, altså. Men å utvise en smule respekt for Blondine som faktisk prøvde i stedet for å drite henne ut foran hele kundemassen er jo en fin ting!

Den er jeg fullstendig enig i altså!

Gammel 07-11-10, 13:31   #47
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg jobbet på et lite kjøpesenter uten securitas vakter eller lignende og når noen stjal noe der ja, så tok man dem. Holdt dem tilbake med mindre de motsatte det seg veldig og ringte politiet. Kunne ikke politiet komme ble det tatt personalia, levert en anmeldelse og i de tilfellene at tyven var under 18 år ringt foreldrene. I de tilfeller hvor tyven var over åtti år ringte vi gjerne nærmeste foresatte.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 13:32   #48
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forøvrig syns jeg blondina var tøff.

Gammel 07-11-10, 13:34   #49
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Forøvrig syns jeg blondina var tøff.

Det synes jeg og!

Gammel 07-11-10, 13:35   #50
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

I de tilfeller hvor tyven var over åtti år ringte vi gjerne nærmeste foresatte.

Så den for meg.

Man må vel løse det slik når det ikke er vakt, men det er risky altså! At man gjør det for det man vil og tør selv er nå så, men jeg tror man ville fått et par erstatningsproblemer om det var en del av instruksen til den ansatte og noe gikk galt.

Jeg er virkelig ikke med på at det er så tøft av ansatte å gå i håndgemeng med folk som stjeler heller, hvertfall ikke når man vet hva resultatet av det kan bli. Det er ikke en haug med klær eller en mobil eller hva har du verdt.

Gammel 07-11-10, 13:59   #51
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg overhørte følgende i køa på Bunnpris en gang; det er riktignok ikke ansatte men kunder det dreier seg om men den var fornøyelig åkke som:

Platinablond jente typ 18-19 år: "Hva het det vi må ha som de ikke har her? Sånn lilla grønnsak?"
Kjæreste med "provoserende hår" i samme alder: "Åh. Herregud. Du husker ingenting ass. Går det an å bli mer surrete enn deg i huet. Jeg sa det jo i stad: Det heter aboriginer."

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 14:04   #52
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Så den for meg.

Man må vel løse det slik når det ikke er vakt, men det er risky altså! At man gjør det for det man vil og tør selv er nå så, men jeg tror man ville fått et par erstatningsproblemer om det var en del av instruksen til den ansatte og noe gikk galt.

Jeg er virkelig ikke med på at det er så tøft av ansatte å gå i håndgemeng med folk som stjeler heller, hvertfall ikke når man vet hva resultatet av det kan bli. Det er ikke en haug med klær eller en mobil eller hva har du verdt.

Hva med melk, brød, tyggis....eller bæreposer??? Eller en bag full av rusbrus... fylt opp av en trettenåring??

Ikke enkel den problematikken der. Jeg hatet å måtte "ta tyver". Som feks gamle damer med håndvesken fylt til trengsel av smøreost.

Gammel 07-11-10, 14:05   #53
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å gi tenåringer ganske mye slækk, jeg husker hvor dum jeg var som tenåring. For å ikke snakke om alt det dumme jeg sa.
Dessuten så gikk jeg kledd uhorvelig stygt også, så ikke kan jeg klage på moten heller. Tsk tsk tsk.

Gammel 07-11-10, 14:07   #54
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg SA noe, jeg, da jeg skulle kjøpe bikini i sommer, og alle over 40 vet at det er traumkatisk. Jenta bare stod bak disken, leste avis, og jeg strevde og strevdem fram og tilbake, som eneste kunde i butikken.
Da jeg til slutt fant en og skulle betale, sa jeg: Ta dette som et godt råd. Når ei dame skal ha seg bikini, trenger hun mye hjelp, så spør i all fall om hun trenger hjelp, i stedet for å lese avisa.
"Ja men det gjorde jeg jo", svarte hun da. Å? Når?

Gammel 07-11-10, 14:09   #55
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Barna nå for tiden er tyranner. De trosser sine foreldre, hiver maten i seg og tyranniserer sine lærere.

--Sokrates

Gammel 07-11-10, 14:20   #56
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Like bra som når du kommer inn, og ekspeditøren snakker med en venninne i tlf., og ikke har tid til å ekspedere deg nesten. Da pleier jeg å slenge på "Du får hilse" i det jeg betaler. Da ser de himmelfallen på deg, og du kan se det fyker små lyn rundt i hodet deres. "Kjenner du henne lizzzzzom".

Jeg liker å jobbe i serviceyrker. Du får umiddelbare tilbakemeldinger på din fremtreden hele tiden og kan justere løpende. Den beste følelsen er å snu en sur kunde til en blid en. Det er dessverre altfor få med yrkesstolthet i servicebransjen.

Gammel 07-11-10, 14:57   #57
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var gæmlisene, ja.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 15:02   #58
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Provoserende sveis faktisk. Da skal det sannelig ikke mye til.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 15:10   #59
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Fnis. Jeg er gæmlis. I går var jeg på den lokale malerbutikken for å be dem spørre malerne om noe for å ha et litt kvalifisert gjett på noe, og ringe meg tilbake på mandag. Den unge og tyggistyggende jenta bak disken var søt, men hennes 50 år gamle kollega blandet seg inn i dialogen med noe jeg hørte som "Herregud, du må jo bare ta den ned og se". Da gikk jeg, men jeg følte meg slem kjerring etterpå, jenta var jo søt og hjelpsom.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 15:18   #60
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Utrolig hva man skal få høre...

Mannen og Poden var på Hoppeloppeland på torsdag sammen med en barnehagekompis. Da de skulle spise litt fikk de vite at de verken kunne få pølse, kylling eller hamburger, for frityrgyta til pommes frites'en var ikke rengjort. De kunne bare selge menyer MED pommes frites.

Mannen spurte om det da gikk greit å få kjøpt pizza eller toast. Joda, det skulle gå... Vel, etterhvert kom jenta tilbake og sa at de ikke kunne få kjøpt toast allikevel, for det ble også bare solgt som meny med pommes frites. Mannen orket ikke ta diskusjonen, så det ble pizza på dem alle....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ostehøvel

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.